Kalibracja DREAMCOLOR pod CMYKa (HP 8760W)

Kalibratory, procedura kalibracji, warunki miejsca pracy, baza profili monitorów.
seonsei
Posty: 9
Rejestracja: 17 listopada 2016, 10:49 - czw

Kalibracja DREAMCOLOR pod CMYKa (HP 8760W)

17 listopada 2016, 11:31 - czw

WItam serdecznie forumowiczów jako świeżo zarejestrowany użytkownik.
Żeby nie było, trochę przeczesałem to forum i internet w poszukiwaniu rozwiązania mojego problemu.

W ramach wstępu, jestem gównie grafikiem DTP i do tej pory pracowałem na wysłużonym już 7letnim IMACu 21cali i myślę że to dobry punkt odniesienia jeśli chodzi o dobór nowego sprzetu jesli chodzi o odwzorowanie kolorów matrycy, przynajmniej na moje potrzeby, a dotąd IMAC sprawdzał sie znakomicie.
Potrzebuję jednak szybszego i mobilnego sprzętu - zdecydowałem sie na kupno HP 8760W z matryca DREAMCOLOR

1. Nie wiem ostatecznie czy dokonałem dobrego zakupu :? Matryca DreamColor w laptopach wydawał mi się dobrym rozwiązaniem, ale nie wiem czy do zastosowań DTP, może ktoś zna lepsze - poza podłączaniem zew. monitora ZAZNACZAM.
2. CZy da sie jakoś sensownie skalibrować matryce w HP 8760W pod poprawne wyświetlanie w CMYKu - efekty moich prób przy pomocy niezbyt użytecznego HP mobile display assistant i prób korekcji na oko oczywiscie dają mizerne efekty.
nie mam do dyspozycji kalibratora i moja wiedza na temat kalibracji jest skromna.
3. Nie mam strasznie wygórowanych wymagań, czy jest szansa na skalibrowanie, czy jest sens dawania sprzętu do kalibracji profesjonaliście, a możne darować sobie, kupić tańszy laptop i dokupić monitor ale aktualnie to jest dla mnie uciążliwe rozwiązanie

W necie nie ma zbyt wiele o tych matrycach po polsku, tym bardziej o kalibracji czy zastosowaniu na potrzeby DTP i obawiam sie ze pieniądze są wyrzucone w błoto.
Zdaje sie na bogate doświadczenie użytkowników tego forum :) Czytałem posty, poradniki i jestem pod wrażeniem :) Liczę na to że podsuniecie mi jakieś dobre rozwiązanie.