Odwzorowanie ruchu

Urządzenia do edycji i wyświetlania obrazu TV, ekrany do celów przemysłowych i broadcastowych.
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 11452
Rejestracja: 9 lis 2009, o 20:58

Re: Monitor 27-32 Dzienna praca

12 cze 2018, o 11:07

Mówię o schodach w samym materiale. Film 24 kl, TV 24kl i skacze. Ten sam film puszczony prosto z płyty 24 kl, płynnie.
Tomasz - monitory.mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało! GG:189335, Skype:zpkmastiff, Tel:601888312
Monitory EIZO, NEC, kalibracja z prawdziwego zdarzenia
Najblizsze kalibracje w terenie
GrzesiekR
Posty: 1023
Rejestracja: 31 gru 2012, o 18:42

Re: Monitor 27-32 Dzienna praca

12 cze 2018, o 11:08

Tom01 pisze:
12 cze 2018, o 11:02
GrzesiekR pisze:
12 cze 2018, o 10:58
PS1. Znowu absolutna nieprawda.

A nie, bo prawda. ;)

Poważniej, przy źle ustawionym klatkażu względem materiału wejściowego, na wyjściu dostajemy skoki w wspomnianej sytuacji. Jest to powszechny błąd. Sam się kiedyś zastanawiałem, dlaczego film z Bluray jest ok, a po zrzuceniu do pliku ma "schody" przy panoramowaniu. Błędy przygotowania do renderowania materiału, nic więcej.
To ciekawe, bo ja to widzę w KAŻDYM tradycyjnym 24-klatkowym filmie. Zwracam zawsze na to uwagę. Szczególnie dobrze to widać w kinie. To o czym Pan mówi to jest jeszcze zupełnie inna sprawa.

PS. Proponuję wydzielić tą dyskusję do wątku pt. np. "Odwzorowanie ruchu przy obrazowaniu", bo to temat rzeka.
Ostatnio zmieniony 12 cze 2018, o 11:18 przez GrzesiekR, łącznie zmieniany 2 razy.
Kyle
Posty: 588
Rejestracja: 23 paź 2016, o 09:05

Re: Monitor 27-32 Dzienna praca

12 cze 2018, o 11:10

Tom01 pisze:
12 cze 2018, o 11:07
Mówię o schodach w samym materiale. Film 24 kl, TV 24kl i skacze. Ten sam film puszczony prosto z płyty 24 kl, płynnie.
Proszę sprawdzić ustawienia interpolatora w telewizorze i ustawienia wyjścia odtwarzacza BR. Jeśli Pan ustawi tryb wyjścia odtwarzacza Blu-Ray na "video" i zapuści film 24 fps, a w TV zadba o wyłączenie interpolatorów to zobaczy Pan judder, natomiast po włożeniu filmu na USB w odtwarzacz z klatkarzem 50-60fps będzie płynnie - sprawdzałem to osobiście parę tygodni temu. Judder 24fps widać nawet w kinie.

... generalnie jak przy 24 fps jest płynnie, to znaczy, że jest aktywny upłynniacz dla wejścia HDMI (więc nawet odtwarzacz w trybie film 24Hz nie uchroni przed judderem, jeśli upłynniacz będzie OFF ... choć tryb ten uniemożliwi przesłanie filmów 50-60fps z odtwarzacza do TV i dlatego na czas testu filmów 50-60fps musiałem odtwarzacz przełączyć w tryb video)
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 11452
Rejestracja: 9 lis 2009, o 20:58

Re: Odwzorowanie ruchu

12 cze 2018, o 12:41

Nie, nie, nie chodzi o ustawienia upłynniacza, bo mam wszystkie funkcje tego typu wyłączone. Problem dotyczył programu kodera. Po kilku eksperymentach mam z płyty i z pliku taką samą płynność.
Tomasz - monitory.mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało! GG:189335, Skype:zpkmastiff, Tel:601888312
Monitory EIZO, NEC, kalibracja z prawdziwego zdarzenia
Najblizsze kalibracje w terenie
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 11452
Rejestracja: 9 lis 2009, o 20:58

Re: Monitor 27-32 Dzienna praca

12 cze 2018, o 12:41

GrzesiekR pisze:
12 cze 2018, o 11:08
PS. Proponuję wydzielić tą dyskusję do wątku pt. np. "Odwzorowanie ruchu przy obrazowaniu", bo to temat rzeka.

Bardzo słusznie.
Tomasz - monitory.mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało! GG:189335, Skype:zpkmastiff, Tel:601888312
Monitory EIZO, NEC, kalibracja z prawdziwego zdarzenia
Najblizsze kalibracje w terenie
voteck
Posty: 37
Rejestracja: 18 lip 2017, o 19:33

Re: Odwzorowanie ruchu

12 cze 2018, o 14:13

„Sztuczność” filmu wyświetlanego w znacznie więcej niż 24 kl./s prawdopodobnie bierze się z dysonansu między realizmem obrazu a świadomością nierealistyczności przedstawionej sytuacji. Mniejsza lub większa nienaturalność w grze aktorów, często w ogóle nieodczuwalna w 24 kl./s, to najpewniej tylko jeden z czynników. Nie sądzę, żeby można było uzasadnić ten dysonans tylko przyzwyczajeniem do obrazu kinowego.
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 11452
Rejestracja: 9 lis 2009, o 20:58

