Eizo CS230 - utrwalenie obrazu na matrycy a gwarancja.

Czyli "mam problem techniczny z monitorem".
Skogtroll
Posty: 43
Rejestracja: 16 stycznia 2015, 00:53 - pt

Eizo CS230 - utrwalenie obrazu na matrycy a gwarancja.

17 stycznia 2019, 10:55 - czw

Szanowni Forumowicze,
chciałbym się Was poradzić w pewnej kwestii, dotyczącej gwarancji monitora Eizo CS230. Gwarancja rozszerzona, mija w grudniu br.

Problem jest następujący:
na monitorze pojawiły się ciemne plamy/smugi. Załączam zdjęcie.
Wysłałem monitor do Alstora.
Otrzymałem monitor z powrotem wraz z odpowiedzią, że, cytuję (pisownia oryginalna): "w monitorze powstanie ciemnych plam to niestety utrwalenie obrazu wynikające z eksplantacji monitora. Producent nie uznaje tego typu uszkodzenia jako naprawa gwarancyjna."
Muszę przyznać, że to był dla mnie dość przykry cios. Monitor nietani (tak, wiem, że są droższe, ale jednak), marka z najwyższej półki, a tu taka sprawa.
Monitor używam od 4 lat.

I teraz pytanie czy Alstor po prostu "zlał mnie", czy też rzeczywiście Eizo uważa, że problemy z matrycą nie są ich problemem?
Dodam, że mam monitory dwa razy starsze (np. Eizo S1932 czy jakieś tam podrzędne LG) i nie ma tam, ani nie było takich efektów, mimo używania równie intensywnego.

Nie za bardzo wiem, co począć w obecnej sytuacji. Obawiam się, że ten efekt plam będzie się powiększał.
Czy walczyć dalej z Alstorem? Czy pisać bezpośrednio do Eizo? Choć w tym ostatnim zapewne i tak mnie skierują do Alstora.

Uprzejmie proszę o radę.

Pozdrawiam
Załączniki
eizo_plamy.jpg
Awatar użytkownika
NocnyJastrzab
Lokalizacja: Kraków
Posty: 3867
Rejestracja: 03 lutego 2013, 14:49 - ndz

Re: Eizo CS230 - utrwalenie obrazu na matrycy a gwarancja.

17 stycznia 2019, 11:01 - czw

1. Jak to wygląda na białym tle?
2. Czy ktoś się podpisał pod tą odpowiedzią?
3. Kiedy to zauważyłeś?
Dominik Nowak, tel. 506212501 [Kraków / Nowa Huta]
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
Skogtroll
Posty: 43
Rejestracja: 16 stycznia 2015, 00:53 - pt

Re: Eizo CS230 - utrwalenie obrazu na matrycy a gwarancja.

17 stycznia 2019, 11:09 - czw

1. Na białym jest prawie niewidoczne. Właśnie na ciemniejszych tłach widać najbardziej.
2. Podpisała się pani o inicjałach I.K. (nie będę tu ujawniał personaliów :) ).
3. Zauważyłem to jakoś w pierwszych dniach stycznia. Zgłoszenie wysłałem 6 stycznia.
Awatar użytkownika
NocnyJastrzab
Lokalizacja: Kraków
Posty: 3867
Rejestracja: 03 lutego 2013, 14:49 - ndz

Re: Eizo CS230 - utrwalenie obrazu na matrycy a gwarancja.

17 stycznia 2019, 11:15 - czw

PS.
1) z manuala:

"Powstawały powidoki.

• Powidoki są charakterystyczne dla monitorów LCD.Unikaj wyświetlania tego samego obrazu przez długi czas.
• Użyj wygaszacza ekranu lub funkcji oszczędzania energii, aby uniknąć wyświetlania tego samego obrazu przez dłuższy czas."

2) z gwarancji ogólnej:

