Problem z Samsung 32" C32H711QEUX CH711 Curved Quantum Dot poziome linie "scanlines"

Czyli "mam problem techniczny z monitorem".
dbcooper1983
Posty: 438
Rejestracja: 18 września 2018, 23:41 - wt

Re: Problem z Samsung 32" C32H711QEUX CH711 Curved Quantum Dot poziome linie "scanlines"

09 stycznia 2019, 01:27 - śr

Oczywiście że tak dobrze nie jest i nec swoje kosztuje ale sklepy robią takie akcje i robić będą bo jak się upowszechni nowy model to ten pewnie by zalegał więc wolą wyprzedać.Akurat 275wmi można kupic w granicach 2350pln-2500pln w oficjalnych sklepach już dłuższy czas więc tak nie do końca z tymi 3 tysiącami https://www.senetic.pl/product/60003813 ... m=referral proszę wyjaśnić skąd taka cena 2337pln to nie 3tyś tutaj mamy z 5 letnią gwarancją https://www.fotoplus.pl/monitory/monito ... ji?w=10494 być może są to monitory po zwrotach ale nawet jak by tak było nikt się do tego nie przyzna.
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16321
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Problem z Samsung 32" C32H711QEUX CH711 Curved Quantum Dot poziome linie "scanlines"

09 stycznia 2019, 07:14 - śr

Mechanizmu "zalegania" nie ma, bo wprowadzanie nowych modeli jest kontrolowane. Układ zawsze jest taki, że stary sprzedaje się do końca normalnie, bo nowszy jest wyraźnie droższy. W innej wersji nowy wprowadza się jak już starego nie ma w magazynach ani jednego.

Obniżka Senetica to inicjatywa sprzedawcy. Na 99% chce się pozbyć towaru kupionego na jakiś projekt który nie wypalił. Nie pierwszy raz. Fotoplus teraz nie da się zapytać, Dominik jest na wyjeździe.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
madlion
Posty: 6
Rejestracja: 22 sierpnia 2018, 20:19 - śr

Re: Problem z Samsung 32" C32H711QEUX CH711 Curved Quantum Dot poziome linie "scanlines"

09 stycznia 2019, 09:19 - śr

Nie ważne czyja inicjatywa, ważne że klient ma proste narzędzia jak ceneo do porównania ofert i może taniej kupić towar. A jak widać okazje się zdarzają:)
michalpl7
Posty: 41
Rejestracja: 25 grudnia 2018, 22:06 - wt

Re: Problem z Samsung 32" C32H711QEUX CH711 Curved Quantum Dot poziome linie "scanlines"

09 stycznia 2019, 09:32 - śr

Sprawdziłem go na tyle na ile umiem. Po podłączeniu kablem DVI obraz był tragiczny, aż się przestraszyłem - trochę jak efekt do okularów 3D i kompletnie nieczytelne czcionki. Zainstalowałem sterownik, ale nie pomogło, jeszcze raz przepinałem i ciągle to samo. Przepiąłem go na kabel DisplayPort i jak ręką odjął obraz idealny.

Nie widzę problemów z podświetleniem, nie widzę wypalonych pixeli, świeciłem w kartki wentylacyjne i zero brudu/kurzu pachnie jak nowy.

Odpaliłem moninfo, ale wyciągnął mi tylko to, że jest wyprodukowany w 35 tygodniu 2016r - może stąd taka niska cena? Niestety nie podał mi ile godzin pracował, pewnie i tak mogliby to cofnąć.

Opakowanie było lekko uszkodzone w 2 miejscach ( dodałem fotki ), gdzie 2 uszkodzenie wystąpiło podczas transportu od dystrybutora do Vobis ( bo jest na tej naklejce od kuriera ) . Sam monitor był tak zapakowany, że można byłoby go tak samo spakować i nie byłoby śladu użytkowania więc może jest po jakimś zwrocie.

Dystrybucja z Tech Data Warszawa.

Ja nie jestem profesjonalistą więc ciężko mi ocenić czy na 100% oddaje idealnie barwy itd. może ktoś go nie mógł skalibrować. Wydaje mi się, że jak odpaliłem testy EIZO ( stąd - https://www.eizo.be/monitor-test/ ) to w Uniformity widać leciutką błękitną poświatę na górnej krawędzi - jeszcze to zweryfikuję, bo jak odpalałem np. paint i wklejałem białe tło to tego nie widziałem.

