NEC EA275WMI - poprawa

Kalibratory, procedura kalibracji, warunki miejsca pracy, baza profili monitorów.
enovee
Posty: 18
Rejestracja: 06 sierpnia 2016, 12:31 - sob

NEC EA275WMI - poprawa

26 sierpnia 2016, 20:27 - pt

Cześć,

jestem amatorem, jeśli chodzi o kalibrowanie monitorów. Czytałem sporo na tym forum i kupiłem ww monitor do celów: grafika 2d (web dev, ilustracje, concept art i amatorski retusz, choć nastawiony pod druk, podobnie jak ilustracje).
Na razie nie robię tego zawodowo tylko zaczynam kontynuować moją wcześniejszą naukę.
Monitor mam od kilku dni, pierwsze wrażenia jak najbardziej na plus. Srebrzenie występuje, ale da się z tym żyć. Z podświetleniem wielkiego problemu nie ma, tylko lewy dolny róg jest troszkę jaśniejszy. Przejdę do sedna.. Z racji, że wydałem sporo na PC i ten monitor, to nie stać mnie aktualnie na profesjonalną kalibrację, a chciałbym wycisnąć z niego tyle, ile się da. Czy jest możliwość jakoś programowo albo z poziomu monitora nastawić go na jak najbardziej zbliżone efekty do poprawnie skalibrowanego monitora? Już sobie wydrukowałem nawet te tablice z mastiff, ale nawet nie wiem co dalej :mrgreen:
Dodam, że lubię popykać w gry i pooglądać filmy akcji(prawie maksymalna jasność-to lubię), więc musiałbym to uwzględnić

Proszę Was o jakieś rady.

Z góry dziękuję i pozdrawiam,
Daniel
Awatar użytkownika
max
Posty: 7594
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 14:09 - czw

Re: NEC EA275WMI - poprawa

26 sierpnia 2016, 23:53 - pt

Zresetuj monitor do ustawień fabrycznych, zwłaszcza jeśli już coś majstrowałeś. W tym celu przeczytaj instrukcję obsługi.
Następnie ustaw monitor na tryb sRGB i wyreguluj jasność Brightness tak, aby w pochmurny dzień, bez słońca, jasność bieli była zbliżona do jasności białej kartki położonej przed monitorem.
Wieczorem, po zmroku, przyciemnij o 1/4.
Reszty lepiej nie ruszaj. Nie da się nic więcej zrobić na oko.
W sterowniku karty grafiki też żadnych regulacji, wszystko zresetowane, na 0.