Strona 1 z 2

EIZO EV2450 ustawienie, gwarancja, luz przy pivot

: 19 stycznia 2019, 14:57 - sob
autor: Tuba
Witam serdecznie.
Zdecydowałem się kupić EIZO EV2450 nówkę z x-kom - czyli można zwrócić do 15 dni monitor bez podania powodu.

Pierwsze wrażenia
Pudło wyglądało jakby nie było otwierane, lekko obite. Na monitorze brak jakichkolwiek foli (we wcześniejszych tańszych monitorach miałem folie np. na dolnej ramce), oczywiście monitor włożony w tą cienką pianke(worek piankowy?) + styropian. Odpaliłem monitor, chwile popracowałem zanim zobaczyłem czas pracy monitora, ale było 1h, więc najpewniej sztuka nie była ze zwrotu.

Ekran
Kolory bardzo fajne, jeśli chodzi o Backlight bleed - z tego jak widziałem zdjęcia ludzi w innych tematach - u mnie jest perfekcyjnie, lekko w dolnych rogach widać, ale to delikatnie i nic zupełnie nie przeszkadza (czarny ekran wzięty z YT na fullscreen).

Obudowa
Do tego mógłbym się przyczepić, no ale najtańszy monitor z tej firmy. Zamieszczam filmik na dole, pytanie czy to normalne i sie nie przejmować i cieszyć się z dobrego obrazu i prawie zerowego BLB, czy jednak sytuacja przedstawiona na filmie odchodzi od normy? Monitor przy LEKKO przyłożonej sile gibie się na boki - lekka siła, ale nie przy głaskaniu - przy ruszaniu biurkiem, nic się nie buja.

https://youtu.be/0EoD6pjKIHg

Dodatkowe pytania to ustawienie monitora, jakie najlepiej, jaka temperatura obrazu (gamma ustawiona 2.2) oraz jaka jasność ustawiona, tak aby zbyt szybko nie zużywał się monitor?
Do tego planuje podświetlenie zrobić za monitor pytanie jest, skoro ustawie temperature monitora np. 6500K, a wieczorem zmienie sobie na 4500K (do programowania) to jaki kolor oświetlenia najlepiej zamontować? Jeżeli dam światło za monitorem 6500K to wieczorem jak zmienie kolor ekranu to wzrok nie będzie się męczył jak będę miał ekran 4500K? Zresztą wtedy żółty będzie żółty - oko nie przyzwyczai się do koloru zeby go postrzegać jako biały. Wg. mnie lepiej dać kolor 4500K światło - wtedy przy 6500K ekran będzie miał lepszą biel, a wieczorem jak włącze filtr swiatla niebieskiego, to ekran zleje się z podświetleniem. Tak mi się wydaje, a może źle mi się wydaje? Co polecacie w tym temacie?

Pozdrawiam :)

Re: EIZO EV2450 ustawienie, gwarancja, luz przy pivot

: 19 stycznia 2019, 15:24 - sob
autor: Tom01
Pivot w EIZO ma lekki ruch powyżej 90 stopni. To normalne. Lampa byłoby fajnie jakby miała regulację barwy. Np któraś z takich: https://monitory.mastiff.pl/oswietlenie ... rkowe.html

Re: EIZO EV2450 ustawienie, gwarancja, luz przy pivot

: 19 stycznia 2019, 16:40 - sob
autor: Tuba
To jak Pan ocenia ten mój luz? Jest on przy ustawieniu poziomym, zanim jeszcze przetestowałem pivota to zobaczyłem :)

Re: EIZO EV2450 ustawienie, gwarancja, luz przy pivot

: 19 stycznia 2019, 16:42 - sob
autor: Tom01
Ja bym się nie przejmował.

Re: EIZO EV2450 ustawienie, gwarancja, luz przy pivot

: 19 stycznia 2019, 16:43 - sob
autor: max
Nie przejmuj się. Ważne, żeby nie ruszał się samoistnie podczas klepania w klawisze na klawiaturze. Jak świeci równo to najważniejsze.

