Monitor dla Informatyka - Programisty / Administratora

Listy polecanych monitorów do różnych zastosowań.
retromen
Posty: 6
Rejestracja: 03 lipca 2014, 18:16 - czw

Monitor dla Informatyka - Programisty / Administratora

03 lipca 2014, 23:02 - czw

Witam Państwa serdecznie!

Jestem inżynierem informatykiem, z komputerami mam styczność już prawie 25 lat. Przez ten czas moje oczy musiały zmagać się z wieloma rodzajami i modelami monitorów, co teraz odbija się na ich stanie.


Przez ostatnie 12 lat głównymi towarzyszami byli [daty przybliżone]:

Kod: Zaznacz cały

2002-ter.: LiteON LitePanel 150    - LCD 15",
2005-2007: Actina L730CP           - LCD 17",
2006-ter.: NEC MultiSync LCD2070NX - LCD 20",
2007-2008: Samsung                 - LCD 27",
2009-2012: Samsung 2343BW          - LCD 23",
2010-2011: Samsung                 - LED 19,5",
2012-2013: DELL 2007FP             - LCD 20",
2012-ter.: DELL U2412M             - LED 24".
Pomijając DELL'a 2007FP, wszystkie modele miałem od nowości. Szczerze mówiąc, najbardziej jestem zadowolony z LiteON-a i NEC-a - subiektywne odczucie, aczkolwiek należy pamiętać, że nie było tam żadnych PWM-ów i innego dzisiejszego crapu. Jak Państwo widzicie, monitory raczej z dolnej półki - wtedy myślałem, że ze średniej. W chwili obecnej pracuję na ostatnim monitorze z listy - DELL U2412M - którego dyskwalifikuje chociażby PWM. Kupiłem go opierając się na pierwszej myśli: "Hurra, IPS-y staniały". Chciałbym teraz (wreszcie!) kupić monitor, z którego będę zadowolony: będzie miał ładne kolory, nie będzie migotać, piszczeć, szumieć czy w inny sposób mnie denerwować bądź psuć moje zdrowie, a podzespoły wytrzymają długie lata.