Eizo CS240 z kalibratorem czy NEC PA242W bez.

Monitory uniwersalne w dowolnie szerokim ujęciu oraz do zastosowań domowych.
GrzegorzG
Posty: 10
Rejestracja: 30 stycznia 2016, 10:52 - sob

Eizo CS240 z kalibratorem czy NEC PA242W bez.

30 stycznia 2016, 11:34 - sob

Na początek, jako że to mój pierwszy wpis na tym forum, witam wszystkich serdecznie :)

Mam dylemat, tak jak w tytule wątku. Budżet jest tak ograniczony, że obie pozycje przekraczają go znacznie, ale jakoś może dało by się nagiąć, nie muszę w końcu jeść codziennie ;)
Nie jestem fotografem zawodowym, lecz powoli do tego dążę. Coraz więcej moich (naszych, pracuję wraz ze swoją dziewczyną) zdjęć (repo) pojawia się w lokalnych portalach, czy nawet w druku, plus jakieś sesje na zamówienie, śluby itp, żaden glamour poważny, czy foty dla korporacji ;) Na fotografii dorabiam grosze o ile w ogóle ktoś płaci. Niestety, pracuję na tragicznej konsumenckiej IIYAMIE E2407HDS co już skutkowało problemami. Od roku dorastam do kupna prawdziwego monitora. Najpierw poważnie napaliłem się na:

Benq SW270PT, ale za mało jest opinii prawdziwych profesjonalistów na jego temat, ponadto z testów wynika bardzo kiepska równomierność podświetlenia oraz niepełna możliwość kalibracji. Jednak teoretycznie dało by chyba radę przy pracy którą obecnie wykonujemy, przeskok był by kosmiczny, plus ogromna przestrzeń robocza, ale jestem taki, że jak znajdę dobre, to szukam lepszego, i tutaj pojawił się:

EIZO CS240, poza mniejszą rozdzielczością i rozmiarem od Benq, same zalety względem tamtego. Dał bym radę, jeśli nie od razu, to w miarę szybko dokupić X-Rite i1 Display Pro. Jednak szukając oraz czytając więcej i więcej, doszedłem do: