Dell U2515H QHD

Monitory uniwersalne w dowolnie szerokim ujęciu oraz do zastosowań domowych.
decob
Posty: 1
Rejestracja: 22 marca 2015, 19:12 - ndz

Dell U2515H QHD

22 marca 2015, 23:58 - ndz

Trafiłem na ten artykuł (bardzo mi pomógł zrozumieć problem), ale nie wiem, czy jeśli na liście nie ma tego monitora to, że się nie nadaje, czy po prostu lista nie została zakutalizowana
Chodzi o Dell U2515H QHD. 25 cali - 2560 x 1440. Bardzo mała plamka - 0.216 mm. Czy to nie za mało?
Kuba
Posty: 40
Rejestracja: 26 marca 2015, 18:53 - czw

Re: Dell U2515H QHD

26 marca 2015, 19:46 - czw

Witam użytkowników forum.
Żeby nie zakładać nowego tematu pozwolę sobie wykorzystać istniejący.
Mimo że to mój pierwszy post czytuję forum od dawna.
Bardziej chyba z chęci pogłębienia wiedzy niż rzeczywistej potrzeby użytkowania wysokiej klasy sprzętu.
Jestem foto-amatorem. Tzw. zaawansowanym ;)
Nie żyję z tego ale jednocześnie nie toleruję totalnej "bylejakości".
Od kilku lat używam mac mini 2012 + NEC2170NX którego kalibruje za pomocą ColorMunki Display +DispcalGUI,
czasem coś drukuję na atramentówce Canona.
Myślę powoli o jakimś nowszym monitorze. Spoglądałem w stronę NEC EA274WMi.
Nie tyle zależy mi na wielkości ekranu, co na małej plamce.
Te wszystkie smartfony i inne tablety jednak rozpieszczają :) i 1600x1200 na 21" zaczyna być odpychające :)
Czekać na 4k nie mam po co bo z mini 2012 nie bardzo to chce gadać, a zmieniać wszystko zwyczajnie się nie opłaca
na amatorsko-domowe potrzeby, tym bardziej że nowy mini też tylko 30Hz wyciąga przy 4k
I tu nagle ten DELL się pojawił.
Malutka plamka, wielkość sensowna, nawet przy 16:9 będzie niewiele niższy od typowego 24" 16:10 -właściwie mój ideał :)
Pytanie czy to ma szanse być jakościowo na poziomie NEC serii EA. O kalibracji serii EA (co cudów nie czyni :) ) wiem.
Wąski gamut powinien przypadkowo pomóc wyeliminować część wad nikczemnej dellowskiej elektroniki :)