Canon PRO-1000 vs EPSON P-800

Technika drukowania i przygotowanie. Minilaby, drukarki i plotery fotograficzne.
unesco
Posty: 320
Rejestracja: 5 kwie 2014, o 08:16

Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800

31 maja 2016, o 19:44

Co do zestawów sampli papierów, to polecam kupić więcej niż jedno opakowanie danej firmy, bo większość z nich daje tylko po 2 szt każdego, a to jest za mało żeby potestować, zwłaszcza jeśli trzeba samemu zrobić profil (zazwyczaj te firmowe są dość słabe, może poza Epsonami robionymi w USA do serii Signature Worthy). Jedynie Sihl daje po 3 arkusze w zestawie i Epson po 5 dla Hot/Cold Press Bright. Samo macanie papierów bez wydruku może być mylące (w obie strony).

Ja przez rok uzywania tylko do testów i może 20% próbnych wydrukó na czysto mógłbym za cenę papieru kupić drugą drukarkę - więc zajęcie jest uzależniajace.

Pewnie dość szybko dojdziesz do wniosku, że standardowe glossy czy perły są nudne, choć relatywnie tanie i mimo że mają zazwyczaj najszerszy gamut i Dmax.

Zabawa się zaczyna jak sie wsiąknie w baryty itp, a potem trudne fine arty matowe z bawełny itp... I jeszcze różnice przy kolorze i cz.b. Potem głądkie czy teksturowane...

Ja generalnie polecam papiery Tetenala do prób masowych (tanie) na poznanie drukarki, czasami używam nawet tych lepszych z serii Premium już na czysto.

Tecco ma bardzo szeroką ofertę, mam nadzieję, że z lepszym stockiem w UK niż polski dystrybutor - niektóre na prawdę świetne papiery - testowania na 2 miesiące - część z nich jest identyczna z Ilfordem, a trochę tańsza.

Harman ma genialny Gloss Baryta, zwłaszcza do cz.b. (niesamowita tonalność, brawie brak gloss differential - świetny zamiennik dla nudnych zwykłych glossy) i trudny ale szlachetny Gloss Art Fibre (oba też w wersj warmtone, moim zdaniem genialnej do kontrastowych cz.b.)

Ilford z najdroższej serii od niedawna ma Gold Fibre Gloss, też świetny i kilka bardzo dobrych papierów ze średniej półki, oraz nowe bawełny, bardzo miłe.
Hahnemuhle to klasa sama w sobie, mi najabardziej pasuje Photo Rag Baryta.

Jakbyś chciał sprowadzać z Polski, to Falter ma duży magazyn z dość dobrymi papierami pod własną rebrandowaną nazwą Solution (dużo płócien w ofercie, i bardzo porzystępne cenowo bawełny i alpha-celulozy fine art).

Sihl ma piękną bawełnę (smooth) i ciekawy Baryt290 (bliżniaczy z Fomei).

Epson genialne bawełny Hot/Cold Press Bright, moim zdaniem nalepsze maty fine art na rynku (moje, subiektywne zdanie).

Oferty Canona nie znam.

itd itd...
6D & LX100, CX240, SC-P800, ESP3880, i1DisplayPro, CMP
maciekkk
Kontakt:
Posty: 84
Rejestracja: 13 cze 2014, o 17:51

Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800

1 cze 2016, o 00:20

To brzmi trochę jakbyście do mnie po chińsku mówili - fajnie, dużo do nauczenia, więc jest wyzwanie. Ja kiedyś właśnie na tetenalu drukowalem, ale nie eksperymentowałem wtedy, tylko jak mi ktoś powiedział "bierz ten, bo jest dobry i tani", to tak zrobiłem. Teraz chce trochę dla siebie, a trochę pod klienta, by ofertę rozszerzyć (to w sumie pretekst), więc jest szansa, że ktoś inny będzie za te papiery płacił. Przynajmniej w teorii bilans powinien wyjść na plus. Zobaczymy - zamówię więcej sampli, ale mniejszego formatu - pójdą jako gift prints dla gości moich klientów, to nie będzie miało takiego znaczenia na jakim papierze, a ja sobie popróbuję i wyrobię opinię.
Pzdr. Maciek
---
Canon 6D + MacBook Pro17" + Eizo CG277 + i1Display Pro + Canon Selphy CP-910 + Canon PRO-1000 + ...
Awatar użytkownika
Czornyj
Kontakt:
Lokalizacja: Kraków
Posty: 3213
Rejestracja: 16 lis 2009, o 14:38

Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800

1 cze 2016, o 06:50

unesco pisze:Poszukaj na forum LuLa - tam ostatnio było dużo rzeczowych dyskusji P800 vs Pro-1000.
Wniosek końcowy był taki, że tuszu schodzi mniej więcej tyle samo, Canon nie zużywa tuszu na przłączanie kanałów, ale proces maintenance'u gdy drukarka jest nieużywana to czarna skrzynka (w Pro-1 byłą masakra). I cała masa innych detali.
Jeśli chodzi o ekonomię, warto dodać, że do Epsona dość łatwo można stosować tusze alternatywne, np. od Cone'a albo do druku cz.b., Piezography/MIS/Eboni (jakbyś chciał ją kiedys przekonwertować na 8 kanałów szarości). Nie sądzę, żeby istniały zbyt popularne alternatywy do Canona w tym obszarze. To kwestia wyboru, ja miałem kiedyś zamienniki, teraz wróciłem do oryginalnych kolorowych.
W sumie to mamy fajne czasy, dwóch godnych siebie rywali z totalnie różnymi technologiami i z każdego zapewne byłbyś zadowolony.
Ja mam Epsona, ale kiedyś chciałbym też mieć rzeczoną Pro-1000 ;-).
Pro-1 to faktycznie masakra, ale iPFy to całkiem inna broszka, tu zużycie tuszu jest praktycznie nieodczuwalne. Nie ma opcji żeby PRO-1000 żarła na konserwację więcej niż Epson. Na LuLi opinie są trochę stronnicze - Mark D Segal piszący reviews drukarek to stary pieszczoch Epsona, bronił padakowatych x900 nawet jak jego prywatny SP4900 dawał mu popalić. Oczywiście sam jestem stronniczy bo od lat z zadowoleniem używam Canonów iPF oraz współpracuję z Canon PL, ale mimo wszystko mam wrażenie, że Segal lekko se qva przegiął ze stronniczością - w swoich opisach koncentruje się na podobieństwach P800 i PRO-1000 marginalizując różnice - poza ograniczeniem formatu Canona, o którym rozpisywał się namiętnie, długo i wytrwale. Morał z jego testów jest taki, że różnice pomiędzy tymi drukarami są aptekarskie, ale PRO-1000 ma ograniczony max. format.
O tym, że clogging w Canonie jest niemożliwością, że dzięki odkurzaczowi lepiej radzi sobie z grubymi mediami, że jest szybszy, że ma wbudowany spektrodensytometr do linearyzacji, że CO redukuje GD i bronzing już się tak nie rozwodził. Do spółki z Waynem Foxem (dealer i użytkownik Epsona) ukuli teorię, że dysze w obu drukarkach się zatykają, tylko Canon pudruje syfa podstępnie to ukrywając przy pomocy dysz zapasowych, które cichutko sobie zużywa aż do zabicia głowicy, co jest bzdurą. Dysze w Canonach się nie zatykają, bo są kilkadziesiąt razy mniejsze przez co się nie zapowietrzają, oraz wytwarzają znacznie większe ciśnienie. Dysze zapasowe po prostu dublują dysze podstawowe i uzupełniają w następnym przebiegu niezadrukowane miejsca w momencie wykrycia przytkania dyszy podstawowej, co jest automatycznie wykrywane przez system.
Awatar użytkownika
Czornyj
Kontakt:
Lokalizacja: Kraków
Posty: 3213
Rejestracja: 16 lis 2009, o 14:38

Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800

1 cze 2016, o 07:39

W UK warto też przyjrzeć się papierom Moab, Permajet, Museo. Permajet ma kilka klonów Hahnemuehle. Museo ma piękny, bawełniany baryt (SilverRag) jako jeden z nielicznych poza Hahnemühle PhotoRag Baryta. Warto w tym miejscu wspomnieć o bawełnianym Cansonie Platine i PhotoRagu Pearl, również mają spore grono fanów (Perły Hahnemühle namiętnie używa np. Mark McCormick-Goodhart, wieloletni pracownik WIR prowadzący obecnie AaI&A). Prywatnie przepadam za niezmiernie ciekawym i niespotykanym PhotoRag Satin - jest to teoretycznie matowy Rag, ale jakby z domieszanym do włókien bawełny "woskiem", który daje b. specyficzną opalescencję w zadrukowanych partiach, podnoszącą dmax czerni i zwiększającą gamut. PermaJet długo produkował jego klona 1:1, ale ostatnio zmienili bawełnę na alfacelulozę. W tej formie można go też dostać w Falterze jako PhotoWiteSatin z serii Solution FineArt.

Co do Epsonów ColdPress, to ich tekstura jest specyficzna, mi np. zupełnie nie podchodzi - zdecydowanie wolę np. German/Museum Etching, z Hahnemühle czy Etchig/Velin/Aquarelle z Cansona. Od HotPressów natomiast wolę Ragi Tecco, Hahnemühle, Cansona czy Museo - tym bardziej, że znacznie taniej od HotPressa można mieć 500g Hahnemühle PhotoRag Baryta czy 450g Tecco FineArt Rag... Ogólnie cena tych Epsonów jest chora ;)
unesco
Posty: 320
Rejestracja: 5 kwie 2014, o 08:16

Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800

1 cze 2016, o 11:29

Czornyj pisze: Na LuLi opinie są trochę stronnicze - Mark D Segal piszący reviews drukarek to stary pieszczoch Epsona...
tak, czuje się to, ale ludzie i tak swoje wiedza, zwlaszcza Ci, ktorzy przesiedli sie z x900 na IPFy.
6D & LX100, CX240, SC-P800, ESP3880, i1DisplayPro, CMP
unesco
Posty: 320
Rejestracja: 5 kwie 2014, o 08:16

Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800

1 cze 2016, o 11:40

Czornyj pisze:Prywatnie przepadam za niezmiernie ciekawym i niespotykanym PhotoRag Satin - jest to teoretycznie matowy Rag, ale jakby z domieszanym do włókien bawełny "woskiem", który daje b. specyficzną opalescencję w zadrukowanych partiach, podnoszącą dmax czerni i zwiększającą gamut. PermaJet długo produkował jego klona 1:1, ale ostatnio zmienili bawełnę na alfacelulozę. W tej formie można go też dostać w Falterze jako PhotoWiteSatin z serii Solution FineArt.
troche drukowałem na Falterowej wersji satina, ostatnio sprobowalem tez HM. zdziwiony byłem, jak po wydruku z tuszem MK czarne partie rozmazywały się pod palcem, nawet wiele dni po wydruku. czyzby trzeba bylo stosować PK? Falter i HM jednak sugerują tusz matowy...
Czornyj pisze:Co do Epsonów ColdPress, to ich tekstura jest specyficzna, mi np. zupełnie nie podchodzi - zdecydowanie wolę np. German/Museum Etching, z Hahnemühle czy Etchig/Velin/Aquarelle z Cansona.
mi ta tekstura też nie do końca odpowiada, najczęściej korzystam jednak z wersji gładkiej Hot, ale teksturowanie to juz bardzo subiektywny temat :-)
Czornyj pisze:Od HotPressów natomiast wolę Ragi Tecco, Hahnemühle, Cansona czy Museo - tym bardziej, że znacznie taniej od HotPressa można mieć 500g Hahnemühle PhotoRag Baryta czy 450g Tecco FineArt Rag... Ogólnie cena tych Epsonów jest chora ;)
rzeczywiście cena Epsonów jest delikatnie mówiąc, chora - tym bardziej ze w Stanach można je kupić za połowę tej centy co w Europie. Tez jestem pod wrażeniem bawełny Tecco 450, mój drugi ulubiony po hot pressach.
6D & LX100, CX240, SC-P800, ESP3880, i1DisplayPro, CMP
Awatar użytkownika
Czornyj
Kontakt:
Lokalizacja: Kraków
Posty: 3213
Rejestracja: 16 lis 2009, o 14:38

Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800

1 cze 2016, o 12:55

unesco pisze:tak, czuje się to, ale ludzie i tak swoje wiedza, zwlaszcza Ci, ktorzy przesiedli sie z x900 na IPFy.
Bezapelacyjnie LuLa jest najlepszym źródłem wiedzy o artystycznym druku fotograficznym - siedzą tam najwięksi wymiatacze jak MMHG, Ernst Dinkla, Paul Roark czy John Dean, a producenci wodnopigmentowych atramentówek wielkoformatowych mają bacznie na oku to, co też ciekawego wielkoformatowa brać wypisuje na tamtejszym Printing Forum.

Oczywiście ludzie swoje wiedzą, ale też często swoje niewiedzą ;)
Awatar użytkownika
Czornyj
Kontakt:
Lokalizacja: Kraków
Posty: 3213
Rejestracja: 16 lis 2009, o 14:38

Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800

1 cze 2016, o 13:04

unesco pisze:troche drukowałem na Falterowej wersji satina, ostatnio sprobowalem tez HM. zdziwiony byłem, jak po wydruku z tuszem MK czarne partie rozmazywały się pod palcem, nawet wiele dni po wydruku. czyzby trzeba bylo stosować PK? Falter i HM jednak sugerują tusz matowy...
MK daje wyraźnie więcej trójwymiaru, choć PK też daje znośne efekty. No niestety, ściera się, szczególnie z Falterowskiego. Z HM jakby znacznie oporniej, ale też jest trochę tej "tłustości" - taki urok, coś za coś ;)
unesco pisze:mi ta tekstura też nie do końca odpowiada, najczęściej korzystam jednak z wersji gładkiej Hot, ale teksturowanie to juz bardzo subiektywny temat :-)
Subiektywny, acz da się zauważyć pewne trendy ;) Akurat nie spotkałem zbyt wielu fanów młotkowania na ColdPressie stąd byłem nieco zdziwiony tą opinią - natomiast bardziej naturalne reliefy włókna na Etchingach, czy subtelniejsze tekstury akwarelowych Cansonów i Hahnemühlów częściej przypadają ludziom do gustu. Oczywiście są tematy, gdzie tekstury sprawdzają się słabo - np. przy portrecie skóra wygląda jak po ospie, szczególnie na młotkowatych coldpresopodobnych. Natomiast bardziej malarskie czy grafikowate tematy potrafią wychodzić obłędnie, no i czuć to mięcho pod palcami :>
maciekkk
Kontakt:
Posty: 84
Rejestracja: 13 cze 2014, o 17:51

Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800

1 cze 2016, o 14:44

Nie mam kalibratora do drukarki, więc na razie będę skazany na profile fabryczne. Troche sucho u mnie z wyborem papieru w lokalnym sklepie, więc będę szukał online.
W sklepie za to znalazłem jakieś wynalazki Fotospeed i Brilliant. Ten pierwszy bez opisu, a o tym drugim tak piszą na stronie:

Introducing a new line of Super-Premium rag and alpha-cellulose fine-art photo papers.
Brilliant Museum digital media are manufactured in Germany to exacting standards using the most technologically advanced methods. these cotton and alpha-cellulose fine-art papers are optimally coated for the latest pigment inks but will also secure superb results with dye-based inks. They are capable for yielding extremely high resolution and amazing colour depth. Each surface and base was carefully selected to meet the high standards and preferences of the most discriminating fine-art printer.
Our special Silver-gloss papers are acid-free, alpha-cellulose papers that emulate the classic air-dried glossy fiber-based traditional silver-halide papers of the master black & white printers.
The Silver Gloss is avaliable in two different base tones, a non-brightened, neutral base that is not the usual dull yellow found on many of the non-brightened , fine-art papers on the market. The second base-tone is a slightly optically-brightened, yet archivally proper white base that is elegantly subtle while still adding the "punch" from which some images really benefit.

Permajet też mają na liście, ale brakuje na stocku. Za to przez Ilford przejeżdżałem parę razy ;)
Pzdr. Maciek
---
Canon 6D + MacBook Pro17" + Eizo CG277 + i1Display Pro + Canon Selphy CP-910 + Canon PRO-1000 + ...
Awatar użytkownika
Czornyj
Kontakt:
Lokalizacja: Kraków
Posty: 3213
Rejestracja: 16 lis 2009, o 14:38

Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800

1 cze 2016, o 15:50

Brillant wygląda na OEMy od Felixa Schöllera, więc powinny być zajebiste (FS to jedna z największych, dających się na palcach policzyć papierni naprawdę produkujących papier, która klepie OEMy dla wielu producentów).
maciekkk
Kontakt:
Posty: 84
Rejestracja: 13 cze 2014, o 17:51

Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800

1 cze 2016, o 16:03

No to super, bo ceny mają znośne, a oferta jest bogata, nawet w formacie A2 :)
Pzdr. Maciek
---
Canon 6D + MacBook Pro17" + Eizo CG277 + i1Display Pro + Canon Selphy CP-910 + Canon PRO-1000 + ...
Awatar użytkownika
Czornyj
Kontakt:
Lokalizacja: Kraków
Posty: 3213
Rejestracja: 16 lis 2009, o 14:38

Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800

1 cze 2016, o 16:06

Fotospeed również wygląda na OEMy od FS
unesco
Posty: 320
Rejestracja: 5 kwie 2014, o 08:16

Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800

1 cze 2016, o 20:37

Czornyj pisze:
unesco pisze:troche drukowałem na Falterowej wersji satina, ostatnio sprobowalem tez HM. zdziwiony byłem, jak po wydruku z tuszem MK czarne partie rozmazywały się pod palcem, nawet wiele dni po wydruku. czyzby trzeba bylo stosować PK? Falter i HM jednak sugerują tusz matowy...
MK daje wyraźnie więcej trójwymiaru, choć PK też daje znośne efekty. No niestety, ściera się, szczególnie z Falterowskiego. Z HM jakby znacznie oporniej, ale też jest trochę tej "tłustości" - taki urok, coś za coś ;)
aaa, skoro tak ma być, to niech będzie...
w sumie ta satyna jest trudna, nie mam na nią recepty, sa zdjęcia które wyglądają na nich genialnie, ale tez takie, które wychodzą słabo, blado - i nie wiem dlaczego...
Czornyj pisze:
unesco pisze:mi ta tekstura też nie do końca odpowiada, najczęściej korzystam jednak z wersji gładkiej Hot, ale teksturowanie to juz bardzo subiektywny temat :-)
Subiektywny, acz da się zauważyć pewne trendy ;) Akurat nie spotkałem zbyt wielu fanów młotkowania na ColdPressie stąd byłem nieco zdziwiony tą opinią - natomiast bardziej naturalne reliefy włókna na Etchingach, czy subtelniejsze tekstury akwarelowych Cansonów i Hahnemühlów częściej przypadają ludziom do gustu. Oczywiście są tematy, gdzie tekstury sprawdzają się słabo - np. przy portrecie skóra wygląda jak po ospie, szczególnie na młotkowatych coldpresopodobnych. Natomiast bardziej malarskie czy grafikowate tematy potrafią wychodzić obłędnie, no i czuć to mięcho pod palcami :>
wlasnie to miecho pod palcami jest uzalezniające :-) ja pisalem o cold/hot ze względu na to jak obrazują wynik wydruku, głębokie czernie jak na matt, swietna tonalnosc, ale relief nie musi wszystkim pasowac. generalnie studyjne portrety/akty na gladkich tłąch najlepiej wyglądają na gładkich papierach
6D & LX100, CX240, SC-P800, ESP3880, i1DisplayPro, CMP
unesco
Posty: 320
Rejestracja: 5 kwie 2014, o 08:16

Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800

1 cze 2016, o 20:39

maciekkk pisze:Nie mam kalibratora do drukarki, więc na razie będę skazany na profile fabryczne. Troche sucho u mnie z wyborem papieru w lokalnym sklepie, więc będę szukał online. [...]
Za to przez Ilford przejeżdżałem parę razy ;)
ja nigdy nie kupilem żadnego papieru inaczej niż online, hehe
tez jezdzilem przez Ilford, ale dawno to bylo
6D & LX100, CX240, SC-P800, ESP3880, i1DisplayPro, CMP
rlat
Posty: 4
Rejestracja: 2 cze 2016, o 07:59

Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800

2 cze 2016, o 09:07

Może kogoś zainteresuje, Falter ma już w ofercie kasety do napełniania do Epsona sc-P800 z tego co pisali po 65 zl netto. Nie wiem jakie tusze do tych kaset oferują, bo dołączyli mi ofertę na butelki po 100 ml ale do wcześniejszych ploterów i epsonki 3880, wiec nie wiem czy to będzie pasowało.
Awatar użytkownika
Czornyj
Kontakt:
Lokalizacja: Kraków
Posty: 3213
Rejestracja: 16 lis 2009, o 14:38

Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800

2 cze 2016, o 09:31

unesco pisze:w sumie ta satyna jest trudna, nie mam na nią recepty, sa zdjęcia które wyglądają na nich genialnie, ale tez takie, które wychodzą słabo, blado - i nie wiem dlaczego...
Mi właśnie podoba się dlatego, że w porównaniu ze zwykłym matem daje kolorom i kontrastom solidnego kopa. Może to kwestia profilu? Pięknie też wychodzą tematy z metalu, bo "woskowa domieszka" we włóknach daje po zadrukowaniu tuszem piękną, metaliczną opalescencję.

[/quote]wlasnie to miecho pod palcami jest uzalezniające :-) ja pisalem o cold/hot ze względu na to jak obrazują wynik wydruku, głębokie czernie jak na matt, swietna tonalnosc, ale relief nie musi wszystkim pasowac. generalnie studyjne portrety/akty na gladkich tłąch najlepiej wyglądają na gładkich papierach[/quote]
Fakt, Press ma niezły dmax, ale przepaści między ragami nie ma. Znów - może to kwestia profilu? ;)
rlat pisze:Może kogoś zainteresuje, Falter ma już w ofercie kasety do napełniania do Epsona sc-P800 z tego co pisali po 65 zl netto. Nie wiem jakie tusze do tych kaset oferują, bo dołączyli mi ofertę na butelki po 100 ml ale do wcześniejszych ploterów i epsonki 3880, wiec nie wiem czy to będzie pasowało.
Trochę szkoda lać zamieniasy do SC-P800 - Epson naprawdę przyłożył się do Ultrachrome HD. Do wcześniejszych K3 te zamienniki również nie pasowały, więc tu akurat nie ma dylematu - tak czy owak trzeba toto profilować, a szału tak czy owak nie będzie. Zatykanie się dysz wzrasta, ryzyko załatwienia głowicy również - te w SP3880 były jeszcze dość wytrzymałe, ale np. w x890/x900 na zamiennikach trup się ściele jeszcze gęściej niż zwykle. Statystyczna głowica x900 pada po 2-3 latach, na zamiennikach zwykle wystarczy niecały rok. Właśnie przestawiam dwa laboratoria na iPFy dzięki tego typu "oszczędnościom" :lol:
unesco
Posty: 320
Rejestracja: 5 kwie 2014, o 08:16

Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800

3 cze 2016, o 10:30

Czornyj pisze:
unesco pisze:w sumie ta satyna jest trudna, nie mam na nią recepty, sa zdjęcia które wyglądają na nich genialnie, ale tez takie, które wychodzą słabo, blado - i nie wiem dlaczego...
Mi właśnie podoba się dlatego, że w porównaniu ze zwykłym matem daje kolorom i kontrastom solidnego kopa. Może to kwestia profilu? Pięknie też wychodzą tematy z metalu, bo "woskowa domieszka" we włóknach daje po zadrukowaniu tuszem piękną, metaliczną opalescencję.
tak, wiele zdjec jest genialnych, bylem w szoku jak np wyszlo zdjecie studyjne, portret z duzo ilościa ciała i biżuterią, z aluminiuowym stołem i połyskującą szafirową taflą szkłą, albo fotografie ktore maja w tle delikatne wzorki, swietnie grają one na tym papierze. profil jest zrobiony przez faltera...
Czornyj pisze: Fakt, Press ma niezły dmax, ale przepaści między ragami nie ma. Znów - może to kwestia profilu? ;)
przepaści może nie, ale różnice widać. ostatnio przemierzyłem kilkanaście papierów i L (Lab) dla czerni wyszly takie:

19,2 HM Rice Paper 100
19,2 Tecco Fine Art. Rag 450
18,4 Tecco Fine Art. Rag 295
21,0 Tecco Bright White Rag 305
18,3 Harman Matt Cotton Smooth
18,9 Tecco Gallery Board
19,0 Ilford Fine Art. Smooth
18,8 Fomei Cotton Smooth
16,6 Epson Hot Press Natural
16,4 Epson Cold Press Bright

18,2 Solution White
15,9 Soltution White Satin
18,3 Solution Radiant

druk na 3880, tusz MK, z Quad Tone Ripa, InkLimit = 50 (black boost = 60). zapewne na innym tuszu/drukarce wyjdzie inaczej ale relacje powinny byc zachowane, Pressy są prawie w czerni jak Satin!
rlat pisze:Może kogoś zainteresuje, Falter ma już w ofercie kasety do napełniania do Epsona sc-P800 z tego co pisali po 65 zl netto. Nie wiem jakie tusze do tych kaset oferują, bo dołączyli mi ofertę na butelki po 100 ml ale do wcześniejszych ploterów i epsonki 3880, wiec nie wiem czy to będzie pasowało.
ja juz przez to przechodziłem, i wróciłem do oryginalnych. na zamiennikach można chyba teraz jedynie na Cone Color Pro, tylko żeby to nie były podróby udające Coniego bo niektórzy takie sprzedają. ale i tak jak pisze Czornyj trzeba indywidualnie profilowac. ale nawet jak się obejrzy profile Cone'a dla ich tuszy na np. na papierach Epsona, to gamut jest znacząco węższy niż na oryginałach. zamieniniki mozna stosowac w starych drukarkach jak juz nie zalezy nikomu na trwałości i lubi eksperymentować
6D & LX100, CX240, SC-P800, ESP3880, i1DisplayPro, CMP
Awatar użytkownika
Czornyj
Kontakt:
Lokalizacja: Kraków
Posty: 3213
Rejestracja: 16 lis 2009, o 14:38

Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800

5 cze 2016, o 18:31

Nie mam niestety zbyt dużego doświadczenia z QTR, bo przestałem używać Epsonek lata temu - ale na Canonach z palcem w d... schodze bez cudów do 16-17 L* na byle czym, o Ragach nie wspominając, mimo iż akurat MK jest mz. najsłabszym punktem zestawu LUCIA EX. Czerń satyny w pomiarze wypada akurat podejrzanie słabawo (17 L*), bo podejrzewam że "wosk ogłupia" sensor z geometrią 45:0 - pewnie trzeba by użyć spektrofotometru z polarem, a nie chce mi się wyciągać Spectrolino by to sprawdzić ;)

Tak czy owak pokopał bym się z ustawieniami QTR - może być za małe, lub paradoksalnie zbyt duże nafarbienie (dmax wzrasta wraz ze wsrostem nafarbienia, w pewnym momencie krzywa osiąga plateu, a potem zaczyna spadać na pysk). Na standardzie P800 z tego co widzę po fabrycznych profilach Tecco ragi wyciągają 15-16 L*, wiec to potwierdzałoby moje obawy. Chyba, że szum CMP zakłamuje pomiary (mało prawdopodobne, bo przy oświetlaczu nawet w czerniach sygnał jest stosunkowo mocny).

