Odwzorowanie ruchu

Urządzenia do edycji i wyświetlania obrazu TV, ekrany do celów przemysłowych i broadcastowych.
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16321
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Monitor 27-32 Dzienna praca

12 czerwca 2018, 12:07 - wt

Mówię o schodach w samym materiale. Film 24 kl, TV 24kl i skacze. Ten sam film puszczony prosto z płyty 24 kl, płynnie.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
GrzesiekR
Posty: 1272
Rejestracja: 31 grudnia 2012, 18:42 - pn

Re: Monitor 27-32 Dzienna praca

12 czerwca 2018, 12:08 - wt

Tom01 pisze:
12 czerwca 2018, 12:02 - wt
GrzesiekR pisze:
12 czerwca 2018, 11:58 - wt
PS1. Znowu absolutna nieprawda.

A nie, bo prawda. ;)

Poważniej, przy źle ustawionym klatkażu względem materiału wejściowego, na wyjściu dostajemy skoki w wspomnianej sytuacji. Jest to powszechny błąd. Sam się kiedyś zastanawiałem, dlaczego film z Bluray jest ok, a po zrzuceniu do pliku ma "schody" przy panoramowaniu. Błędy przygotowania do renderowania materiału, nic więcej.
To ciekawe, bo ja to widzę w KAŻDYM tradycyjnym 24-klatkowym filmie. Zwracam zawsze na to uwagę. Szczególnie dobrze to widać w kinie. To o czym Pan mówi to jest jeszcze zupełnie inna sprawa.

PS. Proponuję wydzielić tą dyskusję do wątku pt. np. "Odwzorowanie ruchu przy obrazowaniu", bo to temat rzeka.
Ostatnio zmieniony 12 czerwca 2018, 12:18 - wt przez GrzesiekR, łącznie zmieniany 2 razy.
Kyle
Posty: 1353
Rejestracja: 23 października 2016, 10:05 - ndz

Re: Monitor 27-32 Dzienna praca

12 czerwca 2018, 12:10 - wt

Tom01 pisze:
12 czerwca 2018, 12:07 - wt
Mówię o schodach w samym materiale. Film 24 kl, TV 24kl i skacze. Ten sam film puszczony prosto z płyty 24 kl, płynnie.
Proszę sprawdzić ustawienia interpolatora w telewizorze i ustawienia wyjścia odtwarzacza BR. Jeśli Pan ustawi tryb wyjścia odtwarzacza Blu-Ray na "video" i zapuści film 24 fps, a w TV zadba o wyłączenie interpolatorów to zobaczy Pan judder, natomiast po włożeniu filmu na USB w odtwarzacz z klatkarzem 50-60fps będzie płynnie - sprawdzałem to osobiście parę tygodni temu. Judder 24fps widać nawet w kinie.

... generalnie jak przy 24 fps jest płynnie, to znaczy, że jest aktywny upłynniacz dla wejścia HDMI (więc nawet odtwarzacz w trybie film 24Hz nie uchroni przed judderem, jeśli upłynniacz będzie OFF ... choć tryb ten uniemożliwi przesłanie filmów 50-60fps z odtwarzacza do TV i dlatego na czas testu filmów 50-60fps musiałem odtwarzacz przełączyć w tryb video)
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16321
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Odwzorowanie ruchu

12 czerwca 2018, 13:41 - wt

Nie, nie, nie chodzi o ustawienia upłynniacza, bo mam wszystkie funkcje tego typu wyłączone. Problem dotyczył programu kodera. Po kilku eksperymentach mam z płyty i z pliku taką samą płynność.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16321
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Monitor 27-32 Dzienna praca

12 czerwca 2018, 13:41 - wt

GrzesiekR pisze:
12 czerwca 2018, 12:08 - wt
PS. Proponuję wydzielić tą dyskusję do wątku pt. np. "Odwzorowanie ruchu przy obrazowaniu", bo to temat rzeka.

Bardzo słusznie.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
voteck
Posty: 227
Rejestracja: 18 lipca 2017, 20:33 - wt

Re: Odwzorowanie ruchu

12 czerwca 2018, 15:13 - wt

„Sztuczność” filmu wyświetlanego w znacznie więcej niż 24 kl./s prawdopodobnie bierze się z dysonansu między realizmem obrazu a świadomością nierealistyczności przedstawionej sytuacji. Mniejsza lub większa nienaturalność w grze aktorów, często w ogóle nieodczuwalna w 24 kl./s, to najpewniej tylko jeden z czynników. Nie sądzę, żeby można było uzasadnić ten dysonans tylko przyzwyczajeniem do obrazu kinowego.
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16321
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Odwzorowanie ruchu