Na razie nie wydaje mi się gorszy od starego Samsunga 244T co stwierdziłem po krótkim użytkowaniu 27" w 2K to trzeba mieć dobry wzrok, łatwiej było na 24" w FHD.
Załączniki
49938233_368510773728947_6449206996276084736_n.jpg
49813517_222239605329136_4583405660237987840_n.jpg
49592472_382868625802197_990730182161596416_n.jpg
dbcooper1983
Posty: 438
Rejestracja: 18 września 2018, 23:41 - wt

Re: Problem z Samsung 32" C32H711QEUX CH711 Curved Quantum Dot poziome linie "scanlines"

09 stycznia 2019, 09:56 - śr

a możesz wrzucić fotkę jak wygląda podświetlanie matrycy tej twojej sztuki ???
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16321
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Problem z Samsung 32" C32H711QEUX CH711 Curved Quantum Dot poziome linie "scanlines"

09 stycznia 2019, 09:59 - śr

michalpl7 pisze:
09 stycznia 2019, 09:32 - śr
Odpaliłem moninfo, ale wyciągnął mi tylko to, że jest wyprodukowany w 35 tygodniu 2016r - może stąd taka niska cena? Niestety nie podał mi ile godzin pracował, pewnie i tak mogliby to cofnąć.

Jeden z czterech liczników istniejących w tym monitorze poda oprogramowanie SpectraView II. Pozostałe są do odczytania w trybie serwisowym. Dwa z nich są niekasowalne, więc można wyszpiegować jaki on naprawdę jest.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
michalpl7
Posty: 41
Rejestracja: 25 grudnia 2018, 22:06 - wt

Re: Problem z Samsung 32" C32H711QEUX CH711 Curved Quantum Dot poziome linie "scanlines"

09 stycznia 2019, 10:08 - śr

Jasne sprawdzę podświetlenie i ten program jak wrócę do domu :). Dzięki. Co zauważyłem to chyba lepiej wypada na tym Uniformity niż S-PVA Samsung.
Awatar użytkownika
NocnyJastrzab
Lokalizacja: Kraków
Posty: 3873
Rejestracja: 03 lutego 2013, 14:49 - ndz

Re: Problem z Samsung 32" C32H711QEUX CH711 Curved Quantum Dot poziome linie "scanlines"

09 stycznia 2019, 10:10 - śr

Tom01 pisze:
09 stycznia 2019, 07:14 - śr
Mechanizmu "zalegania" nie ma, bo wprowadzanie nowych modeli jest kontrolowane. Układ zawsze jest taki, że stary sprzedaje się do końca normalnie, bo nowszy jest wyraźnie droższy. W innej wersji nowy wprowadza się jak już starego nie ma w magazynach ani jednego.

Obniżka Senetica to inicjatywa sprzedawcy. Na 99% chce się pozbyć towaru kupionego na jakiś projekt który nie wypalił. Nie pierwszy raz. Fotoplus teraz nie da się zapytać, Dominik jest na wyjeździe.
Da się ;) Jestem do częściowej dyspozycji.. Faktycznie Senetic trochę zaszalał, być może dlatego, że to EOL i już nikt nie pilnuje cen.
A ja faktycznie mam jeszcze z 5-letnią gwarancją i nowe, nie ze zwrotów. Dlatego nie robiłem większego rabatu.
Dominik Nowak, tel. 506212501 [Kraków / Nowa Huta]
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
michalpl7
Posty: 41
Rejestracja: 25 grudnia 2018, 22:06 - wt

Re: Problem z Samsung 32" C32H711QEUX CH711 Curved Quantum Dot poziome linie "scanlines"

09 stycznia 2019, 18:39 - śr

Wygląda na to, że to oprogramowanie NEC SpectraView II nie jest darmowe. Pobrać po podaniu danych mogłem ale nigdzie nie widzę seriala.
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16321
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Problem z Samsung 32" C32H711QEUX CH711 Curved Quantum Dot poziome linie "scanlines"

09 stycznia 2019, 18:49 - śr

Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
dbcooper1983
Posty: 438
Rejestracja: 18 września 2018, 23:41 - wt

Re: Problem z Samsung 32" C32H711QEUX CH711 Curved Quantum Dot poziome linie "scanlines"

