Eizo CS 240

Monitory uniwersalne w dowolnie szerokim ujęciu oraz do zastosowań domowych.
goat14
Posty: 5
Rejestracja: 27 lutego 2016, 13:42 - sob

Eizo CS 240

27 lutego 2016, 14:03 - sob

Witam
szukałem działu na przywitanie ale nie znalazłem takowego wiec robię to tutaj. Jestem początkującym fotografem który stał się szczęśliwym posiadaczem modelu monitora eizo cs 240 i tutaj prosił bym Was o pomoc drodzy forumowicze. z góry proszę o wyrozumiałość i konstruktywna krytykę jeżeli czegoś nie opisze lub zrobię to źle gdyż przyznaje się bez bija jestem początkującym fotografem. Do rzeczy:
-monitor jest nowy kalibrowany prze zemnie kilkakrotnie kalibratorem x rite i1 profiler, monitor podłączony jest za pomocą przewodu hdmi (proszę poprawcie mnie jeżeli inne połączenie było by lepsze) pracuje na laptopie i nie mam pojęcia czy np karta graficzna ma wpływ na to co będzie wyświetlane na monitorze i czy powinienem brnąc w ten teamat i doszukiwać się kompatybilności, pracuje w photoshopie cc oraz odrobine w lightroomie
a moje pytanie brzmi dla czego moim zdaniem kolory sa zbyt podkręcone na eizo w porównaniu do wyświetlacza mojego laptopa hp. nie chce tutaj nikogo urazić porównując tutaj tak odmienne wyświetlacze ale zastanawia mnie fakt dla czego ostatnio podczas obrobki zdjęcia dosztukowywałem czarne tło i po prze kadrowaniu jak sie domyślacie zostały mi "narożniki" idealnego czarnego koloru. na monitorze eizo po edycji zdjęcia wszystko było idealni czarne ale po zamieszczeniu zdjęc na różnych portalach dostrzegłem że widać owe czarne narożniki różniące się od czarnego tła które ja dodawałem do okoła tematu głównego na zdjęciu.
Bardzo prosił bym o pomoc i wytłumaczenie tematu dla czego tak się dzieje.
Pozdrawiam
Załączniki
Capture.JPG
to jest narożnik o którym wspominam jest widoczny na zdjęciu przeglądanym na wyświetlaczu laptopa hp a na monitorze eizo nie widac tego rogu? dla czego tak się dzieje?
Capture.JPG (23.79 KiB) Przejrzano 1524 razy
Awatar użytkownika
max