Nec PA242W planowany zakup

Informacje handlowe, pytania o ceny, dostępność, polecani sprzedawcy.

Moderator: Informator

Krzys
Posty: 17
Rejestracja: 12 kwietnia 2017, 14:21 - śr

Nec PA242W planowany zakup

12 kwietnia 2017, 14:53 - śr

Witam.
To mój pierwszy post więc pozdrawiam administrację i userów. Chciałbym nadmienić, że czytam Was wiele lat, nawet kiedyś byłem tu zarejestrowanym userem, a Pana Toma01 to pamiętam jeszcze ze strony Canona. Ale do rzeczy...
Jestem amatorem, fotografuję i nagrywam video (rodzinne). Pracuję na sprzęcie canona + kilka szkiełek (najlepsze to canon 100 macro) oraz kamerce full HD panasonica. Obraz wyświetlam na Nec PA 241 W, posiadam też Eizo S 1931 (używam go jako monitor dodatkowy do podglądu video, palety, czasami tv).

Teraz padło na zakup Nec 242W, mój PA241W ma już ponad 6 lat więc obawiam się, czy długo jeszcze wytrzyma (ktoś tu na forum pisał, że da radę ok. 15 lat). Mój monitor nie jest specjalnie mocno eksploatowany, nigdy nie był kalibrowany . Wiem, że to błąd i zaniedbanie z mojej strony), w multiprofilerze ustawiam brightness max 60 cd i to raptem od jakiegoś pół roku temu. Nie wiem jak sprawdzić ilość godzin pracy w necu , jednak jestem z niego bardzo zadowolony i nie wyobrażam sobie innego monitora niż Nec lub Eizo (Eizo pokazuje 10500 godzin, jest z roku chyba 2007 i moim zdaniem jest jak nowy, nie ma żadnej ryski, też nigdy nie był kalibrowany).

Planuję też zakup jakiegoś kalibratora, stąd moje pytanie jaki wybrać? Cena oczywiście gra rolę, na zdjęciach i video nie zarabiam... Który kalibrator będzie pasował do w/w neców i ewentualnie tego eizo, ponieważ z zakupu nowego monitora raczej nie zrezygnuję.
No i pytanie zasadnicze, gdzie można bezpiecznie przez internet kupić neca? Ewentualnie z odbiorem osobistym w rejonie Sosnowca/Katowic? Rozważam też zakup u Toma01, z tego co pamiętam swego czasu dla userów forum canona miał zniżkę?