Sztuka kompromisu - wybór monitora

Listy polecanych monitorów do różnych zastosowań.
veloce
Posty: 26
Rejestracja: 16 marca 2014, 15:26 - ndz

Sztuka kompromisu - wybór monitora

16 marca 2014, 17:31 - ndz

Witam,

Przez lata korzystam z jakiegoś syfnej TN'ki LG, aż tu nagle w pracy (typowo biurowej - żadnej grafiki) na biurku wylądowało mi Eizo FlexScan EV2436W albo FlexScan EV2336W. Nie jestem pewien jaki to ekran był ale zakładam, że to taki sam sprzęt a różnica jest jedynie w formacie. Moim wnioskiem jest to, że muszę koniecznie kupić sobie do domu jakiś porządny monitor bo na tym Eizo odczuwałem taką różnicę względem syfu na którym siedzę obecnie, że jest ona nie do zniesienia! Jestem laikiem w temacie monitorów ale różnice odczuwałem przede wszystkim w jakości wyświetlanych kolorów, ostrości obrazu i w tym, że od Eizo nie bolały mnie oczy nawet po 10 godzinnym gapieniu się w ekran. Zdaję sobie sprawę że wymienione wyżej Eizo przy profesjonalnych modelach do grafiki też są słabiutkim sprzętem.

Chciałbym zakupić monitor, którego zastosowanie będzie następujące: przeglądanie www, gry FPP (BF4 - nie gram zawodowo więc input lag 1-2ms nie jest mi niezbędny do życia), oglądanie filmów. Czynności te chciałbym móc komfortowo realizować zarówno po ciemku jak i przy sztucznym i naturalnym świetle dziennym (okna pokoju na zachód).

Zastanawiam się nad przekątną czy obrać 24 cale czy może 27 będzie lepsze (zwłaszcza do oglądania filmów). Jednak z tego co wyczytałem na forum to 27" jest chyba kiepskim rozwiązaniem by grać w rozdziałce full hd (1080p)? A do wyższych obawiam się, że mam za słabe GPU, dodatkowo dochodzi argument ceny znacznie wyższej ekranu 27".

Eizo, które tak mnie urzekło ma matrycę IPS, i zakładam, że to jej właśnie zawdzięczałem takie pozytywne doznania dla oczu ale czy będzie ono się dobrze sprawować w oglądaniu filmów czy graniu po ciemku? Tego nie wiem.