Re: EIZO EV2450 ustawienie, gwarancja, luz przy pivot

: 19 stycznia 2019, 17:03 - sob
autor: Tuba
Ok zostaje w takim razie. Powiedzcie mi prosze - nie dostałem przy kupnie karty gwarancyjnej, mam się o nią upomnieć czy nie jest potrzebna do gwarancji 5 letniej?

Re: EIZO EV2450 ustawienie, gwarancja, luz przy pivot

: 19 stycznia 2019, 18:09 - sob
autor: florys
Też kupiłem EV2450, kilka dni temu w sklepie na M. Mój pierwszy monitor ips, wcześniej miałem laptopy 15" tn.
Kolory ok - ale ogromnej różnicy w porównaniu do 15" TN z thinkpada nie widzę, kąty widzenia to co innego.
W porównaniu do 22" benq TN jaki mam okazję używać w pracy to kolory w Eizo są zdecydowanie ładniejsze, w benq jest tak jakby blado.
Monitor mam podłączony do laptopa przez mini displayport - displayport.
Jednak dla mnie chyba 24" 1080p to trochę za duży ekran. Fonty czy to na stronach czy w IDE są lekko nieostre patrzę z odległości ok 60cm.

Także nie dostałem karty gwarancyjnej. Pisałem do Alstora i to sprzedawca powinien ją dostarczyć. Już w sklepie złożyłem reklamację. Jak nie dostarczą to oddam monitor przed upływem 14 dni.
Odchylanie przód/tył chodzi ciężko. Suwanie góra/dół tez nie jest za lekkie.
Usytuowanie portów USB jest fatalne. Kabel cienki wejdzie, pendrive nie daje rady.

Co do obudowy to u mnie czuć uginanie u góry z tyłu, na dole tu gdzie są przyciski jest lekki odstęp od ekranu. Da radę włożyć kawałek papieru, już próbowałem, żeby zniwelować "wycieki podświetlenia". Nawet pomaga.
Normalnie tego bleedingu nie widać, jedynie w filmach gdzie jest czarny pasek na dole.
To zdjęcia tego co mam. Jasność 44. Tak ustawiałem iso, żeby pokazać to jak najbardziej realnie, bo to co ludzie prezentują na zdjęciach pisząc o backlight bleedingu jest śmieszne i mało ma wspólnego z rzeczywistością.
https://imgur.com/a/C2OmtB4
Czy jest to akceptowalne?

Poza tym
Auto EcoView źle wykrywa jasność, jeśli jest ciemno przed monitorem a jasno za nim.
EcoView Sense na Level 5 daje radę.
Nie wiem co daje EcoView Optimizer 2. Ktoś podpowie?
EyeCare Reminder w ScreenManager Pro nie nadaje się do niczego. Lepsza jest osobna apka EyeCare Reminder (na windowsa).
Circadian Dimming nie używam, zamiast tego mam fluxa. Jest jakaś przewaga programu ze ScreenManager Pro nad fluxem?
Tryb movie mode nie przypadł mi do gustu. Za duży "ghosting" widzę.
Overdrive powinienem ustawiać standard czy off w pozostałych trybach?
Jasność w filmach w porównaniu do ekranu laptopa jest za niska, nawet ustawiając w monitorze 100.

Re: EIZO EV2450 ustawienie, gwarancja, luz przy pivot

: 19 stycznia 2019, 19:06 - sob
autor: Tom01
florys pisze:
19 stycznia 2019, 18:09 - sob
1080p

Pomijając inne pytania, ten monitor ma rozdzielczość 1920x1080. Nie ma nic wspólnego z telewizyjnym standardem 1080 linii.

