Problem z EIZO 2333 - podświetlenie na dole ekranu

Problemy eksploatacyjne, serwis.
Regulamin forum
Działy firmowe są dedykowane konkretnym firmom. Pytania można zadawać tak, jakby kierowali je Państwo bezpośrednio do fabryki lub przedstawicielstwa. Wszelkie publikowane informacje są potwierdzone u źródła lub w serwisie fabrycznym. Użytkownicy z oznaczeniem marki w nazwie "rangi" są pracownikami firm związanych z producentem i je reprezentują.
Jan83
Posty: 2
Rejestracja: 14 grudnia 2012, 13:01 - pt

Problem z EIZO 2333 - podświetlenie na dole ekranu

14 grudnia 2012, 13:26 - pt

Polecono mi, bym się napisał o problemie na tym forum. Otóż niedawno nabyłem monitor EIZO 2333 (już prawie miesiąc temu). Jakiś czas temu zauważyłem, że prawy dolny róg monitora dziwnie świeci takim nieco żółtawym światłem. jest to widocznej nawet w świetle dziennym, monitor jest ustawiony na 65% jasności oraz 50% kontrast. Żeby jakoś zobrazować problem załączam zdjęcia. Na początku pomyślałem, że jest to tzw. problem nierównomiernego podświetlenia ekranu. Monitor został wysłany na oficjalny serwis EIZO. W serwisie odpowiedzieli, że pomiary są w normie producenta (Dla 100% jasności nierównomierność wynosi 11,8%, dla 25% jasności nierównomierność wynosi 12,23%, norma do <25%) i nic więcej nie da się zrobić. Niestety owe świecenie mi bardzo przeszkadza, szczególnie w grach, filmach i ogólnie wtedy gdy mam ciemne (czarne) tło. ostatnio zauważyłem, że dy delikatnie ścisnę obudowę na lewo od obszaru świecenia, to ono znika, jak na prawo - się zwiększa. Moim skromnym zdaniem, przyczyna jest mechaniczna - coś po prostu źle złożono przy montażu monitora. Niestety serwis odmawia jakiejkolwiek pomocy, mówiąc, że pomiary są w normie, natomiast to co widzę, to po prostu cecha matrycy IPS. Powiedziano mi także, żebym pisał do producenta (co zrobiłem, ciekawi mnie czy dostanę odpowiedź). Tak jak powiedziałem, nie mogę tego tak zostawić, bo ta zółta plama w rogu mi po prostu przeszkadza. Dziwię się, dlaczego na serwisie problem potraktowano w tak lekceważący sposób. Bardzo proszę o pomóc oraz radę, co można z tym zrobić. Bardzo z góry dziękuję!
Pozdrawiam,

Jan

P.S. Do jakiej wielkości można załączać zdjęcia? Mogę wysłać także większe, na których jest to lepiej widoczne.
Załączniki
DSC_4736.JPG
Tak jak napisałem, wygląda to tak, jak by coś świeciło od dołu, nawet nie w samym rogu ekranu.
DSC_4736.JPG (216.12 KiB) Przejrzano 1306 razy
DSC_4740.JPG
Tak jak napisałem, wygląda to tak, jak by coś świeciło od dołu, nawet nie w samym rogu ekranu.
DSC_4740.JPG (197.58 KiB) Przejrzano 1306 razy
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16332
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Problem z EIZO 2333 - podświetlenie na dole ekranu

14 grudnia 2012, 14:17 - pt

Ciężko Panu cokolwiek poradzić w sytuacji jeśli serwis stwierdził, że defekt jest w normie. Niestety tak to jest zrobione, że tani monitor to też ograniczone wsparcie serwisowe. Przy wyższej klasie niewykluczone, że serwis nawet przy dopuszczalnej wadzie mógłby Panu wymienić monitor w ramach dbania o wizerunek marki, ale przy najniższych modelach po prostu nie ma na to środków i przyzwolenia fabryki. Montaż ma wpływ na rozświetlenia i zdarza się to bardzo często na wielu LCD. Poprawić tego się nie da. Proponuję zadzwonić do serwisu jeszcze raz, porozmawiać z technikiem jak człowiek z człowiekiem. Może pomoże.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Jan83
Posty: 2
Rejestracja: 14 grudnia 2012, 13:01 - pt

Re: Problem z EIZO 2333 - podświetlenie na dole ekranu

15 grudnia 2012, 11:47 - sob

Bardzo dziękują za odpowiedź. Uważam, że skoro defekt jest i jest widoczny, serwis powinien jakoś zareagować. W końcu, kupując towar otrzymałem go z defektem. Produkt wadliwy podlega wymianie/naprawie. Czy ja tak dużo wymagam? Nie znam się na stronie technicznej, ale zdaje mi się, że serwis zmierzył nierównomierność podświetlenia matrycy (w pewnych punktach), natomiast możliwość wady wynikającej ze złego montażu nawet nie brał pod uwagę. Jak rozmawiałem z serwisem, nie wyczułem najmniejszej nawet chęci zrobienia czegokolwiek, co by wykraczało poza formalną procedurę postępowania. Niestety. A czy tego typu wadę w ogóle można jakoś naprawić? Jeżeli tak, to będę próbował z nimi negocjować.