Osobna sprawa czy w ogóle jest sens korzystać z QTRa dla SC-P800, bo w porównaniu z SP3800/3880 na sterach jest wyraźnie lepiej.
unesco
Posty: 320
Rejestracja: 5 kwie 2014, o 08:16

Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800

5 cze 2016, o 20:00

Czornyj pisze:Nie mam niestety zbyt dużego doświadczenia z QTR, bo przestałem używać Epsonek lata temu - ale na Canonach z palcem w d... schodze bez cudów do 16-17 L* na byle czym, o Ragach nie wspominając, mimo iż akurat MK jest mz. najsłabszym punktem zestawu LUCIA EX. Czerń satyny w pomiarze wypada akurat podejrzanie słabawo (17 L*), bo podejrzewam że "wosk ogłupia" sensor z geometrią 45:0 - pewnie trzeba by użyć spektrofotometru z polarem, a nie chce mi się wyciągać Spectrolino by to sprawdzić ;)
3880 nie ma porażająco głębokich czerni, P800 z nowym inksetem jest zdecydowanie lepsze (poniżej 14 L*) i Lucia też, wiec ja bym się raczej skupił na wartościach względnych, podejrzewam, że przy innych tuszach relacje powinny byc pewnie podobne. Na satynie fine artowej solutiona czern wychodzi mi 15.9.
Czornyj pisze:Tak czy owak pokopał bym się z ustawieniami QTR - może być za małe, lub paradoksalnie zbyt duże nafarbienie (dmax wzrasta wraz ze wsrostem nafarbienia, w pewnym momencie krzywa osiąga plateu, a potem zaczyna spadać na pysk). Na standardzie P800 z tego co widzę po fabrycznych profilach Tecco ragi wyciągają 15-16 L*, wiec to potwierdzałoby moje obawy. Chyba, że szum CMP zakłamuje pomiary (mało prawdopodobne, bo przy oświetlaczu nawet w czerniach sygnał jest stosunkowo mocny).
wydaje mi się że nafarbienie jest ok, dużo prób robiłem, za duże na pewno nie jest, bo w stronę czerni cały czas spada. za małe raczej też nie, po przy przyjętym ink limicie dalej jest juz wyplaszczenie. oczywiscie CMP moze nie jest idealny, ale z drugiej strony potrafi mierzyc (tyle pokazuje) inne papiery nawet na poziomie 2.5 L* - moim zdaniem taki tusz. tak czy siak mi wystarcza :-)
Czornyj pisze:Osobna sprawa czy w ogóle jest sens korzystać z QTRa dla SC-P800, bo w porównaniu z SP3800/3880 na sterach jest wyraźnie lepiej.
tu juz sie nie wypowiem. QTR ma wiele innych zalet, przede wszystkim ma liniową gamme i pozwala nieskończenie dłubac w ustwaieniach, a ja lubię dłubać. może jak będzie mnie stać na drugą (w zasadzie trzecią) drukarkę (o mało w zeszłym roku nie kupiłem używanego IPFa6400), wtedy przerobię 3880 na carbona a wtedy cała wiedza QTRowa będzie jak znalazł. pozdrowienia
6D & LX100, CX240, SC-P800, ESP3880, i1DisplayPro, CMP
Awatar użytkownika
Czornyj
Kontakt:
Lokalizacja: Kraków
Posty: 3213
Rejestracja: 16 lis 2009, o 14:38

Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800

5 cze 2016, o 21:31

Jeśli mowa o SP3880, to jasne - QTR jak najbardziej na miejscu (myślałem, że chodzi o SC-P800). Acz przepaści między K3 a HD w dmaxie MK raczej nie ma, ja bym pochylił się nad tematem, bo różnice są podejrzanie duże...

Wróć do „Reprodukcja zdjęć”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Zaloguj się · Zarejestruj się

Informacje

Jest 3 użytkowników online :: 2 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość
Zarejestrowani użytkownicy: Bing [Bot], Google [Bot]
Najwięcej użytkowników (17) było online 18 lis 2018, o 19:33
Liczba postów: 51342
Liczba tematów: 3065
Liczba użytkowników: 3238
Ostatnio zarejestrowany użytkownik: V3r0n
Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Wybór stylu