Re: EIZO EV2450 ustawienie, gwarancja, luz przy pivot

: 19 stycznia 2019, 19:21 - sob
autor: Tuba
Jeśli chodzi o gwarancje to mówiłeś na jakich zasadach kupiłeś monitor? Na stronie podają, że karta gwarancyjna jest dla rozszerzonej gwarancji Exclusive, ja takowej nie dokupowałem, chyba, że nie trzeba aby ją mieć? W innym wypadku jest wyraźnie napisane na stronie, że "BRAK AUTORYZOWANEJ karty gwarancyjnej"

https://www.eizo.pl/serwis-i-gwarancja/ ... gwarancji/

Dowiadujemy się też, że wysyłki na gwarancji są realizowane na koszt sklepu a nie nasz, może dlatego jest taki problem z tymi kartami? Kilka razy już na forach widziałem problem, ze ktoś nie dostał karty gwarancyjnej.

Re: EIZO EV2450 ustawienie, gwarancja, luz przy pivot

: 19 stycznia 2019, 19:29 - sob
autor: max
A może dosyłają kartę gwarancyjną po upływie 14dni, jak już będzie wiadomo, że nie będzie zwrotu? Bo przy zwrocie zostaliby z wypełnioną kartą gwarancyjną i mieliby problem. Tylko zgaduję, nie wiem.

Re: EIZO EV2450 ustawienie, gwarancja, luz przy pivot

: 19 stycznia 2019, 19:41 - sob
autor: florys
@Tom01 - tak chodziło mi o "1080p dla celów marketingowych nazywa się też „Full High-Definition”, albo częściej skrótem „Full HD”. "
@Tuba - na stronie sklepu jest
"Załączona dokumentacja Instrukcja obsługi w języku polskim, Karta gwarancyjna
Gwarancja 5 lat "
@max - możliwe

Serwis Alstora odpisał mi, że to sprzedawca powinien dostarczyć kartę, a kiedy to nie wiem. Potwierdzili także że monitor jest objęty rozszerzoną, 5-letnią gwarancją.

Re: EIZO EV2450 ustawienie, gwarancja, luz przy pivot

: 19 stycznia 2019, 19:48 - sob
autor: Tuba
Dostałem informacje z XKOM, ze gwarancja jest realizowana na podstawie dowodu zakupu. Na stronie xkomu przy kupnie monitora nie ma informacji ze dostaje karte gwarancyjną.

Re: EIZO EV2450 ustawienie, gwarancja, luz przy pivot

: 19 stycznia 2019, 20:07 - sob
autor: florys
Sam już nie wiem jak rozumieć tą gwarancję. Wg https://www.eizo.pl/serwis-i-gwarancja/ ... gwarancji/ są dwie rodzaje gwarancji i obie mają 5 lat.
Jest też informacja
"Warunki gwarancji EIZO Exclusive Service oferowanej przez ALSTOR w Polsce dotyczą wyłącznie monitorów EIZO zakupionych w sieci partnerskiej, pozostałe monitory EIZO objęte są Gwarancją Producenta (ograniczoną)."
Żeby mieć gwarancję exclusive trzeba mieć
"Karta gwarancyjna Alstor z hologramem wypełniona przez Autoryzowanego Partnera Handlowego wraz z dowodem zakupu."
"Listę placówek, należących do sieci Autoryzowanych Partnerów Handlowych znaleźć można w zakładce „Gdzie kupić”."
Na stronie https://www.eizo.pl/gdzie-kupic/#internetowe

Zarówno twój x-kom jak i mój mediaexpert są na tej liście i powinniśmy mieć karty gwarancyjne, a dzięki nim gwarancje rozszerzoną exclusive.
X-kom jest nawet w sklepach stacjonarnych podany.
Na stronie ME jest
"5 lat gwarancji
Wszystkie modele z serii FlexScan, ColorEdge i Foris mają 5-letnią gwarancję obejmującą wszystkie elementy monitora. Naprawy serwisowe realizowane są w trybie door-to-door przez polskiego dystrybutora. Tak więc w przypadku awarii, klienci nie muszą nawet wyjść z domu czy biura – uszkodzony egzemplarz zostanie odebrany przez kuriera, a po naprawie dostarczony do właściciela."