Niezależnie od jakichkolwiek innych postanowień niniejszej Gwarancji, EIZO i Dystrybutorzy nie mają żadnych zobowiązań wynikających z niniejszej Gwarancji w żadnym z przypadków określonych poniżej poniżej:
(a) Jakakolwiek wada Produktu spowodowana uszkodzeniem ładunku, modyfikacją, zmianą, nadużyciem, niewłaściwym użyciem, wypadkiem, nieprawidłową instalacją, katastrofą, błędem konserwacja i / lub niewłaściwa naprawa przez osoby trzecie inne niż EIZO i Dystrybutorzy;
(b) Jakakolwiek niezgodność Produktu z powodu możliwych technicznych innowacji i / lub regulacji;
(c) Jakiekolwiek uszkodzenie czujnika;
(d) Jakiekolwiek pogorszenie działania wyświetlacza spowodowane pogorszeniem ilości zużywających się części, takich jak panel LCD i / lub podświetlenie, itp. (np. zmiany jasności, zmiany jednorodności jasności, zmiany koloru, zmiany jednorodności kolorów, defekty w pikselach, w tym spalone piksele itp.);
(e) Wszelkie wady Produktu spowodowane przez zewnętrzny sprzęt;
(f) Każda wada Produktu, na której oryginalny numer seryjny został zmieniony lub usunięty;
(g) Wszelkie normalne pogorszenie jakości produktu, w szczególności zużycie materiałów eksploatacyjnych, akcesoriów i / lub akcesoriów (np. guziki, części obrotowe, kable, Podręcznik, itp.);
(h) Wszelkie odkształcenia, odbarwienia i / lub wypaczenia na zewnątrz produktu, w tym na powierzchni panelu LCD.
Dominik Nowak, tel. 506212501 [Kraków / Nowa Huta]
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
Awatar użytkownika
max
Posty: 7594
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 14:09 - czw

Re: Eizo CS230 - utrwalenie obrazu na matrycy a gwarancja.

17 stycznia 2019, 11:17 - czw

O ile mi wiadomo, normy nierównomierności ekranu (wnikające z nierównomierności czy jakichkolwiek innych powodów, np. utrwalenia obrazu) są bardzo liberalne i widać od razu, że w tym przypadku się mieszczą w widełkach. W tym przypadku ciężko więc coś dobrego poradzić. Wniosek jest natomiast taki, że matryca w tym monitorze jest nieprawdopodobnie wręcz badziewna. Osobiście mam monitory, które od 15 lat są codziennie eksploatowane przez 8h i nic się nie utrwaliło, a to są zwykłe Szajsungi za ułamek ceny EIZO.

Być może należałoby jeszcze skorzystać z sugestii Jastrzębia i celować gdzieś wyżej do Alstora ze skargą. No i poprosić o oficjalną odpowiedź. Nie widziałem jeszcze nigdy, nawet na najtańszych monitorach, aby coś się gdzieś utrwaliło. Nawet moje stare TV plazmowe, czy 5 letni OLED, nie ma żadnych utrwaleń. Ekran LCD to już rzecz zupełnie niespotykana.
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16318
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Eizo CS230 - utrwalenie obrazu na matrycy a gwarancja.

17 stycznia 2019, 11:46 - czw

To nie wygląda jak powidok, tylko syf, kurz albo ślad po kondensacji pary wodnej.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Skogtroll
Posty: 43
Rejestracja: 16 stycznia 2015, 00:53 - pt

Re: Eizo CS230 - utrwalenie obrazu na matrycy a gwarancja.

17 stycznia 2019, 14:48 - czw

Trudno mi określić czy to rzeczywiście te powidoki, czy brud. Monitor jest użytkowany w normalnych warunkach domowych, w pokoju, w którym regularnie robię porządki. Tak, nie czyszczę monitora codziennie, ale co tydzień.
Tylko, że inne monitory przetrwały w takich warunkach znacznie dłużej bez żadnego uszczerbku.
Jestem po prostu zawiedziony: zarówno jakością monitora, jak i podejściem do tematu serwisu Alstor.

A tak z ciekawości: jeśli to są faktycznie powidoki, to gdzieś w internetach spotkałem się z "poradami", że można ten efekt samemu zniwelować, wyświetlając inny obraz przez długi czas. Prawda to? Czy teoria szurowa?
Awatar użytkownika
max
Posty: 7594
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 14:09 - czw

Re: Eizo CS230 - utrwalenie obrazu na matrycy a gwarancja.

17 stycznia 2019, 14:51 - czw

Najlepiej do usuwania powidoków puścić na długo jakiś ruchomy obraz telewizyjny ale najpierw to bym próbował dojść co to naprawdę jest: powidoki, czy brudny od wewnątrz ekran.
Skogtroll
Posty: 43
Rejestracja: 16 stycznia 2015, 00:53 - pt

Re: Eizo CS230 - utrwalenie obrazu na matrycy a gwarancja.

17 stycznia 2019, 15:04 - czw

Dostałem informację, że owszem był tam również kurz i że (znów dokładny cytat):
próba wyczyszczenia matrycy i usunięcie zabrudzenia. Problem nieco mniej widoczny.
Nieco mniej widoczny, ale ogólnie pozostaje bez zmian ;)
Awatar użytkownika
max
Posty: 7594
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 14:09 - czw

Re: Eizo CS230 - utrwalenie obrazu na matrycy a gwarancja.

17 stycznia 2019, 15:12 - czw

Aha, czyli przetarli ścierką do podłogi i nie pomogło. :lol:

Trzeba po prostu rozebrać matrycę od środka, wyczyścić i złożyć. Kupa roboty, a i ryzyko, że coś się spitoli w trakcie i będzie świecić nierówno. Nie dziwię się, że im się nie chciało. Z drugiej strony trochę to irytujące. Ciężko coś poradzić. Płatne czyszczenie przy szacowanej obecnej wartości monitora ok. 1000zł też jest nieopłacalne.

Nie czyściłeś go odkurzaczem?
Skogtroll
Posty: 43
Rejestracja: 16 stycznia 2015, 00:53 - pt

Re: Eizo CS230 - utrwalenie obrazu na matrycy a gwarancja.

17 stycznia 2019, 16:23 - czw

Odkurzaczem? O Bosz, nie!
A powinienem? :D

No przykra sprawa, przykra. Do tej pory spotykałem się tylko z dobrymi opiniami zarówno na temat EIZO, jak i serwisu Alstor. A tu taki niewypał.
Spróbuję tak jak pisałeś @max - włączę na dłużej jakieś wideo. Pewnie nadawałby się jakiś film, w którym dużo się dzieje? Bergmana raczej nie polecasz? :D
A na jak długo Twoim zdaniem zostawić taki film?

I jeszcze jedno: czy takie powidoki będą się powiększać? Pracuję na pakiecie Adobe, więc układ paneli będzie raczej zawsze na tym samym miejscu.

Serio, trudno mi uwierzyć, że EIZO za 2300 zł (kiedy go kupowałem) wywinie mi takiego psikusa. Rozczarowanie.
Awatar użytkownika
max
Posty: 7594
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 14:09 - czw

Re: Eizo CS230 - utrwalenie obrazu na matrycy a gwarancja.

17 stycznia 2019, 17:33 - czw

Nie wiem jak długo, nigdy się z tym nie spotkałem. Szczerze wątpię aby zeszło. Można by puścić taką kaszę jak były kiedyś w TV analogowej, jak nie było anteny. Może na YT coś takiego jest, puścić w pętli.
Skogtroll
Posty: 43
Rejestracja: 16 stycznia 2015, 00:53 - pt

Re: Eizo CS230 - utrwalenie obrazu na matrycy a gwarancja.

17 stycznia 2019, 17:46 - czw

OK. Spróbuję. Zobaczymy czy coś pomoże.
Dzięki wielkie wszystkim, szczególnie Tobie @max!

Zastanowię się jeszcze nad listem do Alstora. Słabo potraktowali temat, bardzo słabo.
Swoja drogą, nie ma tu jakiegoś przedstawiciela? Nie broni firmy? :D
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16318
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Eizo CS230 - utrwalenie obrazu na matrycy a gwarancja.

17 stycznia 2019, 17:49 - czw

Dajcie sobie spokój, to naprawdę nie wygląda na powidok. Brud suchy, brud z kondensacji lub odbarwienie. Dwa pierwsze da się wyczyścić, odbarwienia nie, ale byłby to pierwszy przypadek na EIZO o jakim słyszałem, żeby odbarwiła się matryca. Czy w domu ktoś pali?
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Awatar użytkownika
max
Posty: 7594
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 14:09 - czw

Re: Eizo CS230 - utrwalenie obrazu na matrycy a gwarancja.

17 stycznia 2019, 17:56 - czw

Skogtroll pisze:
17 stycznia 2019, 11:09 - czw
1. Na białym jest prawie niewidoczne. Właśnie na ciemniejszych tłach widać najbardziej.
Tom01, to nie jest kurz ani plamy, bo byłyby widoczne na białym, a są widoczne na ciemnym. :!:

Włączaj śnieg-kaszę na całą noc, a w przerwach jakiś horror, żeby monitor wystraszyć :!:
Kyle
Posty: 1353
Rejestracja: 23 października 2016, 10:05 - ndz

Re: Eizo CS230 - utrwalenie obrazu na matrycy a gwarancja.

21 stycznia 2019, 20:19 - pn

Moja ciotka miała coś podobnego na low-endowym TV Samsunga po paru latach używania. Efekt tandetnej matrycy/tandetnego złożenia matrycy, przez co dostało sie do matrycy zanieczyszczenie. Poważny serwis powinien wymienić matrycę na model bez wady fabrycznej, a każde inne stanowisko jest olaniem konsumenta ciepłym moczem ...

