Do zastosowań ogólnych na podstawie moich opinii na temat wcześniejszych monitorów(długi post)

Listy polecanych monitorów do różnych zastosowań.
karton
Posty: 16
Rejestracja: 05 kwietnia 2018, 22:50 - czw

Do zastosowań ogólnych na podstawie moich opinii na temat wcześniejszych monitorów(długi post)

05 kwietnia 2018, 23:29 - czw

Witam serdecznie.
Na początek - wiem, że takich tematów jest dużo i podejrzewam, że nikt już nie chce na takie posty odpisywać, aczkolwiek czytam na temat monitorów już prawie rok i ciągle nie mogę się zdecydować. Więc z góy przepraszam za kłopot !
Znam terminy va/amva/ips/tn itp. Wiem czego spodziewać się po jakim rodzaju matrycy i że nie ma cudów poniżej 10tys. Jednak wydaje mi się, ze dosyć często zmieniam monitory i nie mogę zneleźć odpowiedniego dla siebie a nie jestem profesjonalistą i nie pracuję z grafiką i zdjęciami.

Spróbuje przedstawić moje wrażenia/wady/zalety wszystkich monitorów który kupiłem przez ostatnie tysiąc lat:
2001 - Eizo crt... pamiętam tylko tyle, że był to świetny monitor crt z odświeżaniem 120hz przy 120hz. Gdybym wiedział po nadejściu ery LCD, że to był tak dobry monitor, nie sprzedawałbym go :P To były czasy... Max Payne nigdy nie był już taki sam na żadnym monitorze hehe.

2006 - Samsung 226bw - Bardzo popularny wtedy model. Zapłaciłem za niego bodajże 1700zł. Pamiętam, że podobało mi się w nim wszystko oprócz tragicznych oczywiście kątów widzenia, cloudingu itp. Potem odkryłem jaki był "żółty".

2011 - Dell u2412HM - pierwszy monitor IPS. Super kolory. Okazało się, że ten stary samsung był całkowicie żółty! Kąty widzenia spowodowały bardzo mieszane uczucie. Z jednej strony, gamma na poziomie 2.2 na dole i górze ekranu, aczkolwiek srebrzenie na brzegach i beznadziejne kąty widzenia w szarościach (seriale, filmy, gry). Po prostu nie dało się oglądać seriali. Były przysłonięte bleedingiem i srebrzeniem. I to z lampką i jasnością 30%. Ale to był jakiś eips to kto wie.