Monitor na lata [kolejny wątek]

Listy polecanych monitorów do różnych zastosowań.
Awatar użytkownika
Monter
Posty: 9
Rejestracja: 21 lutego 2017, 12:02 - wt

Monitor na lata [kolejny wątek]

21 lutego 2017, 12:26 - wt

Witam serdecznie,

bardzo się cieszę, że trafiłem na to Forum, ale przeczytanie wielu cennych wątków nie rozwiało moich wątpliwości.

[Wstęp]
Pracuję na starym już monitorze EIZO L557 który zakupiłem w roku 2004 i do dziś nie chce się zepsuć, mimo, że dobija do 30k godzin. Używany tylko w domu z jasnością 30-35% wygląda jak nowy, choć zapewne nie widzę jego zużycia z racji codziennego używania. Przez te wszystkie lata monitor dostał tylko jeden czarny pixel na środku i to by było na tyle. Nie jestem grafikiem, używam go do pracy, "do internetów" i trochę do programowania. Nie gram w żadne gry.
Monitor jest ustawiony bokiem do okna, kolory na temp. 6500k, gamma 2.2. Monitor napędza solidna maszyna z kartą Quadro 600.

[Chęć zmiany]
Trochę ten monitor jest już za mały jak na dzisiejsze standardy, wzrok już też nie ten co kiedyś, więc szkoda go psuć dalej. O zmianie monitora na większy myślę już jakiś czas, problem w tym, że najpierw był wysyp 16:9 które jest dla mnie nieużywalne nawet przy 24 calach. Teraz jest ciut lepiej bo są modele 16:10, ale wszystko na co patrzę przeraża mnie: wyblakłe kolory, kolor siwy zamiast czerni, srebrzenie IPS pod kątem, wypalanie oczu, itp., itd., a to wszystko za niemałe pieniądze. Gdy zmieniałem w 2004 monitor z CRT NEC-a na Eizo to był skok nieporównywalny z niczym, więc dziś zmieniając monitor chciałbym chociaż się nie cofać w tył, bo na OLED chyba nie ma co czekać zarówno pod kątem oddalania tej technologii przez producentów, jak też ich cenę, gdy się już pojawią.

[Czego szukam]