09 stycznia 2019, 19:13 - śr

michalpl7 pisze:
09 stycznia 2019, 18:39 - śr
Wygląda na to, że to oprogramowanie NEC SpectraView II nie jest darmowe. Pobrać po podaniu danych mogłem ale nigdzie nie widzę seriala.
do niczego nie jest ci potrzebne te oprogramowanie chyba że sam masz zamiar kalibrować ale tu musisz doliczyć kalibrator za 900pln :D najprościej zlecić to odpowiedniej osobie koszt ok 150-200pln.nie daj się nakręcać na NEC SpectraView II tylko po to żeby sprawdzić ilość godzin bo to możesz oblukać w menu serwisowym . co z tymi fotkami z podświetleniem twojej sztuki ?? ;)
michalpl7
Posty: 41
Rejestracja: 25 grudnia 2018, 22:06 - wt

Re: Problem z Samsung 32" C32H711QEUX CH711 Curved Quantum Dot poziome linie "scanlines"

09 stycznia 2019, 21:36 - śr

@dbcooper1983 jasne już wrzucam z 2 różnych aparatów. Powiem szczerze, że jak ja na to patrzę moimi oczami to jest dużo ciemniejszy i bardziej równomierny niż na tych fotkach.

Gdzie mogę w takim razie sprawdzić tą ilość godzin? Jest jakieś inne oprogramowanie albo w samym monitorze w OSD?
Załączniki
Image3591779332782076397.jpg
Image3591779332782076397.jpg (75.22 KiB) Przejrzano 1679 razy
Image2320835013360165146.jpg
Image2320835013360165146.jpg (79.99 KiB) Przejrzano 1679 razy
dbcooper1983
Posty: 438
Rejestracja: 18 września 2018, 23:41 - wt

Re: Problem z Samsung 32" C32H711QEUX CH711 Curved Quantum Dot poziome linie "scanlines"

09 stycznia 2019, 22:32 - śr

Nie wiem czy to zadziała ale w necie znalazłem https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic ... l#15622917 inny model ale np. w dellu czy to stary czy nowy model sposób wejścia do menu serwisowego jest identyczny więc i w necu powinno zadziałać.Zdjęcia trochę wyolbrzymiają nierówności podśw. matrycy. Teraz do rzeczy :-) razem z twoim monitorem widziałem zdjęcia dwóch innych 275wmi nierówności podśw. bardzo podobny poziom ale i miałem 275wmi color-tuned jak i obecnie mam ten nowy model ea271q color i jasno mogę stwierdzić te całe wersje selekcjonowane to można między bajki włożyć(każda sztuka z tych pięciu wliczając twoją ma bardzo podobne nierówności czy to zwykła wersja ze sklepu czy ct czy color) :-) tak jak użytkownik max napisał w którymś poście wykluczane chyba są te które dobrze pierd.... o beton :-) następna sprawa w tych 4 sztukach które moje oczęta widziały nie było żadnych badpixeli w tym twoim pewnie też ich nie ma :-)
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16321
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Problem z Samsung 32" C32H711QEUX CH711 Curved Quantum Dot poziome linie "scanlines"

09 stycznia 2019, 22:45 - śr

dbcooper1983 pisze:
09 stycznia 2019, 22:32 - śr
te całe wersje selekcjonowane to można między bajki włożyć

Proponowałbym się tak nie rozpędzać z niesprawiedliwym osądem, bo właśnie dzięki usłudze selekcjonowania miał Pan wymieniany EA275WMi na nowszy model EA271Q, z wyższej serii COLOR zamiast CT, bez dopłaty, pomimo znacznie wyższej ceny cennikowej. W przypadku "seryjnego", po reklamacji dotyczącej zafarbu, dostałby Pan info ze sklepu "monitor mieści się w normie producenta" i po balu.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
michalpl7
Posty: 41
Rejestracja: 25 grudnia 2018, 22:06 - wt

Re: Problem z Samsung 32" C32H711QEUX CH711 Curved Quantum Dot poziome linie "scanlines"

09 stycznia 2019, 22:49 - śr

@dbcooper1983 Na tyle na ile sprawdzałem to badpixeli nie widzę. Na różnych tłach ( tym toolem EIZO ).

