EIZO CX271 - wyciek światła w rogu ekranu

Problemy eksploatacyjne, serwis.
Regulamin forum
Działy firmowe są dedykowane konkretnym firmom. Pytania można zadawać tak, jakby kierowali je Państwo bezpośrednio do fabryki lub przedstawicielstwa. Wszelkie publikowane informacje są potwierdzone u źródła lub w serwisie fabrycznym. Użytkownicy z oznaczeniem marki w nazwie "rangi" są pracownikami firm związanych z producentem i je reprezentują.
Awatar użytkownika
Czornyj
Kontakt:
Lokalizacja: Kraków
Posty: 4333
Rejestracja: 16 listopada 2009, 14:38 - pn

Re: EIZO CX271 - wyciek światła w rogu ekranu

23 grudnia 2014, 23:12 - wt

piotr99 pisze:Dzięki za informacje. Trochę mnie to słabo pociesza bo wynika z tego że dostałem jakiś trefny egzemplarz a Eizo wzięło pełną cenę. Przejrzę jeszcze fora zagraniczne.
Mam wrażenie że w tym rogu jest mocniej przyciśnięta matryca i dlatego może się tak dziać. Jak przyłożyłem tam kalibrator to lekkie naciśnięcie spowodowało mocne rozświetlenie od dolnego brzegu. Naciskałem matrycę lekko w innych punktach i aż takiego efektu nie było. Czy jest to możliwe?
Jeszcze nie widziałem równego CX271 - wszystkie ciekną po lewej stronie, głównie w dolnym narożniku. Wada występuje w znacznie mniejszym stopniu niż w przypadku niesławnych CX240, ale ogólnie szału nie ma, sam OCF też zresztą d... nie urywa. Osobiście olałbym temat.
cz
czuk

Re: EIZO CX271 - wyciek światła w rogu ekranu

25 grudnia 2014, 01:19 - czw

Czasami na prototypa jest najlepsza ręczna robota(rozmasowanie) umie jest słaba czerń , ale ekran nie ma przebarwień jest jednorodny, czym większa powierzchnia to to trudniej uzyskać ja mam 19
GrzesiekR
Posty: 1285
Rejestracja: 31 grudnia 2012, 18:42 - pn

Re: EIZO CX271 - wyciek światła w rogu ekranu

25 grudnia 2014, 08:19 - czw

czuk pisze:Czasami na prototypa jest najlepsza ręczna robota(rozmasowanie) umie jest słaba czerń , ale ekran nie ma przebarwień jest jednorodny, czym większa powierzchnia to to trudniej uzyskać ja mam 19
Starannością i interpunkcją to te Twoje wypowiedzi nie grzeszą.
cz
czuk

Re: EIZO CX271 - wyciek światła w rogu ekranu

25 grudnia 2014, 11:53 - czw

Nie czepiaj się Święta są
jjmmb1
Posty: 4
Rejestracja: 03 lutego 2015, 15:34 - wt

Re: EIZO CX271 - wyciek światła w rogu ekranu

03 lutego 2015, 15:42 - wt

Witam nie chce zakładać nowe tematu, bo problem dotyczy również eizo cx271 właśnie do mnie przyszedł i po podłączeniu połowa ekranu świeci na zielono druga połowa normalnie. Nie jest to wina źródła bo bez kabla dvi również widać, że połowa ekranu świeci inaczej. Po zwiększeniu jasności na maxa - 300cd monitor cały świeci mocno zieloną poświatą i z powrotem zmniejszając jasność nie powraca do stanu pierwotnego dalej cały świeci równomiernie na zielono, dopiero po wyłączeniu i włączeniu monitora powraca do "normalności" znaczy jedna połowa na zielono jedna normalnie.
Piszę bo chce się upewnić czy mam takiego pecha i trafiłem walnięty egzemplarz czy może trzeba to po prostu jakoś skalibrować .
Dziękuje za pomoc.
Awatar użytkownika
max
Posty: 7594
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 14:09 - czw

Re: EIZO CX271 - wyciek światła w rogu ekranu

03 lutego 2015, 15:55 - wt

Ale, że leciutko zielonkawy, czy po prostu zielony? Zmierzam do tego, czy jest "standardowo" nierówny, czy padły na połowie ekranu niebieskie diody podświetlenia z czerwonym luminoforem?

