Monitor Eizo EV2450 - wrażliwe oczy

Monitory uniwersalne w dowolnie szerokim ujęciu oraz do zastosowań domowych.
Michaell
Posty: 5
Rejestracja: 25 października 2018, 12:45 - czw

Monitor Eizo EV2450 - wrażliwe oczy

25 października 2018, 13:03 - czw

Witam wszystkich. Mój problem jest dość nietypowy. Otóż, miałem korekcję wzroku jakieś 2 lata temu i nie była ona do końca udana, to znaczy moje oczy są bardziej wrażliwe na światło, często światło jest dla mnie zbyt jaskrawe, w nocy gdy patrzę np. na światła samochodów widzę wokół nich duże poświaty. Studiuję na studiach związanych z informatyką i przyszłość wiązałem z programowaniem więc zdecydowałem się na zmianę monitora. Poprzednio miałem Iiyamę Prolite E2473HS na matrycy TN i zdecydowałem się na monitor Eizo EV2450 jednak wczoraj od razu po przesiadce nie zauważyłem jakiejś mega poprawy obrazu za to zauważyłem srebrzenie dolnych rogów, szczególnie prawego rogu. Kiedy siedzę na wprost monitora to prawy dolny róg jest jakby niebieskawy a kiedy przesunę się w prawo dalej patrząc na wprost ten efekt znika. Monitor mogę jeszcze zwrócić. Czy w moim przypadku doradzilibyście mi jakiś inny monitor? Czy może zwrócenie tego egzemplarza i wymianę na nowy bo ten jest lekko wadliwy? Z góry dziękuję za pomoc ;)
Awatar użytkownika
max
Posty: 7594
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 14:09 - czw

Re: Monitor Eizo EV2450 - wrażliwe oczy

25 października 2018, 13:55 - czw

Srebrzenie na czerni monitorów IPS jest normalne.

Wymiana monitora 24" na inny 24" o tej samej rozdzielczości była bez sensu.

Zapal światło w pomieszczeniu, wszystko co masz.
Ustaw Brightness na 20-25%, max 30% w jasny dzień.
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/eizo_ev2450.htm

Podnieś monitor lub odchyl lekko do tyłu. Dolne narożniki przestaną srebrzyć, zaczną górne. Trzeba tak wyregulować, aby srebrzyły równo.

Zrób precyzyjne badania u okulisty, komputerowe i później tradycyjne. Poproś o precyzyjny dobór soczewek.