Dla programisty 10-12h dziennie

Monitory uniwersalne w dowolnie szerokim ujęciu oraz do zastosowań domowych.
mafalde
Posty: 20
Rejestracja: 22 czerwca 2020, 10:24 - pn

Dla programisty 10-12h dziennie

25 stycznia 2024, 10:11 - czw

Cześć,

Jestem programistą, pracuje po 10h+ godzin dziennie (z małymi przerwami w środku dnia na jedzenie itd).
Obecnie mam 2x EIZO EV2450, które bardzo, bardzo lubię.

Chciałbym zmienić monitory na coś nowszego (a te oddać na drugie biurko, dla innego pracownika).
W moich monitorach podoba mi się to, że nic nie miga, automatycznie się ściemniają/rozjaśniają, nie męczą za bardzo moich oczu. Lubię jak monitory są dość ciemno ustawione (mam min Auto EcoView na 20%). W pokoju mam dobre oświetlenie. (z zaciekawieniem czytam wątek sąsiedni viewtopic.php?t=4899&start=20). Z uwagi na problemy z kręgosłupem/szyją monitory mam na podstawkach 15cm. Monitory mam podpięte do Lenovo P14s. Lubię pracować na dwóch monitorach, ale to głównie z uwagi na łatwość ustawiania okienek i możliwość pracy na dwóch programach jednocześnie. Wiem, że nowe, zakrzywione monitory mają możliwość dzielenia ekranu. 100% pracy to programowanie i praca biurowa i pod to chcę kupić sprzęt. Nie interesują mnie rzeczy związane z grami czy jakość głośników. Małe znaczenie znaczenie mają dla mnie porty w monitorze, huby usb a/c itd - ponieważ wszystko mam wpięte przez stację dokującą z odpowiednimi rozszerzeniami. Tak naprawdę, do obecnych monitorów mam podpięte 2x DP i 2x USB żeby sterować jasnością z programu EIZO ScreenManager Pro.

Myślę o dwóch opcjach:
a) 1x EIZO FlexScan EV3895 - przy czym ze świecą szukać testów czy opinii, jest ich dosłownie parę. Do tego nie jest to zbyt popularny monitor więc nie znalazłem sklepu w Trójmieście gdzie mógłbym pójść i go obejrzeć.
b) 2x EIZO EV24xx czyli wymiana de facto na to samo, okolice 24 cali i FHD (ew 1600x1200).