Kalibracja na to nie pomoże.
cz
czuk

Re: EIZO CX271 - wyciek światła w rogu ekranu

03 lutego 2015, 16:05 - wt

jjmmb1 pisze:Witam nie chce zakładać nowe tematu, bo problem dotyczy również eizo cx271 właśnie do mnie przyszedł i po podłączeniu połowa ekranu świeci na zielono druga połowa normalnie. Nie jest to wina źródła bo bez kabla dvi również widać, że połowa ekranu świeci inaczej. Po zwiększeniu jasności na maxa - 300cd monitor cały świeci mocno zieloną poświatą i z powrotem zmniejszając jasność nie powraca do stanu pierwotnego dalej cały świeci równomiernie na zielono, dopiero po wyłączeniu i włączeniu monitora powraca do "normalności" znaczy jedna połowa na zielono jedna normalnie.
Piszę bo chce się upewnić czy mam takiego pecha i trafiłem walnięty egzemplarz czy może trzeba to po prostu jakoś skalibrować .
Dziękuje za pomoc.
Przy takim monitorze jest to niedopuszczalne..ale niech Tom01 się wypowie
jjmmb1
Posty: 4
Rejestracja: 03 lutego 2015, 15:34 - wt

Re: EIZO CX271 - wyciek światła w rogu ekranu

03 lutego 2015, 16:06 - wt

Tak to wygląda :( Dodam że monitor nowy wyjęty przed chwilą z pudełka.

Max podświetlenie kiedy robi się cały zielony: Obrazek

Normalna jasność: Obrazek
cz
czuk

Re: EIZO CX271 - wyciek światła w rogu ekranu

03 lutego 2015, 16:17 - wt

Moim zdaniem z monitorem wszystko gra,może sterowniki karty graficznej,że taki obraz
jjmmb1
Posty: 4
Rejestracja: 03 lutego 2015, 15:34 - wt

Re: EIZO CX271 - wyciek światła w rogu ekranu

03 lutego 2015, 16:20 - wt

Ale nawet jak odłączę od źródła czyli wyjmę kabel dvi widać że połowa monitora ma inny odcień.
GrzesiekR
Posty: 1285
Rejestracja: 31 grudnia 2012, 18:42 - pn

Re: EIZO CX271 - wyciek światła w rogu ekranu

03 lutego 2015, 16:22 - wt

Mz. monitor zwalony - serwis.
cz
czuk

Re: EIZO CX271 - wyciek światła w rogu ekranu

03 lutego 2015, 16:27 - wt

jjmmb1 pisze:Ale nawet jak odłączę od źródła czyli wyjmę kabel dvi widać że połowa monitora ma inny odcień.
Reklamuj Powiem ci tak, że sprzedają monitory jako nowe..a są tylko powtórnie zapakowane..żenada
Ostatnio zmieniony 03 lutego 2015, 16:37 - wt przez czuk, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16374
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: EIZO CX271 - wyciek światła w rogu ekranu

03 lutego 2015, 16:33 - wt

Kierunek serwis. Matryca lub zasilanie podświetlenia jest poważnie uszkodzone.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
jjmmb1
Posty: 4
Rejestracja: 03 lutego 2015, 15:34 - wt

Re: EIZO CX271 - wyciek światła w rogu ekranu

03 lutego 2015, 16:56 - wt

Ok dziękuje na informacje, jutro odsyłam monitor.
cz
czuk

Re: EIZO CX271 - wyciek światła w rogu ekranu

03 lutego 2015, 21:40 - wt

A ja ci powiem jeszcze raz ,to nie wygląda mi na winę monitora,kombinuj,ale daj znać jak sprawa poszła
Awatar użytkownika
NocnyJastrzab
Lokalizacja: Kraków
Posty: 3904
Rejestracja: 03 lutego 2013, 14:49 - ndz

Re: EIZO CX271 - wyciek światła w rogu ekranu

03 lutego 2015, 22:36 - wt

Mniej istotne jak wygląda, a co jest rzeczywiście. Skoro dostaje nowy z "wadą" to ma prawo zgłaszać na serwis, bo ma większe szanse na pozytywne i szybkie załatwienie sprawy.

http://www.alstor.pl/serwis/zgloszenie-rma/
Dominik Nowak, tel. 506212501 [Kraków / Nowa Huta]
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
Awatar użytkownika
max
Posty: 7594
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 14:09 - czw

Re: EIZO CX271 - wyciek światła w rogu ekranu

03 lutego 2015, 23:00 - wt

To chyba nie "wada", tylko wada. Gdyby podział był dokładnie na pół, przy łączu DVI DoubleLink, które wysyła jednocześnie dwa obrazy 1280x1440, to jeszcze możnaby coś kombinować, ale tu widać, że padło podświetlenie. Przy okazji widać, na których krawędziach znajdują się diody.

Jeśli zakupił niesprawny sprzęt prywatnie przez internet, to ma prawo go po prostu oddać sprzedawcy. Nikt, przy zdrowych zmysłach, nie będzie w tym przypadku mierzył się z serwisem. Jakkolwiek on miły, profesjonalny i szybki nie był.

Mi to wygląda na uszkodzone podświetlenie (lub jego zasilanie). Jego wymiana pewnie jest możliwa, ale co się stanie z fabrycznie dokładnie wyregulowanym układem wyrównywania podświetlenia? Na ile wiernie zostaną odtworzone jego precyzyjne nastawy (o ile wogóle), na ile wymienione podświetlenie będzie miało naturalną równomierność? Swoją drogą to chyba rzadkość, bo monitor z całą pewnością przeszedł test w fabryce.
GrzesiekR
Posty: 1285
Rejestracja: 31 grudnia 2012, 18:42 - pn

Re: EIZO CX271 - wyciek światła w rogu ekranu

04 lutego 2015, 10:37 - śr

max pisze:To chyba nie "wada", tylko wada. Gdyby podział był dokładnie na pół, przy łączu DVI DoubleLink, które wysyła jednocześnie dwa obrazy 1280x1440, to jeszcze możnaby coś kombinować, ale tu widać, że padło podświetlenie. Przy okazji widać, na których krawędziach znajdują się diody.

Jeśli zakupił niesprawny sprzęt prywatnie przez internet, to ma prawo go po prostu oddać sprzedawcy. Nikt, przy zdrowych zmysłach, nie będzie w tym przypadku mierzył się z serwisem. Jakkolwiek on miły, profesjonalny i szybki nie był.

Mi to wygląda na uszkodzone podświetlenie (lub jego zasilanie). Jego wymiana pewnie jest możliwa, ale co się stanie z fabrycznie dokładnie wyregulowanym układem wyrównywania podświetlenia? Na ile wiernie zostaną odtworzone jego precyzyjne nastawy (o ile wogóle), na ile wymienione podświetlenie będzie miało naturalną równomierność? Swoją drogą to chyba rzadkość, bo monitor z całą pewnością przeszedł test w fabryce.
Krawędziach? Te monitory mają pełne, tylne podświetlenie.
Niby dlaczego nie ma się mierzyć z serwisem? To chyba jedyna opcja.
Jeśli chodzi o wymianę matrycy i związane z tym niedopasowanie układu DUE, to chyba jest możliwość, że serwis wymieni cały monitor.
Breathless
Posty: 130
Rejestracja: 08 grudnia 2014, 18:04 - pn

Re: EIZO CX271 - wyciek światła w rogu ekranu

04 lutego 2015, 10:42 - śr

Bo może zgłosić monitor jako niezgodność towaru z umową i po prostu odzyskać pieniądze lub od razu wymienić na nowy monitor.
GrzesiekR
Posty: 1285
Rejestracja: 31 grudnia 2012, 18:42 - pn

Re: EIZO CX271 - wyciek światła w rogu ekranu

04 lutego 2015, 10:51 - śr

Breathless pisze:Bo może zgłosić monitor jako niezgodność towaru z umową i po prostu odzyskać pieniądze lub od razu wymienić na nowy monitor.
Przy zakupie na odległość zawsze można zwrócić, to wiadomo. Jeśli chodzi o zwrot z tytułu niezgodności z umową to jest to ustawowa reklamacja, a nie zwrot (sklep stacjonarny). Wówczas sprzedawca ma obowiązek wymiany towaru na nowy, zgodny z umową bądź naprawy, tyle, że ma na to 2 tygodnie. Zgłoszenie na gwarancji najczęściej nie przewiduje żadnego terminu i może to trwać długo, ale niekoniecznie dotyczy to akurat EIZO.

Wróć do „Dział wsparcia technicznego”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Zaloguj się · Zarejestruj się

Informacje

Jest 4 użytkowników online :: 3 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość
Zarejestrowani użytkownicy: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Google [Bot]
Najwięcej użytkowników (76) było online 24 kwietnia 2022, 10:40 - ndz
Liczba postów: 68635
Liczba tematów: 4147
Liczba użytkowników: 3956
Ostatnio zarejestrowany użytkownik: akilegna
Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Wybór stylu