NEC EA275UHD - problem z wybudzaniem monitora

Czyli "mam problem techniczny z monitorem".
WiktorKa
Posty: 2
Rejestracja: 18 lipca 2019, 13:45 - czw

NEC EA275UHD - problem z wybudzaniem monitora

18 lipca 2019, 13:55 - czw

Na wstępie dzień dobry wszystkim. To forum było bardzo pomocne dla mnie w wyborze monitora do codziennej pracy. Padło na tytułowego NEC-a EA275UHD. Niestety mam dość uciążliwy problem z tym monitorem (lub komputerem) - po wygaśnięciu ekranu (np. po odejściu na parę minut) i wybudzeniu komputera, monitor nie otrzymuje sygnału ("NO SIGNAL"). Windows wykrywa fakt podłączenia monitora, natomiast sygnał nie jest wysyłany. Rozwiązanie jakie wypracowałem to przełączanie trybów wyświetlania na "rozszerz", "duplikuj" itd. - niestety nie umiem określić co powduje że monitor w końcu dostaje sygnał, bo często trzeba wiele takich rotacji tej opcji żeby monitor się w końcu włączył. Podłączam się przez HDMI. Próbowałem również przez USB-C (i przejściówkę). Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

To co zrobiłem dotychczas:
- aktualizacja sterowników (w tym instalacja sterownika NEC-a)
- wymiana kabla HDMI
- podłączenie przez USB-C

Ciekawostka: po powrocie do wygaszonego komputera, wzbudzeniu go i odkryciu że znowu ekran nie dostaje sygnału, odłączyłem ekran od zasilania,poczekałem 30-60 sek, podłączyłem zasilanie monitora i voila, zaczęło działać... Nie jest to jednak rozwiązanie na dłuższą metę.

Pozdrawiam,
Wiktor
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16321
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: NEC EA275UHD - problem z wybudzaniem monitora

18 lipca 2019, 14:01 - czw

Problemem jest nawiązywanie komunikacji między transmiterem karty graficznej i monitora. Najczęstszą przyczyną jest kiepskiej jakości przewód sygnałowy, szczególnie jeśli jest dłuższy. Jeśli kilka różnych przewodów da powtarzalny objaw, monitor powinien zbadać serwis. Jeśli nic nie zostanie wykryte, a na 99% nie, do wymiany jest karta graficzna. Obawiam się, że to laptop, więc będzie to problematyczne.

Nawiasem mówiąc, bardzo zastanawia mnie bezsensowne używanie laptopów jako komputerów stacjonarnych. Z tym się wiąże przynajmniej kilka grubych problemów. Dlaczego nie zastosować normalnego komputera? Uprzedzając argument o miejscu, są przecież w handlu nawet znacznie mniejsze (4x objętościowo) niż laptopy.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
WiktorKa
Posty: 2
Rejestracja: 18 lipca 2019, 13:45 - czw

Re: NEC EA275UHD - problem z wybudzaniem monitora

18 lipca 2019, 14:19 - czw

Tomku, dzięki za odpowiedź. Przewód sprawdziłem i nawet kupiłem taki trochę droższy Uniteka żeby mieć pewność że to nie tu tkwi problem (ale też sprawdziłem na kilku innych które pracują bez problemów w innych set-upach). Też podejrzewam kartę graficzną, laptop jest nowy, więc będę to pewnie zgłaszał w ramach gwarancji Della. Zastanawiam się co mogę zrobić żeby to potwierdzić jeszcze?

Odpowiadając na nawias - dość długo się nad tym zastanawiałem czy kupić stacjonarkę i doszedłem do wniosku że nie chcę mieć dwóch komputerów (bo czasem jednak pracuję poza biurem).
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16321
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: NEC EA275UHD - problem z wybudzaniem monitora

18 lipca 2019, 14:36 - czw

Unitek do badziewie. USB-C proponuję oryginał Apple z znaczkiem TB3. Te działają praktycznie zawsze, ale wiem, tanie nie są. Z HDMI też powinno działać, np dobry jest Profigold no i oczywiście profesjonalne, Kramer, Extron. Z HDMI są problemy z wykrywaniem jako telewizor, ale obraz powinien być i się normalnie wzbudzać. Sporym wyzwaniem przy tym monitorze jest przepustowość, bo monitor UHD wymaga dużo wyższej niż "zwykłe" monitory i zaczyna być widać słabą jakość przewodów. Fajnie jeśli producent zadeklaruje 18-24Gb/s, ale często jest to tylko liczba na papierze.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl

Wróć do „Serwis”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Zaloguj się · Zarejestruj się

Informacje

Jest 4 użytkowników online :: 3 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość
Zarejestrowani użytkownicy: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Google [Bot]
Najwięcej użytkowników (76) było online 24 kwietnia 2022, 10:40 - ndz
Liczba postów: 68314
Liczba tematów: 4121
Liczba użytkowników: 3932
Ostatnio zarejestrowany użytkownik: Canon95
Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Wybór stylu