Monitor dla programisty z nadwrażliwością na światło

Listy polecanych monitorów do różnych zastosowań.
Michaell
Posty: 5
Rejestracja: 25 października 2018, 12:45 - czw

Monitor dla programisty z nadwrażliwością na światło

12 grudnia 2023, 19:03 - wt

Dzień dobry. Około 7 lat temu miałem korekcję wzroku która nie do końca była udana, to znaczy moje oczy są bardziej wrażliwe na światło, często światło jest dla mnie zbyt jaskrawe, w nocy gdy patrzę np. na światła samochodów widzę wokół nich duże poświaty. Jeśli chodzi o patrzenie w monitor to największą trudność mam w patrzeniu na jasne kolory np. na białe tło. Najgorzej pracuje mi się nocą kiedy kontrast między otoczeniem a monitorem jest większy, dużo lepiej jest w słoneczne dni. Pracuję jako programista i używam monitora EIZO EV2450 zazwyczaj ustawionego na 18-20% jasności. Jakoś daję radę ale jeśli jest jakiś monitor który dałby mi większy komfort to byłoby to dla mnie zbawienne.
Czy moglibyście mi proszę polecić coś lepszego od mojego aktualnego monitora? Budżet w zasadzie nie gra roli. Byłbym bardzo wdzięczny bo to dla mnie sprawa życia i śmierci.
Z góry dziękuję
Awatar użytkownika
NocnyJastrzab
Lokalizacja: Kraków
Posty: 3885
Rejestracja: 03 lutego 2013, 14:49 - ndz

Re: Monitor dla programisty z nadwrażliwością na światło

12 grudnia 2023, 20:20 - wt

Temat wałkowany wielokrotnie - problem nie tkwi bezpośrednio w samym monitorze, co w odpowiedniej kompozycji oświetlenia na stanowisku.
W ciemnym otoczeniu monitor bardziej kontrastuje nawet, jak jest przyciemniony. I sam obraz jest postrzegany jako "jaśniejszy", niż jest w rzeczywistości.

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Dominik Nowak, tel. 506212501 [Kraków / Nowa Huta]
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
Michaell
Posty: 5
Rejestracja: 25 października 2018, 12:45 - czw

Re: Monitor dla programisty z nadwrażliwością na światło

13 grudnia 2023, 09:58 - śr