Skalowanie MAC vs WIndows - powiekszenie interface

Profile do kilku monitorów, zasady instalacji i wyboru pod kątem rozmiarów, dynamiki, gamutów.
szejkindudi
Posty: 5
Rejestracja: 24 cze 2012, o 20:51

Skalowanie MAC vs WIndows - powiekszenie interface

27 lip 2019, o 17:35

Witam,
Jak to jest w końcu ze skalowaniem na obu systemach. Poprawcie mnie odnośnie wiedzy. Mac interface - grafika wektorowa - windows bitmapa.
Problem jest taki że przy rozdzielczości 2560x1440 (2 monitory) dla mojego grafika interface jest za mały. Wiadomo że najlepiej pracować przy rozdzielczości natywnej dla monitorów LCD.
Nie zmieniając rozdzielczości natywnej przy próbie włączenia skalowania w windows 10 menu główne programu jest powiększone, natomiast palety (ikony) nadal małe. Ustawienie wielkości interface z poziomu adobe mija się z celem. Jedyną słuszną drogą jest ustawienie skalowania w windows. Niestety jak wiadomo zależy to od programu jak sie zachowa przy właczonym skalowaniu.
Mac skalowanie ale ze zmianą rozdzielczości. Maca dopiero testuję - nie znam tego systemu.
Teraz pytanie. Czy da się wyskalować poprawnie interface na windows lub mac, czy najlepiej zrobić scenariusz - jeden monitor na palety i podgląd (zmniejszenie rozdzielczosci z natywnej) , a drugi w natywnej na obrabiany obraz.
Czy sytuacja ze skalowaniem (szczególnie na windows) byłaby inna przy obu monitorach 4K?
Kyle
Posty: 819
Rejestracja: 23 paź 2016, o 10:05

Re: Skalowanie MAC vs WIndows - powiekszenie interface

28 lip 2019, o 11:14

szejkindudi pisze:
27 lip 2019, o 17:35
Jak to jest w końcu ze skalowaniem na obu systemach. Poprawcie mnie odnośnie wiedzy. Mac interface - grafika wektorowa - windows bitmapa.
W Windows (np. 10 ) przy nowoczesnych aplikacjach (np. napisanych w C# WPF XAML - to sprawdziłem osobiście) też jest grafika wektorowa i skaluje się to płynnie, bez rozmycia przy powiększeniu nawet kilkaset %.

W przestarzałych rozwiązaniach programistycznych (WindowsForms) jest bitmapa - z tego co wyczytałem w jednej książce i tutaj skalowanie (wysokiej jakości) jest delikatnie mówiąc problematyczne.
szejkindudi pisze:
27 lip 2019, o 17:35
Ustawienie wielkości interface z poziomu adobe mija się z celem. Jedyną słuszną drogą jest ustawienie skalowania w windows. Niestety jak wiadomo zależy to od programu jak sie zachowa przy właczonym skalowaniu.
Wszystko ma się powiększyć po zmianie systemowego DPI w Windows 10 ( w zaawansowanych ustawieniach Windows 10 sobie wpisujesz np. 133% i interface systemu, jak i wszystkich programów ma się powiększyć 1,33x). Jeśli się nie powiększy, to znaczy że dany program jest źle napisany/przestarzały. Także jeśli ten adobe się nie powiększył, a w dodatku nie ma opcji powiększenia w ustawianiach programu, to są dwie opcje:
1) masz starą wersję programu
2) w Adobe pracują dzbany, które myślą, że mamy rok 1999, a nie 2019
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 13355
Rejestracja: 9 lis 2009, o 20:58

Re: Skalowanie MAC vs WIndows - powiekszenie interface

28 lip 2019, o 11:39

szejkindudi pisze:
27 lip 2019, o 17:35
Teraz pytanie. Czy da się wyskalować poprawnie interface na windows lub mac, czy najlepiej zrobić scenariusz - jeden monitor na palety i podgląd (zmniejszenie rozdzielczosci z natywnej) , a drugi w natywnej na obrabiany obraz.

W Windows nie da się ustawić różnego skalowania na monitorach.
Tomasz - monitory.mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało! GG:189335, Skype:zpkmastiff, Tel:601888312
Monitory EIZO, NEC, kalibracja z prawdziwego zdarzenia
Najblizsze kalibracje w terenie
frozone
Posty: 1
Rejestracja: 28 lip 2019, o 12:22

Re: Skalowanie MAC vs WIndows - powiekszenie interface

28 lip 2019, o 12:47

Tom01 pisze:
28 lip 2019, o 11:39
W Windows nie da się ustawić różnego skalowania na monitorach.