Re: Odwzorowanie ruchu

12 cze 2018, o 15:54

To by tłumaczyło, że większość ludzi, w tym ja, nie może zaakceptować 60kl w filmie. Co zastanawiające, nie widzi się (z reguły) niedoskonałości w ruchu przy 24kl, ale za to silną nienaturalność przy >30kl.
Tomasz - monitory.mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało! GG:189335, Skype:zpkmastiff, Tel:601888312
Monitory EIZO, NEC, kalibracja z prawdziwego zdarzenia
Najblizsze kalibracje w terenie
GrzesiekR
Posty: 1023
Rejestracja: 31 gru 2012, o 18:42

Re: Odwzorowanie ruchu

12 cze 2018, o 16:02

Zgadzam się, mam to samo. W filmach ten efekt wygląda źle. Ale to tylko w filmach i serialach, szczególnie fabularnych. Nie nazwałbym tego nienaturalnością. Zgadzam się, że to kwestia przyzwyczajenia lub dysonansu poznawczego. Natomiast w komputerze im więcej klatek tym lepiej.
Awatar użytkownika
skinny500
Lokalizacja: Bangkok
Posty: 225
Rejestracja: 15 sty 2013, o 22:32

Odwzorowanie ruchu

14 cze 2018, o 08:13

Jeśli ktoś twierdzi, że 24kl/s jest płynne, to powinien pograć z takim framerate, a później w tą samą grę w 60 kl/s. A najlepiej niech to będą wyścigi. Chyba nie istnieje osoba, dla które płynność byłaby taka sama i kto wolałby 24kl/s. Skoro w grach nikt nie ma wątpliwości, że 60 fps jest lepsze, to wiadomo, że różnicę widać i jest ona na plus. Tyle że w filmach jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że czas naświetlania sekundy filmu to 1/2 x liczba klatek (w sensie że 25fps się kręci przy 1/50s itd), a w grach tego efektu nie ma i można każdą klatkę wygenerować perfekcyjnie ostrą. W filmach tak nie ma (jeszcze).

Mnie strasznie irytuje fatalna płynność ruchu w filmach 24 fps (wszystkie upłynniacze wyłączone), szczególnie gdy obraz jest panoramowany, wtedy wręcz nie mogę na to patrzeć. A jak już zacznę o tym myśleć, to całkiem pozamiatane i już tylko te skoki widzę. Żeby była jasność nie chodzi mi o odtwarzanie filmu na urządzeniu, które nie potrafi dopasować framerate do odświeżania, bo tam wiadomo że będzie masakra.

Z drugiej strony 60 FPS też często nie wygląda najlepiej (szczególnie gdy pokazywany jest ruch postaci), no ale to nie wynika z samej liczby klatek, tylko waśnie z czasu naświetlania i pewnie przede wszystkim z przyzwyczajenia.

BTW.
Niecałe 24kl/s w kinie nie wynika z tego, że tyle jest ostre i nie potrzeba więcej, tylko z tego, że nieco ponad 20kl. było absolutnym MINIMUM w którym ruch wyglądał w miarę akceptowalnie na mało dynamicznych ujęciach, a w niecałych 24/kl/s łatwo było zsynchronizować dźwięk z obrazem. Gdyby nie to, że wtedy liczba klatek na sekundę miała bezpośrednie przełożenie na koszty produkcji filmów, to nikomu by do głowy nie przyszło, by to właśnie tyle robić standardem.
Jaki monitor kupić do zdjęć: link | Fotograf beauty&fashion oraz retuszer: portfolio
Kyle
Posty: 588
Rejestracja: 23 paź 2016, o 09:05

Re: Odwzorowanie ruchu

14 cze 2018, o 13:15

skinny500 pisze:
14 cze 2018, o 08:13
czas naświetlania sekundy filmu to 1/2 x liczba klatek (w sensie że 25fps się kręci przy 1/50s itd)
... nie mniej jednak, można sobie przy kręceniu filmu ustawić czas naświetlania np. 1/1000s przy 25fps (klatki nie będą wtedy rozmazane, jak ma to miejsce przy czasach rzędu 1/50s) ... ale wówczas podłość małej ilości klatek/sek widać jeszcze dobitniej (nawet przy 30fps jest bida) ;)
Awatar użytkownika
skinny500
Lokalizacja: Bangkok
Posty: 225
Rejestracja: 15 sty 2013, o 22:32

Re: Odwzorowanie ruchu

14 cze 2018, o 14:16

No wtedy nie dość, że będzie tak jak piszesz - to dla normalnych kamer będzie tak ciemno, że aktorzy by spłonęli od tego oświetlenia, jakie by trzeba zaciągnąć na plan zdjęciowy.
Jaki monitor kupić do zdjęć: link | Fotograf beauty&fashion oraz retuszer: portfolio

Wróć do „Telewizja i przemysł filmowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Zaloguj się · Zarejestruj się

Informacje

Jest 4 użytkowników online :: 3 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość
Zarejestrowani użytkownicy: Bing [Bot], Google [Bot], gregsoir
Najwięcej użytkowników (14) było online 3 gru 2017, o 23:00
Liczba postów: 47781
Liczba tematów: 2927
Liczba użytkowników: 3131
Ostatnio zarejestrowany użytkownik: Bodeb1
Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Wybór stylu