Strona 1 z 1

Skalowanie MAC vs WIndows - powiekszenie interface

: 27 lipca 2019, 17:35 - sob
autor: szejkindudi
Witam,
Jak to jest w końcu ze skalowaniem na obu systemach. Poprawcie mnie odnośnie wiedzy. Mac interface - grafika wektorowa - windows bitmapa.
Problem jest taki że przy rozdzielczości 2560x1440 (2 monitory) dla mojego grafika interface jest za mały. Wiadomo że najlepiej pracować przy rozdzielczości natywnej dla monitorów LCD.
Nie zmieniając rozdzielczości natywnej przy próbie włączenia skalowania w windows 10 menu główne programu jest powiększone, natomiast palety (ikony) nadal małe. Ustawienie wielkości interface z poziomu adobe mija się z celem. Jedyną słuszną drogą jest ustawienie skalowania w windows. Niestety jak wiadomo zależy to od programu jak sie zachowa przy właczonym skalowaniu.
Mac skalowanie ale ze zmianą rozdzielczości. Maca dopiero testuję - nie znam tego systemu.
Teraz pytanie. Czy da się wyskalować poprawnie interface na windows lub mac, czy najlepiej zrobić scenariusz - jeden monitor na palety i podgląd (zmniejszenie rozdzielczosci z natywnej) , a drugi w natywnej na obrabiany obraz.
Czy sytuacja ze skalowaniem (szczególnie na windows) byłaby inna przy obu monitorach 4K?

Re: Skalowanie MAC vs WIndows - powiekszenie interface

: 28 lipca 2019, 11:14 - ndz
autor: Kyle
szejkindudi pisze:
27 lipca 2019, 17:35 - sob
Jak to jest w końcu ze skalowaniem na obu systemach. Poprawcie mnie odnośnie wiedzy. Mac interface - grafika wektorowa - windows bitmapa.
W Windows (np. 10 ) przy nowoczesnych aplikacjach (np. napisanych w C# WPF XAML - to sprawdziłem osobiście) też jest grafika wektorowa i skaluje się to płynnie, bez rozmycia przy powiększeniu nawet kilkaset %.

W przestarzałych rozwiązaniach programistycznych (WindowsForms) jest bitmapa - z tego co wyczytałem w jednej książce i tutaj skalowanie (wysokiej jakości) jest delikatnie mówiąc problematyczne.
szejkindudi pisze:
27 lipca 2019, 17:35 - sob
Ustawienie wielkości interface z poziomu adobe mija się z celem. Jedyną słuszną drogą jest ustawienie skalowania w windows. Niestety jak wiadomo zależy to od programu jak sie zachowa przy właczonym skalowaniu.
Wszystko ma się powiększyć po zmianie systemowego DPI w Windows 10 ( w zaawansowanych ustawieniach Windows 10 sobie wpisujesz np. 133% i interface systemu, jak i wszystkich programów ma się powiększyć 1,33x). Jeśli się nie powiększy, to znaczy że dany program jest źle napisany/przestarzały. Także jeśli ten adobe się nie powiększył, a w dodatku nie ma opcji powiększenia w ustawianiach programu, to są dwie opcje:
1) masz starą wersję programu
2) w Adobe pracują dzbany, które myślą, że mamy rok 1999, a nie 2019

Re: Skalowanie MAC vs WIndows - powiekszenie interface

: 28 lipca 2019, 11:39 - ndz
autor: Tom01
szejkindudi pisze:
27 lipca 2019, 17:35 - sob
Teraz pytanie. Czy da się wyskalować poprawnie interface na windows lub mac, czy najlepiej zrobić scenariusz - jeden monitor na palety i podgląd (zmniejszenie rozdzielczosci z natywnej) , a drugi w natywnej na obrabiany obraz.

W Windows nie da się ustawić różnego skalowania na monitorach.

Re: Skalowanie MAC vs WIndows - powiekszenie interface

: 28 lipca 2019, 12:47 - ndz
autor: frozone
Tom01 pisze:
28 lipca 2019, 11:39 - ndz
W Windows nie da się ustawić różnego skalowania na monitorach.

Witam.
Na Windows 10 można ustawić różne skalowanie. Wystarczy kliknąć na pulpicie i z menu kontekstowego wybrać Ustawienia ekranu. Następnie klikamy na obrazku przedstawiającym jeden z dostępnych monitorów i ustawiamy dla niego wybraną skalę. Problem może się jednak pojawić w przypadku aplikacji bez dobrego wsparcia dla skalowania. Przeciągnięcie okna aplikacji pomiędzy monitorami może skutkować tym, że na jednym z nich wygląd będzie poprawny, a na drugim rozmazany (podobnie jak przy nienatywnej rozdzielczości).

Re: Skalowanie MAC vs WIndows - powiekszenie interface

: 28 lipca 2019, 14:05 - ndz
autor: szejkindudi
Dzięki za rozwinięcie tematu. Poniżej link jako jego kontynuacja no i wyjaśnienie problemu....

https://www.youtube.com/watch?v=R_RjcRhRWPs

Jak widać jeden z komentarzy pod video: "The reason for this difference between PS and IA in scaling features is that PS is an older program and uses obsolete Windows APIs."


Czy użytkując photoshop/adobe premiere i okazyjnie illustrator/in-design coś zyskam zmieniając platformę win na mac z komfortu pracy i konfiguracji (nie liczę wydajnosci to już nie te czasy powerpc vs wczesny intel) czy nie warto zmieniac platformy? Z tego co doczytałem jest duża różnica w obsłudze profili kolorów na mac - na "in plus" szczególnie w przypadku pracy na dwóch monitorach.

Jeszcze taki linki:
https://www.eizo.pl/baza-wiedzy/rozmyci ... rze-hidpi/

https://www.eizo.pl/baza-wiedzy/wyswiet ... itorow-4k/

Re: Skalowanie MAC vs WIndows - powiekszenie interface

: 28 lipca 2019, 14:32 - ndz
autor: Kyle
To jest program (Kalkulator) napisany przeze mnie od podstaw w C# w WPF + XAML (wymaga zainstalowanego .NET, ale to zwykle instaluje się samo w takim Win 10) Program jest w wersji 64bit :
https://ufile.io/f3eafehm
Przy jednym ekranie w dowolnym trybie skaluje się idealnie. Możecie sprawdzić jak się skaluje przy wielu ekranach, przy jednym PC z różnym skalowaniem dla każdego ekranu?

Re: Skalowanie MAC vs WIndows - powiekszenie interface

: 29 lipca 2019, 10:06 - pn
autor: Tom01
szejkindudi pisze:
28 lipca 2019, 14:05 - ndz
Z tego co doczytałem jest duża różnica w obsłudze profili kolorów na mac - na "in plus" szczególnie w przypadku pracy na dwóch monitorach.

Duża? Trudno mówić "duża" w sytuacji kiedy w Windows wcale nie ma systemowego rozwiązania zarządzania kolorem, a na makówkach jest. WCS (Windows Colormanagement System) to proteza, która nie przejmuje wyświetlania nad aplikacją. Udostępnia tylko profile, nader często myląc który do czego. W macOS jest systemowy proces ColorSync, pod kontrolą którego jest wszystko co trafia na ekran. Nie ma też najmniejszych problemów z przypinaniem profili.