Re: EIZO EV2450 ustawienie, gwarancja, luz przy pivot

: 19 stycznia 2019, 20:52 - sob
autor: Tom01
Jeśli nie ma karty gwarancyjnej na papierze, oznaczonej hologramem, to monitor nie ma w Polsce pełnowartościowej gwarancji.

Florys, wiem co oznacza "1080", ale nadal nie ma nic wspólnego z poprawną terminologią. To nie jest telewizor.

Re: EIZO EV2450 ustawienie, gwarancja, luz przy pivot

: 19 stycznia 2019, 21:04 - sob
autor: Tuba
Tom01 pisałem do xkom i zostałem poinformowany, że niby EIZO odeszło od kart gwarancyjnych i na podstawie paragonu ustalają gdzie został kupiony monitor i jeżeli należał do sieci partnerskiej to jest gwarancja Exclusive.

Napisałem e-mail do Alstor z informacjami od XKOM aby potwierdzili albo zaprzeczyli. Niestety nie udało mi się zrobić screenów rozmowy z xkom (czat online) bo mi sama zniknęła, więc dowodu żadnego nie mam.

@@edit. Zauważyłem u siebie coś takiego

https://youtu.be/skzhwBOMLDA

Tak jakby podświetlenie działa na przeciw, a skoro jest to na brzegu to po prostu zanikają paski, bo podświetlenie nie jest skierowane w góre. Też tak masz kolego?

Re: EIZO EV2450 ustawienie, gwarancja, luz przy pivot

: 19 stycznia 2019, 21:44 - sob
autor: NocnyJastrzab
Bzdura. Monitory z oficjalnej polskiej dystrybucji mają taką kartę https://www.eizo.pl/uploads/2012/10/EIZ ... 06wzor.jpg
Jeśli dany partner dostał monitory bez karty, winien się upomnieć. Tak samo Klient. W opisie jest 5 lat. Cena normalna. Proszę ich pogonić.

Re: EIZO EV2450 ustawienie, gwarancja, luz przy pivot

: 19 stycznia 2019, 21:48 - sob
autor: florys
Chodzi ci o te niebieskie paski pod ikonkami? Mam starszego windowsa ale też mi znika obramowanie programów na dole na pasku jak spojrzę z góry.

--
Cytat maila od pracownika firmy Alstor na moje zapytanie co do karty gwarancyjnej:
"Sprzedawca powinien Panu wydać kartę gwarancyjną do tego monitora. Potwierdzam, monitor jest objęty rozszerzoną, 5-letnią gwarancją."
Dlatego już złożyłem reklamację w sklepie, że zamówienie było niekompletne.

Re: EIZO EV2450 ustawienie, gwarancja, luz przy pivot

: 19 stycznia 2019, 21:57 - sob
autor: Tuba
Ale dostałeś informacje "Potwierdzam, monitor jest objęty roszerzoną, 5-letnią gwarancją." Czyli masz gware bez karty? Czy jak to interpretować? Jakie zadałeś pytanie :D

Re: EIZO EV2450 ustawienie, gwarancja, luz przy pivot

: 19 stycznia 2019, 22:11 - sob
autor: florys
Napisałem że kupiłem monitor w MediaExpert i nie dostałem karty gwarancyjnej. Podałem S/N i spytałem się czy to sklep mi ją powinien dostarczyć i czy monitor ma 5-letnią gwarancję. O rozszerzonej nie wspominałem. Pracownik sam dodał, że jest to rozszerzona gwarancja.

Re: EIZO EV2450 ustawienie, gwarancja, luz przy pivot

: 19 stycznia 2019, 22:15 - sob
autor: Tuba
Szkoda, że nie napisali, czy do gwarancji jest konieczne posiadanie karty gwarancyjnej. Ale napisałem do Alstor z dokladnym pytaniem więc zobaczymy co mi odpiszą.