... ale pojechałem :twisted:
Skogtroll
Posty: 43
Rejestracja: 16 stycznia 2015, 00:53 - pt

Re: Eizo CS230 - utrwalenie obrazu na matrycy a gwarancja.

13 stycznia 2022, 11:11 - czw

To tak, po latach, chciałem tylko tu zostawić na pamiątkę i ku przestrodze parę zdjęć tegoż monitora.

Przypomnę temat: monitor 2 razy był w "serwisie" w firmie Alstor. Za każdym razem ta sama gadka: "zanieczyszczenie matrycy" (tzn. na początku mówili, że to właśnie tytułowe "utrwalenie obrazu na matrycy"…). Monitor wracał za każdym razem z tym samym acz o wiele mniejszym defektem, aby po paru tygodniach wrócić do stanu wcześniejszego. I było coraz gorzej. Oczywiście gwarancja się skończyła, a ja zostałem z tym problemem jak Himilsbach z angielskim.

Monitor ma przebieg 27 121 h. Nie zaznał żadnych uszkodzeń mechanicznych w trakcie swojego żywota.

Obecnie służy już tylko jako pomocniczy. I tyle ze splendoru i sławy Eizo. Mam/miałem o wiele starsze monitory, z półki najniższej i takich cudów nie widziały.
Ocenę tego, co widać pozostawię bez komentarza. Dla potomnych.
Załączniki
IMG_20220113_104226_1.jpg
IMG_20220113_104201_1.jpg
IMG_20220113_092241_1.jpg
IMG_20220113_092231_1.jpg
Awatar użytkownika
max
Posty: 7594
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 14:09 - czw

Re: Eizo CS230 - utrwalenie obrazu na matrycy a gwarancja.

13 stycznia 2022, 11:50 - czw

Ło Panie, ale szrot.
Widocznie w serwisie "masowali" matrycę, żeby ją odprężyć, ale temperatura i naprężenia wracały.
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16318
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Eizo CS230 - utrwalenie obrazu na matrycy a gwarancja.

13 stycznia 2022, 15:46 - czw

Na pierwszy rzut oka faktycznie wygląda to na kurz, ale nie jest wykluczone rozwarstwienie matrycy. Trzeba było bardziej naciskać, wszak 5 letnia gwarancja wcale tak szybko nie minęła. EIZO jest bardzo niezawodne i trwałe, ale przecież nie są z kamienia. Nie ma więc co drzeć szat i "przestrzegać", tylko trzeba było wcześniej dbać o swoje interesy. Teraz to już po ptakach.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Skogtroll
Posty: 43
Rejestracja: 16 stycznia 2015, 00:53 - pt

Re: Eizo CS230 - utrwalenie obrazu na matrycy a gwarancja.

13 stycznia 2022, 15:55 - czw

Tom01 pisze:
13 stycznia 2022, 15:46 - czw
Na pierwszy rzut oka faktycznie wygląda to na kurz, ale nie jest wykluczone rozwarstwienie matrycy. Trzeba było bardziej naciskać, wszak 5 letnia gwarancja wcale tak szybko nie minęła. EIZO jest bardzo niezawodne i trwałe, ale przecież nie są z kamienia. Nie ma więc co drzeć szat i "przestrzegać", tylko trzeba było wcześniej dbać o swoje interesy. Teraz to już po ptakach.
No tak. To moja wina. Alstor jest czysty. To ja nie zadbałem o swoje interesy.
Jednak pozostawię te zdjęcia i opisy, a użytkownicy (zwykli, szarzy śmiertelnicy, niezwiązani z marketingiem w/w modelu) sami sobie odpowiednie fakty odczytają.

Poza tym defekt i "walka" z Alstorem zaczęła w się na 11 miesięcy przed zakończeniem gwarancji. Niestety nie stać mnie było na comiesięczne odsyłanie monitora, bo po pierwsze to kosztowna impreza, po drugie ryzykowna (za każdym razem kurier mógł uszkodzić monitor), a po trzecie (i najważniejsze) był mi niezbędny do pracy zarobkowej. W ogóle bezsens, że ja się tutaj tłumaczę. Kto inny raczej powinien.

Wróć do „Serwis”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Zaloguj się · Zarejestruj się

Informacje

Jest 3 użytkowników online :: 2 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość
Zarejestrowani użytkownicy: Bing [Bot], Semrush [Bot]
Najwięcej użytkowników (76) było online 24 kwietnia 2022, 10:40 - ndz
Liczba postów: 68288
Liczba tematów: 4120
Liczba użytkowników: 3927
Ostatnio zarejestrowany użytkownik: Hlakoz
Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Wybór stylu