Witam.
Na Windows 10 można ustawić różne skalowanie. Wystarczy kliknąć na pulpicie i z menu kontekstowego wybrać Ustawienia ekranu. Następnie klikamy na obrazku przedstawiającym jeden z dostępnych monitorów i ustawiamy dla niego wybraną skalę. Problem może się jednak pojawić w przypadku aplikacji bez dobrego wsparcia dla skalowania. Przeciągnięcie okna aplikacji pomiędzy monitorami może skutkować tym, że na jednym z nich wygląd będzie poprawny, a na drugim rozmazany (podobnie jak przy nienatywnej rozdzielczości).
szejkindudi
Posty: 5
Rejestracja: 24 cze 2012, o 20:51

Re: Skalowanie MAC vs WIndows - powiekszenie interface

28 lip 2019, o 14:05

Dzięki za rozwinięcie tematu. Poniżej link jako jego kontynuacja no i wyjaśnienie problemu....

https://www.youtube.com/watch?v=R_RjcRhRWPs

Jak widać jeden z komentarzy pod video: "The reason for this difference between PS and IA in scaling features is that PS is an older program and uses obsolete Windows APIs."


Czy użytkując photoshop/adobe premiere i okazyjnie illustrator/in-design coś zyskam zmieniając platformę win na mac z komfortu pracy i konfiguracji (nie liczę wydajnosci to już nie te czasy powerpc vs wczesny intel) czy nie warto zmieniac platformy? Z tego co doczytałem jest duża różnica w obsłudze profili kolorów na mac - na "in plus" szczególnie w przypadku pracy na dwóch monitorach.

Jeszcze taki linki:
https://www.eizo.pl/baza-wiedzy/rozmyci ... rze-hidpi/

https://www.eizo.pl/baza-wiedzy/wyswiet ... itorow-4k/
Ostatnio zmieniony 28 lip 2019, o 14:53 przez szejkindudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Kyle
Posty: 819
Rejestracja: 23 paź 2016, o 10:05

Re: Skalowanie MAC vs WIndows - powiekszenie interface

28 lip 2019, o 14:32

To jest program (Kalkulator) napisany przeze mnie od podstaw w C# w WPF + XAML (wymaga zainstalowanego .NET, ale to zwykle instaluje się samo w takim Win 10) Program jest w wersji 64bit :
https://ufile.io/f3eafehm
Przy jednym ekranie w dowolnym trybie skaluje się idealnie. Możecie sprawdzić jak się skaluje przy wielu ekranach, przy jednym PC z różnym skalowaniem dla każdego ekranu?
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 13355
Rejestracja: 9 lis 2009, o 20:58

Re: Skalowanie MAC vs WIndows - powiekszenie interface

29 lip 2019, o 10:06

szejkindudi pisze:
28 lip 2019, o 14:05
Z tego co doczytałem jest duża różnica w obsłudze profili kolorów na mac - na "in plus" szczególnie w przypadku pracy na dwóch monitorach.

Duża? Trudno mówić "duża" w sytuacji kiedy w Windows wcale nie ma systemowego rozwiązania zarządzania kolorem, a na makówkach jest. WCS (Windows Colormanagement System) to proteza, która nie przejmuje wyświetlania nad aplikacją. Udostępnia tylko profile, nader często myląc który do czego. W macOS jest systemowy proces ColorSync, pod kontrolą którego jest wszystko co trafia na ekran. Nie ma też najmniejszych problemów z przypinaniem profili.
Tomasz - monitory.mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało! GG:189335, Skype:zpkmastiff, Tel:601888312
Monitory EIZO, NEC, kalibracja z prawdziwego zdarzenia
Najblizsze kalibracje w terenie

Wróć do „Praca wielomonitorowa, podłączenia, dobór, problemy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Zaloguj się · Zarejestruj się

Informacje

Jest 3 użytkowników online :: 2 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość
Zarejestrowani użytkownicy: Bing [Bot], Google [Bot]
Najwięcej użytkowników (17) było online 18 lis 2018, o 19:33
Liczba postów: 55348
Liczba tematów: 3258
Liczba użytkowników: 3417
Ostatnio zarejestrowany użytkownik: damt610
Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Wybór stylu