Monitor do fotografii/grafiki

Ogólne pytania i dyskusje dotyczące monitorów do celów uniwersalnych.
arturm
Posty: 91
Rejestracja: 05 października 2012, 20:18 - pt

Monitor do fotografii/grafiki

06 października 2012, 20:33 - sob

Witam.
Na wstępie się przywitam (bo to mój pierwszy post) i muszę bardzo pochwalić to forum, naprawdę jest bardzo pomocne. Trochę już zglebiłem interesujące mnie tematy, ale nadal w dużej mierze jestem "laikiem", więc proszę o wyrozumiałość.
Potrzebuję monitor do pracy przy fotografii i grafice. Będę również oglądał na nim filmy, a raz na 2 lata może jakaś gra. Ogólnie zastosowanie raczej uniwersalne, ale oczywiście priorytetem jest praca.
Użytkowany będzie w różnych warunkach oświetleniowych. Praca w dzień przy słońcu i w nocy.
Wymagania:
- 24"
- regulowany ekran
- odwzorowani kolorów (ale nie musi jakoś specjalnie super, bo i tak przy moich obecnych wymaganiach wyboru co do monitora to raczej każdy będzie je pokazywał dobrze)
- cena na pewnie będzie wyższa niż ten Eizo co opisałem niżej, ale nie oszukuję, że pułap rzędu pięciu i wyżej to trochę problem, ale proszę podawać propozycję, najważniejsze, aby wyeliminować opisane niżej przypadłości tego Eizo.

Od wczoraj testuje monitor Eizo S2433W i jestem nie zadowolony z niego. Będę go wymieniał, dlatego zależy mi na czasie.
Jak już mi w mailu doradził Tomasz zakupie jeszcze kalibrator (chyba, że wybierzemy monitor który za specjalnie nie będzie go potrzebował, wtedy prawie tysiąc złoty można dołożyć do monitora.
Monitor nie koniecznie musi być Eizo, NEC chyba też są dobre.

Co mi przeszkadza w S2433W (także te elementy MUSZĄ być wyeliminowane):
- dyfuzor (tak się chyba profesjonalnie nazywa) - nie akceptowalne jest abym miał wrażenie że zdjęcie ma szumy. Wykonuję przede wszystkim zdjęcia stokowe, gdzie często muszę robić powiększenia i efekt ziarnistości monitora po prostu nie wchodzi w grę. Muszę widzieć idealna gładkość.