Z tym menu serwisowym masz rację, ale pojawiło się info, że jeżeli wejdę to mam po gwarancji... ;/ więc się cofnąłem.
dbcooper1983
Posty: 438
Rejestracja: 18 września 2018, 23:41 - wt

Re: Problem z Samsung 32" C32H711QEUX CH711 Curved Quantum Dot poziome linie "scanlines"

09 stycznia 2019, 23:39 - śr

Tom01 pisze:
09 stycznia 2019, 22:45 - śr
dbcooper1983 pisze:
09 stycznia 2019, 22:32 - śr
te całe wersje selekcjonowane to można między bajki włożyć

Proponowałbym się tak nie rozpędzać z niesprawiedliwym osądem, bo właśnie dzięki usłudze selekcjonowania miał Pan wymieniany EA275WMi na nowszy model EA271Q, z wyższej serii COLOR zamiast CT, bez dopłaty, pomimo znacznie wyższej ceny cennikowej. W przypadku "seryjnego", po reklamacji dotyczącej zafarbu, dostałby Pan info ze sklepu "monitor mieści się w normie producenta" i po balu.
Panie Tomku spokojnie :-) to nie osądy tylko piszę to co zweryfikowałem i to co widzę i widziałem na tych monitorach więc proszę mi tu bez takich :-) A wie Pan co dziwnym trafem rozmawiałem z człowiekiem z neca i jawnie mi powiedział że to się kwalifikuje do wymiany (obraz na białym tle powinien mieć jednolitą barwę żadnych różów w końcu to nie promenada i bez żadnego balu :-) Czyli według Pana zrobił mi Pan łaskę :-) że wymienił monitor mówi to Pan autentycznie ????? .Panie Tomku coraz częściej w postach wspomina Pan o beznadziejnej liniowości serii ea pytam czemu przed kupnem u Pana nie otrzymałem tej informacji pomimo kilku rozmów telefonicznych ?????(przed kupnem) Powtarzałem Panu jak mantre że przez długie lata siedziałem na monitorach eizo i one miały bardzo ale to bardzo równomierne podśw. a o jakiś różach nie było mowy Przecież mówiłem Panu (przed kupnem :-) ) że kupiłem aoca którego biel wpada w taki różowy kolor i dla mnie jest to nie dopuszczalne w odpowiedzi usłyszałem że nie ma mowy o takim czymś w tym necu :-) zapewniam mam bardzo dobrą pamięć i pamiętam pewnie w 99% nasze długie rozmowy przed kupnem jak i po kupnie ;) Musi Pan zrozumieć że nie piszę tego żeby Pana zdyskredytować bo finalnie wyszło dobrze i można powiedzieć że jestem zadowolony.Nic nie zmienia faktu że jakość wyświetlanego obrazu jest kapitalna i w tej kasie to raczej najlepsza opcja ale ten delikatny róż jak był w tamtym tak i jest w tym.W pewnym momencie myślałem że to już mi się pop.... ale jakim cudem kilkanaście lat na eizo tego nie widziałem + duża część innych monitorów a tu raptem widzę :D ale już mnw. sytuacja opanowana przyzwyczaiłem się do tego i jest w miarę dobrze .
voteck
Posty: 227
Rejestracja: 18 lipca 2017, 20:33 - wt

Re: Problem z Samsung 32" C32H711QEUX CH711 Curved Quantum Dot poziome linie "scanlines"

10 stycznia 2019, 00:06 - czw

dbcooper1983 pisze:
09 stycznia 2019, 23:39 - śr
Tom01 pisze:
09 stycznia 2019, 22:45 - śr
dbcooper1983 pisze:
09 stycznia 2019, 22:32 - śr
te całe wersje selekcjonowane to można między bajki włożyć

Proponowałbym się tak nie rozpędzać z niesprawiedliwym osądem, bo właśnie dzięki usłudze selekcjonowania miał Pan wymieniany EA275WMi na nowszy model EA271Q, z wyższej serii COLOR zamiast CT, bez dopłaty, pomimo znacznie wyższej ceny cennikowej. W przypadku "seryjnego", po reklamacji dotyczącej zafarbu, dostałby Pan info ze sklepu "monitor mieści się w normie producenta" i po balu.
Panie Tomku spokojnie :-) to nie osądy tylko piszę to co zweryfikowałem i to co widzę i widziałem na tych monitorach więc proszę mi tu bez takich :-) A wie Pan co dziwnym trafem rozmawiałem z człowiekiem z neca i jawnie mi powiedział że to się kwalifikuje do wymiany (obraz na białym tle powinien mieć jednolitą barwę żadnych różów w końcu to nie promenada i bez żadnego balu :-) Czyli według Pana zrobił mi Pan łaskę :-) że wymienił monitor mówi to Pan autentycznie ????? .Panie Tomku coraz częściej w postach wspomina Pan o beznadziejnej liniowości serii ea pytam czemu przed kupnem u Pana nie otrzymałem tej informacji pomimo kilku rozmów telefonicznych ?????(przed kupnem) Powtarzałem Panu jak mantre że przez długie lata siedziałem na monitorach eizo i one miały bardzo ale to bardzo równomierne podśw. a o jakiś różach nie było mowy Przecież mówiłem Panu (przed kupnem :-) ) że kupiłem aoca którego biel wpada w taki różowy kolor i dla mnie jest to nie dopuszczalne w odpowiedzi usłyszałem że nie ma mowy o takim czymś w tym necu :-) zapewniam mam bardzo dobrą pamięć i pamiętam pewnie w 99% nasze długie rozmowy przed kupnem jak i po kupnie ;) Musi Pan zrozumieć że nie piszę tego żeby Pana zdyskredytować bo finalnie wyszło dobrze i można powiedzieć że jestem zadowolony.Nic nie zmienia faktu że jakość wyświetlanego obrazu jest kapitalna i w tej kasie to raczej najlepsza opcja ale ten delikatny róż jak był w tamtym tak i jest w tym.W pewnym momencie myślałem że to już mi się pop.... ale jakim cudem kilkanaście lat na eizo tego nie widziałem + duża część innych monitorów a tu raptem widzę :D ale już mnw. sytuacja opanowana przyzwyczaiłem się do tego i jest w miarę dobrze .

Kiepska liniowość serii w fabrycznej konfiguracji a zafarby w niektórych egzemplarzach to chyba dwie różne rzeczy?
dbcooper1983
Posty: 438
Rejestracja: 18 września 2018, 23:41 - wt

Re: Problem z Samsung 32" C32H711QEUX CH711 Curved Quantum Dot poziome linie "scanlines"

10 stycznia 2019, 00:11 - czw

no dokładnie troszkę to źle sformułowałem :-)
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16321
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Problem z Samsung 32" C32H711QEUX CH711 Curved Quantum Dot poziome linie "scanlines"

10 stycznia 2019, 00:17 - czw

voteck pisze:
10 stycznia 2019, 00:06 - czw
Kiepska liniowość serii w fabrycznej konfiguracji a zafarby w niektórych egzemplarzach to chyba dwie różne rzeczy?

Kiepska liniowość jest typowa w seryjnych EA. Nie dotyczy serii CT I COLOR. Przykładów na forum jest sporo. Co do zafarbów, gwoli wyjaśnienia, dbcooper1983 zgłosił, że widzi nieakceptowalne przebarwienie. Monitor selekcjonowany, więc poszedł do wymiany. Problem w tym, że drugi, zupełnie inny, z innego typu matrycą, innego producenta, a wg użytkownika przebarwienie jest nadal, w takim samym odcieniu i w tym samym miejscu. Na chłopski rozum jest to nieprawdopodobne. Tym bardziej, że oba miałem długo przed oczami i usiłowałem postawić się w roli bardzo wymagającego odbiorcy. O ile na pierwszym, po silnie emocjonalnych oświadczeniach o dużej nierównomierności, byłem skłonny uznać, że może coś-tam jest, bardziej na zasadzie sugestii, to na drugim nie ma nic absolutnie. Pomiar drugiego egzemplarza wyszedł również niemal idealnie.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
dbcooper1983
Posty: 438
Rejestracja: 18 września 2018, 23:41 - wt

Re: Problem z Samsung 32" C32H711QEUX CH711 Curved Quantum Dot poziome linie "scanlines"

10 stycznia 2019, 00:35 - czw

Nie wierzę w to co czytam :-) czy ja gdzieś Panu mówiłem że ten róż jest w tym samym miejscu normalnie ręce opadają ,pisałem że dalej jest bo jest po bokach ekranu jak patrze na wprost ekranu to po bokach widać taki mieniący się różowy + te zielonkawe cienie.Już dość robienia z kogoś głupka.Proszę poczytać temat użytkownika Maciejmbm też sobie coś wymyślił ?????

Wróć do „Serwis”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Zaloguj się · Zarejestruj się

Informacje

Jest 5 użytkowników online :: 4 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość
Zarejestrowani użytkownicy: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Google [Bot], Semrush [Bot]
Najwięcej użytkowników (76) było online 24 kwietnia 2022, 10:40 - ndz
Liczba postów: 68315
Liczba tematów: 4122
Liczba użytkowników: 3932
Ostatnio zarejestrowany użytkownik: Canon95
Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Wybór stylu