Strona 2 z 2

Re: Gdzie dobre ceny? Np EV3237

: 17 maja 2016, 16:41 - wt
autor: phoenix
Tom01 pisze:
temen pisze:Ponownie zapytam - jaka jest ta norma? Zakładam, że inna jest w gwarancji Exclusive niż niemieckiej. Jaka jest w Exclusive?
Nie wiem dlaczego, ale wiele z elementów gwarancji typu Exclusive nie jest w ogóle opisanych na stronie polskiego przedstawicielstwa EIZO a są to rzeczy ewidentnie na korzyść użytkownika. Nie ma na przykład następujących przypadków:
- Wymianie podlega każdy rodzaj defektu pikseli i subpikseli w centrum ekranu w promieniu 5 cm. W fabrycznej nie obowiązuje.
- Serwis czyści bezpłatnie mikroinsekty wewnątrz matrycy. W fabrycznej nie.
- Normy nierównomierności podświetlenia i sposób pomiaru zarówno w dziedzinie jasności i koloru są podane na życzenie. W fabrycznej nie jest w ogóle specyfikowana.
- Czas naprawy monitora to najczęściej 1 dzień roboczy. Polski serwis jako jedyny w tej części europy wykonuje pełny zakres napraw na miejscu.
- Istnieje możliwość sprawdzenia monitora przed wysyłką a w wybranych podmiotach selekcjonowania monitorów do standardu całkowicie wolnego od jakichkolwiek wad, również dopuszczalnych w gwarancji.

Ponadto, jak wcześniej wspomniałem, zasadniczo różni się sposób realizacji roszczeń gwarancyjnych i terminy. Jeśli z góry zakłada Pan, że będzie wysyłał monitor do Niemiec, nie stanowi to w tym wypadku różnicy.
Skoro pewnych zapisów brakuje w polskiej gwarancji (jak mniemam na stronie producenta) to GDZIE są one podane tak, że kupujący ma podstawę do roszczeń tak jak to opisał Tom01 ?

Re: Gdzie dobre ceny? Np EV3237

: 17 maja 2016, 16:46 - wt
autor: NocnyJastrzab
Nie są nigdzie podane. Kwestie umowne rozpatrywane indywidualnie. Ostatnio nie miałem sytuacji w wymienionym zakresie, ale wcześniej się zdarzały i być może dalej się zdarzają okazjonalnie.

Re: Gdzie dobre ceny? Np EV3237

: 17 maja 2016, 17:01 - wt
autor: phoenix
Czyli mówiąc prosto:
1. Nie ma podstawy prawnej dla gwarancji tylu Exclusive (skoro nie jest nigdzie udokumentowana)
2. To co niby jest uzasadniane wyższą ceną na rynku polskim tak naprawdę nie istnieje. Czyli płacimy więcej za mniej :P Pocieszające.

Re: Gdzie dobre ceny? Np EV3237

: 17 maja 2016, 17:23 - wt
autor: Tom01
phoenix pisze:GDZIE są one podane tak, że kupujący ma podstawę do roszczeń tak jak to opisał Tom01 ?
W serwisie EIZO. Proponuję skontaktować się i potwierdzić.

Re: Gdzie dobre ceny? Np EV3237

: 17 maja 2016, 17:34 - wt
autor: max
Tom01 pisze:
phoenix pisze:GDZIE są one podane tak, że kupujący ma podstawę do roszczeń tak jak to opisał Tom01 ?
W serwisie EIZO. Proponuję skontaktować się i potwierdzić.
Odpowiedzą/potwierdzą na piśmie, czy tylko na "gębę"? :twisted:

Re: Gdzie dobre ceny? Np EV3237

: 17 maja 2016, 17:49 - wt
autor: Tom01
Myślę, że jeśli ktoś zapyta pisemne to taką samą odpowiedź otrzyma.

Re: Gdzie dobre ceny? Np EV3237

: 17 maja 2016, 17:50 - wt
autor: phoenix
Tom01 pisze:
phoenix pisze:GDZIE są one podane tak, że kupujący ma podstawę do roszczeń tak jak to opisał Tom01 ?
W serwisie EIZO. Proponuję skontaktować się i potwierdzić.
Panowie (i panie) nie róbmy sobie przysłowiowych jaj. Albo jest jakaś gwarancja którą dostaję z produktem albo jej nie ma. Nie wyobrażam sobie kupowania czegoś, a następnie wydzwanianie po serwisach, dystrybutorach etc. z pytaniem jaką to ja właściwie mam gwarancję.

Re: Gdzie dobre ceny? Np EV3237

: 17 maja 2016, 18:45 - wt
autor: Tom01
phoenix pisze:Nie wyobrażam sobie kupowania czegoś, a następnie wydzwanianie po serwisach, dystrybutorach etc
Nikt nie zabrania zadzwonić lub napisać przed a nie po. Tym bardziej, że chodzi o pewne dodatkowe gratyfikacje. Ale jak kto nie chce, jego sprawa. Nikt nie zmusza aby na siłę coś dać.

PS. A ostatni, dość istotny podpunkt jest szeroko opisany na moich stronach.

Re: Gdzie dobre ceny? Np EV3237

: 17 maja 2016, 19:18 - wt
autor: max
Tom01 pisze:Tym bardziej, że chodzi o pewne dodatkowe gratyfikacje. Ale jak kto nie chce, jego sprawa. Nikt nie zmusza aby na siłę coś dać.
Tom01 pisze:Przede wszystkim, choć nie tylko, na różnicę ceny wpływa inny zakres świadczeń gwarancyjnych. Lepsza gwarancja jest po prostu droższa.
No to "gratyfikacja" jest gratis, czy jest droższa?
Tom01 pisze:PS. A ostatni, dość istotny podpunkt jest szeroko opisany na moich stronach.
Tom01 pisze:Nie wiem dlaczego, ale wiele z elementów gwarancji typu Exclusive nie jest w ogóle opisanych na stronie polskiego przedstawicielstwa EIZO a są to rzeczy ewidentnie na korzyść użytkownika.
...
- Istnieje możliwość sprawdzenia monitora przed wysyłką a w wybranych podmiotach selekcjonowania monitorów do standardu całkowicie wolnego od jakichkolwiek wad, również dopuszczalnych w gwarancji.
Ale są to przecież usługi płatne, niezależne od producenta/serwisu i gwarancji. Wydaje mi się, że nie powinno się tego mieszać i wymieniać jednym cięgiem razem z gwarancją producenta.
Ponad sporną "gratyfikację", za sprawdzenie płacimy znowu, a za selekcję po raz kolejny. Nie dziwie się więc, że nie opisuje się tego na stronie polskiego przedstawicielstwa EIZO.

Re: Gdzie dobre ceny? Np EV3237

: 17 maja 2016, 19:32 - wt
autor: Tom01
max pisze:Ale są to przecież usługi płatne, niezależne od producenta/serwisu i gwarancji.
Nie, nieprawda. Nie ma możliwości selekcjonować monitorów spoza polskiej dystrybucji.

Re: Gdzie dobre ceny? Np EV3237

: 17 maja 2016, 19:48 - wt
autor: NocnyJastrzab
>>> oficjalne warunki gwarancyjne

Kwestie podane przez p. Tomasza na poprzedniej stronie są bardziej na gębę i w określonych sytuacjach łatwiej coś zdziałać handlowcom, niż samym Klientom.
W każdym razie serwis w Eizo na pewno jest bardziej elastyczny od serwisu NEC. Przynajmniej w moim odczuciu..

Re: Gdzie dobre ceny? Np EV3237

: 17 maja 2016, 19:56 - wt
autor: max
No, tylko Klient płaci za "gratyfikację" od EIZO w każdej sytuacji, a "kwestie gwarancyjne" są już "na gębę" i "w określonych sytuacjach". ;)
No, ale sytuacja w miarę jasna.
PS. Dobrze, że EIZO i NEC bardzo rzadko się psują, szczególnie profesjonalne modele.