P.S. Tani czy drogi to kwestia względna. Decydując się na EIZO, które jest droższe od innych tanich monitorów, oczekiwałem przynajmniej braku tak jawnych defektów.
raptor88
Posty: 311
Rejestracja: 12 maja 2010, 21:01 - śr

Re: Problem z EIZO 2333 - podświetlenie na dole ekranu

15 grudnia 2012, 14:46 - sob

Serwis robi swoje co mieści się w ramach jego działania i tyle. Nie ma co się łudzić, że ludki z Eizo będą mieli diametralnie inne podejście niż reszta serwisów.
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16332
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Problem z EIZO 2333 - podświetlenie na dole ekranu

15 grudnia 2012, 14:50 - sob

Życie jest brutalne. Nie da się oczekiwać, że najtańsze modele będą miały takie same normy wad ekranu i zakres wsparcia jak drogie. Tańsze "muszą" być w czymś gorsze, to normalne. I ta "gorszość" jest standardem w tej klasie. To działania celowe. Sama nalepka EIZO nie czyni cudów. Pokazana przez Pana nierównomierność jest typowa i występuje na większości monitorów LCD, choć w różnym zakresie i intensywności. To jedna z pięt achillesowych technologii produkcji LCD. Jeśli poziom defektów jest przez Pana nieakceptowalny, nie znaczy, że monitor jest wadliwy, tylko Pana wrażliwość determinuje konieczność zainteresowania się lepszymi klasami, np takimi gdzie producent bardziej się "stara". W fabryce EIZO nie pracują idioci i wiedzą, że nierówność podświetlenia jest typową cechą paneli LCD. Dlatego w monitorach lepszych klas montowany jest programowany mechanizm elektronicznej stabilizacji. Takie monitory kierowane są dla tych, którzy wymagają większej równomierności niż w monitorach klasy popularnej.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Awatar użytkownika
max
Posty: 7594
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 14:09 - czw

Re: Problem z EIZO 2333 - podświetlenie na dole ekranu

15 grudnia 2012, 15:39 - sob

A można wiedzieć na ile różnią się normy wad ekranu dla modeli "tanich" i "drogich" w przypadku EIZO i NEC? Tak opisowo. Ewentualnie gdzie przebiega granica (norm i modeli). Czy normy "tanich" EIZO/NEC różnią się od przeciętnych monitorów innych firm (w tym kontekście zwykle obiektywnie tańszych).
To samo pytanie dotyczy "zakresu wsparcia", tym razem tylko dla EIZO/NEC.
Powiedzmy, że został zakupiony egzemplarz z polskiej dystrybucji (dowolny sklep).
Ewentualnie, czym się wyróżnia mastiff na tle innych polskich oficjalnych (egzemplarz bez selekcji przed zakupem)?
Pewnie pytanie już gdzieś padło. Wystarczy link.

A może w tym konkretnym przypadku poprosić o pomiar homogeniczności (odchyłki barwy), a nie tylko jasności podświetlenia. Pod warunkiem, że zażółca też na białym i że norma to jakoś ujmuje.
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16332
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Problem z EIZO 2333 - podświetlenie na dole ekranu

15 grudnia 2012, 22:13 - sob

max pisze:A można wiedzieć na ile różnią się normy wad ekranu dla modeli "tanich" i "drogich" w przypadku EIZO i NEC? Tak opisowo.
Z grubsza, nie tylko EIZO/NEC:
- Drogie, serie graficzne, błędy jasności i chrominancji do dE3.
- Półprofesjonalne błędy jasności i chrominancji do dE5.
- Uniwersalne, klasa średnia, błędy jasności do 20%, błędów chrominancji się nie specyfikuje.
- Klasa domowa, masowa, błędy jasności 25-35%, błędów chrominancji się nie specyfikuje.
max pisze:Ewentualnie, czym się wyróżnia mastiff na tle innych polskich oficjalnych (egzemplarz bez selekcji przed zakupem)?
Jeśli nieselekcjonowany, niczym. To te same monitory jakie sprzedają inni przedstawiciele EIZO.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
GS01
Posty: 37
Rejestracja: 11 grudnia 2013, 00:30 - śr

Re: Problem z EIZO 2333 - podświetlenie na dole ekranu

11 grudnia 2013, 00:45 - śr

@Jan83:
Od miesiąca jestem również posiadaczem monitora FS 2333. Niezadowolonym posiadaczem, gdyż monitor posiada dla mnie wady nie do zaakceptowania. Jedną z nich jest w właśnie nierównomierne podświetlenie w prawym, dolnym rogu ekranu. Wygląda to identycznie jak na twoich zdjęciach. W ciemniejszych scenach widzę w tym rejonie żółtą poświatę. Tragedia :/. Odczytaj proszę z tabliczki (z tyłu monitora) i podaj datę wyprodukowania twojego modelu (Mdf.). Mój pochodzi z 15.04.2013...

Wróć do „Dział wsparcia technicznego”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Zaloguj się · Zarejestruj się

Informacje

Jest 4 użytkowników online :: 3 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość
Zarejestrowani użytkownicy: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Google [Bot]
Najwięcej użytkowników (76) było online 24 kwietnia 2022, 10:40 - ndz
Liczba postów: 68375
Liczba tematów: 4129
Liczba użytkowników: 3942
Ostatnio zarejestrowany użytkownik: kilgore
Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Wybór stylu