12 czerwca 2018, 16:54 - wt

To by tłumaczyło, że większość ludzi, w tym ja, nie może zaakceptować 60kl w filmie. Co zastanawiające, nie widzi się (z reguły) niedoskonałości w ruchu przy 24kl, ale za to silną nienaturalność przy >30kl.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
GrzesiekR
Posty: 1272
Rejestracja: 31 grudnia 2012, 18:42 - pn

Re: Odwzorowanie ruchu

12 czerwca 2018, 17:02 - wt

Zgadzam się, mam to samo. W filmach ten efekt wygląda źle. Ale to tylko w filmach i serialach, szczególnie fabularnych. Nie nazwałbym tego nienaturalnością. Zgadzam się, że to kwestia przyzwyczajenia lub dysonansu poznawczego. Natomiast w komputerze im więcej klatek tym lepiej.
Awatar użytkownika
Voland
Lokalizacja: Bangkok
Posty: 340
Rejestracja: 15 stycznia 2013, 22:32 - wt

Odwzorowanie ruchu

14 czerwca 2018, 09:13 - czw

Jeśli ktoś twierdzi, że 24kl/s jest płynne, to powinien pograć z takim framerate, a później w tą samą grę w 60 kl/s. A najlepiej niech to będą wyścigi. Chyba nie istnieje osoba, dla które płynność byłaby taka sama i kto wolałby 24kl/s. Skoro w grach nikt nie ma wątpliwości, że 60 fps jest lepsze, to wiadomo, że różnicę widać i jest ona na plus. Tyle że w filmach jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że czas naświetlania sekundy filmu to 1/2 x liczba klatek (w sensie że 25fps się kręci przy 1/50s itd), a w grach tego efektu nie ma i można każdą klatkę wygenerować perfekcyjnie ostrą. W filmach tak nie ma (jeszcze).

Mnie strasznie irytuje fatalna płynność ruchu w filmach 24 fps (wszystkie upłynniacze wyłączone), szczególnie gdy obraz jest panoramowany, wtedy wręcz nie mogę na to patrzeć. A jak już zacznę o tym myśleć, to całkiem pozamiatane i już tylko te skoki widzę. Żeby była jasność nie chodzi mi o odtwarzanie filmu na urządzeniu, które nie potrafi dopasować framerate do odświeżania, bo tam wiadomo że będzie masakra.

Z drugiej strony 60 FPS też często nie wygląda najlepiej (szczególnie gdy pokazywany jest ruch postaci), no ale to nie wynika z samej liczby klatek, tylko waśnie z czasu naświetlania i pewnie przede wszystkim z przyzwyczajenia.

BTW.
Niecałe 24kl/s w kinie nie wynika z tego, że tyle jest ostre i nie potrzeba więcej, tylko z tego, że nieco ponad 20kl. było absolutnym MINIMUM w którym ruch wyglądał w miarę akceptowalnie na mało dynamicznych ujęciach, a w niecałych 24/kl/s łatwo było zsynchronizować dźwięk z obrazem. Gdyby nie to, że wtedy liczba klatek na sekundę miała bezpośrednie przełożenie na koszty produkcji filmów, to nikomu by do głowy nie przyszło, by to właśnie tyle robić standardem.
Kyle
Posty: 1353
Rejestracja: 23 października 2016, 10:05 - ndz

Re: Odwzorowanie ruchu

14 czerwca 2018, 14:15 - czw

skinny500 pisze:
14 czerwca 2018, 09:13 - czw
czas naświetlania sekundy filmu to 1/2 x liczba klatek (w sensie że 25fps się kręci przy 1/50s itd)
... nie mniej jednak, można sobie przy kręceniu filmu ustawić czas naświetlania np. 1/1000s przy 25fps (klatki nie będą wtedy rozmazane, jak ma to miejsce przy czasach rzędu 1/50s) ... ale wówczas podłość małej ilości klatek/sek widać jeszcze dobitniej (nawet przy 30fps jest bida) ;)
Awatar użytkownika
Voland
Lokalizacja: Bangkok
Posty: 340
Rejestracja: 15 stycznia 2013, 22:32 - wt

Re: Odwzorowanie ruchu

14 czerwca 2018, 15:16 - czw

No wtedy nie dość, że będzie tak jak piszesz - to dla normalnych kamer będzie tak ciemno, że aktorzy by spłonęli od tego oświetlenia, jakie by trzeba zaciągnąć na plan zdjęciowy.

Wróć do „Telewizja i przemysł filmowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość

Zaloguj się · Zarejestruj się

Informacje

Jest 4 użytkowników online :: 3 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość
Zarejestrowani użytkownicy: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Google [Bot]
Najwięcej użytkowników (76) było online 24 kwietnia 2022, 10:40 - ndz
Liczba postów: 68314
Liczba tematów: 4121
Liczba użytkowników: 3932
Ostatnio zarejestrowany użytkownik: Canon95
Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Wybór stylu