2x flexscan SX2462W

Profile do kilku monitorów, zasady instalacji i wyboru pod kątem rozmiarów, dynamiki, gamutów.
malpiszon
Posty: 3
Rejestracja: 01 marca 2013, 15:45 - pt

2x flexscan SX2462W

01 marca 2013, 18:23 - pt

Jako że jest to mój pierwszy wpis i jestem tu nowy :) chciałem się przywitać ze wszytkami forumowiczami, i przyznaje że jestem w pełni podziwu waszej wiedzy a szczególnie wuja toma :)
Od wczoraj jestem szczęśliwym (i spłukanym :D ale szczęśliwym) posiadaczem dwóch monitorów eizo SX2462W (nie skalibrowanych), na co dzień zajmuje się animacją i modelowaniem w3d tak że kalibrację odkładam tymczasowo na bok ale na pewno będe chciał ją zrobić w niedalekiej przyszłości. Zaznaczam że jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o zarządzanie kolorem :) tak że proszę mi wybaczyć moje błędne rozumowanie jeśli na takowe się natchniecie.

Moje pytania:

1. zdarzają się sytuację że przy pracy na dwóch monitorach, jeden nie jest tak bardzo potrzebny, czy warto go wyłączyć czy jednak świecić dwoma ?
2. czy warto jest wgrać profil ICC ? skoro nie mam kalibracji ?
3. odpaliłem "Obrazy testowe i trickowe do sprawdzania monitorów i drukarek: viewtopic.php?f=21&t=6" i np. "Obraz trickowy sprawdzający moduł CMM" wyświetla się nie poprawnie, są kolorowe paski po bokach
przy odpaleniu fotki na cały ekran ( nie powiększając fotki jest ok), czy poprawność wyświetlania mogę uzyskać tylko z kalibratorem, czy w ustawieniach w menu OSD ?
4. mam wrażenie że kolory są troszkę przesycone, nie wiem może to dlatego że ujrzałem je po raz pierwszy na monitorze ;) czerwony jest tak czerwony że aż wręcz niemożliwy,
monitory są odpalone na profilu user1, którą opcją mam manipulować by dostosować nasycenie do własnych potrzeb ? ... temperatura jest ustawiona na 6500k
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16321
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: 2x flexscan SX2462W

02 marca 2013, 01:09 - sob