Dzień dobry,
Chciałbym zapytać jak poprawnie skalibrować monitor pod montaż i kolorowanie filmów? Czy kalibrowac pod 80 cd/m2 czy może więcej?
			
									
									
						Kalibracja pod montaż filmów
- Tom01
 - Kontakt:
 - Lokalizacja: Białystok-Warszawa
 
						Post			
		Re: Kalibracja pod montaż filmów
Do montażu kalibracja jest zbędna. Do koloryzacji, zależy, czy na media elektroniczne czy dla jakiegoś nadawcy telewizyjnego.
			
									
									Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
						Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
- Tom01
 - Kontakt:
 - Lokalizacja: Białystok-Warszawa
 
						Post			
		Re: Kalibracja pod montaż filmów
Jeśli na własny użytek, ew media elektroniczne: 100 nitów, 6500K, gamma 2,4. Jeśli film: https://www.color.org/chardata/rgb/DCIP3.xalter
			
									
									Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
						Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
						Post			
		Re: Kalibracja pod montaż filmów
Podaję prawidłowe parametry dla SDR: 100 nitów, 6500K, gamma Rec.1886, gamut jak w sRGB
			
									
									
						- Tom01
 - Kontakt:
 - Lokalizacja: Białystok-Warszawa
 
						Post			
		Re: Kalibracja pod montaż filmów
Ale prawidłowe do czego? 
No i nie ma czegoś takiego jak Rec.1886. Jest BT.1886
			
									
									No i nie ma czegoś takiego jak Rec.1886. Jest BT.1886
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
						Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
						Post			
		Re: Kalibracja pod montaż filmów
Niby nie są to ogromne różnica ale nie szkodzimy czyli nie wprowadzamy w błąd (a tutaj mieliśmy 3 "nieścisłości" w jednym poście):
- standard SDR to 100nitów i ani jednego więcej, inne wartości powodują że mamy niestandardowe ustawienia czyli takie amatorskie dla siebie
- wszystko się zgadza jest i Rec. i BT. pełna nazwa to: Rec. ITU-R BT.1886
- tak jak napisałem prawidłowe dla SDR, zwykłego Rec.709
			
									
									
						- standard SDR to 100nitów i ani jednego więcej, inne wartości powodują że mamy niestandardowe ustawienia czyli takie amatorskie dla siebie
- wszystko się zgadza jest i Rec. i BT. pełna nazwa to: Rec. ITU-R BT.1886
- tak jak napisałem prawidłowe dla SDR, zwykłego Rec.709
Wróć do „Kalibracja monitorów”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość