Eizo CG 248-4K

Czyli "mam problem techniczny z monitorem".
Karol
Posty: 7
Rejestracja: 24 lutego 2020, 15:14 - pn

Eizo CG 248-4K

24 lutego 2020, 16:59 - pn

Witam wszystkich.Mam problem z Eizo CG 248-4K. Szary pasek po prawej stronie monitora.Monitor podłączony jest kablem DP (z zestawu od monitora) plus przejściówka USB C-DP firmy Kanex do MacBook Pro 2017. Podłączenie przez HDMI-HDMI ten sam problem. Podłączenie innego laptopa przez HDMI-HDMI ten sam problem. Monitor ma 200 godzin pracy. Czy to jest wada fabryczna ?
Załączniki
problem 2jpg.jpg
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16321
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Eizo CG 248-4K

25 lutego 2020, 13:41 - wt

Wygląda na defekt matrycy, acz strasznie dziwny. Nigdy nie widziałem czegoś podobnego. Najczęściej wady panelu to np kreski proste, z reguły pionowe. W każdym razie kierunek serwis.

PS. Widzę, że system to Catalina. Może to jest jakiś znacznik obszaru wyświetlania na Ipadzie? Tak mi się nasunęło przez te zaokrąglenie narożników.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Awatar użytkownika
NocnyJastrzab
Lokalizacja: Kraków
Posty: 3873
Rejestracja: 03 lutego 2013, 14:49 - ndz

Re: Eizo CG 248-4K

25 lutego 2020, 17:55 - wt

No właśnie to jest lekko podejrzane. Ta linia jest jakby regularna i idzie chyba po całym obwodzie ramki.
Dominik Nowak, tel. 506212501 [Kraków / Nowa Huta]
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
Awatar użytkownika
Czornyj
Kontakt:
Lokalizacja: Kraków
Posty: 4315
Rejestracja: 16 listopada 2009, 14:38 - pn

Re: Eizo CG 248-4K

25 lutego 2020, 18:42 - wt

NocnyJastrzab pisze:
25 lutego 2020, 17:55 - wt
No właśnie to jest lekko podejrzane. Ta linia jest jakby regularna i idzie chyba po całym obwodzie ramki.
A skąd - zobacz w pełnej rozdziałce, coś ewidentnie srogo się posrało. Serwis na bank i matryca do wymiany.
Karol
Posty: 7
Rejestracja: 24 lutego 2020, 15:14 - pn

Re: Eizo CG 248-4K

25 lutego 2020, 19:49 - wt

Panowie to się nie zepsuło, tylko to takie już przyszło. Próbowałem na innym laptopie (windows) i jest to samo.Zgłosiłem do serwisu i też są zaskoczeni.
Awatar użytkownika
NocnyJastrzab
Lokalizacja: Kraków
Posty: 3873
Rejestracja: 03 lutego 2013, 14:49 - ndz

Re: Eizo CG 248-4K

25 lutego 2020, 22:38 - wt

No właśnie oglądałem w pełnym wymiarze i akurat taka sugestia mi się nasunęła, to też nic podobnego nie widziałem.
@Karol - jak możesz to zrób dobre macro z widoczną siatką pikseli. Ta linia wygląda, jakby była przed warstwą pikseli czyli może jakiś odcisk na wartwie poprzedzającej.

PS. Przy okazji - takim ciekawym ustrojstwem bawił się dziś Wojtek Kosek (NEC) na szkoleniu, pokazując komórki led, z jakich składają się moduły LED do montażu ścian wideo, na prawie 100-calowym ekranie. Zabawka niby dla dzieci, ale daje fajne powiększenie:
https://allegro.pl/oferta/mikroskop-cyf ... paign=feed
Dominik Nowak, tel. 506212501 [Kraków / Nowa Huta]
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
Karol
Posty: 7
Rejestracja: 24 lutego 2020, 15:14 - pn

Re: Eizo CG 248-4K

26 lutego 2020, 06:33 - śr

Chyba jest przed warstwą pixeli. Jak najeżdżam kursorem w te miejsce, to kursor jest pod tą wadą.
Awatar użytkownika
Czornyj
Kontakt:
Lokalizacja: Kraków
Posty: 4315
Rejestracja: 16 listopada 2009, 14:38 - pn

Re: Eizo CG 248-4K

26 lutego 2020, 10:07 - śr

Matryca ma całe mnóstwo warstw polaryzacyjno-dyfuzyjnych, zwykle ich delaminacja bądź deformacja powoduje powstawanie „plam, kurzu, przebarwień” itd. Uszkodzenie „warstwy pixeli” jest mało realne, chyba że zdrowo się ją pierdolnie - a i wtedy objawia się zerojedynkowo.
W przedmiotowym wypadku nie ma co dywagować tylko albo słać na serwis jak jest gwarancja, albo jak nie ma gwarancji to zacząć się przyzwyczajać. Wygląda to niespotykanie, ale na oko daję 99,9% że jest to fizyczne, nienaprawialne uszkodzenie, wymagające wymiany panelu.
Karol
Posty: 7
Rejestracja: 24 lutego 2020, 15:14 - pn

Re: Eizo CG 248-4K

26 lutego 2020, 11:20 - śr

Monitor ma 2 miesiące (200 godzin pracy) gwarancja jest. Tylko czy w takim wypadku wymieniają tylko panel, czy cały monitor?
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16321
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Eizo CG 248-4K

26 lutego 2020, 11:27 - śr

Tych monitorów już nie ma (szkoda), więc na 99% będzie wymiana panelu. Ostatnie słowo ma jednak serwis fabryczny.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Karol
Posty: 7
Rejestracja: 24 lutego 2020, 15:14 - pn

Re: Eizo CG 248-4K

12 marca 2020, 13:21 - czw

Witam ponownie. Opiszę co dzieje się w sprawie monitora. Jest ciekawie :)
Monitor zakupiłem w Norwegii na norweskiej stronie. Okazało się, że siedziba tego sklepu znajduje się w Danii. Serwis Eizo na Skandynawię znajduje się w Szwecji, a na kartonie jest naklejka Dystrybutor Alstor Polska. Monitor został wysłany na adres reklamacji podany w sklepie zakupu. Paczka została wysłana 02.03.W Oslo znalazła się 05.03 i ślad po niej zaginął. Nie wiem gdzie poszła dalej. Czy do Danii, czy Szwecji, czy do Polski. Dam znać jak coś się wyjaśni :)
Karol
Posty: 7
Rejestracja: 24 lutego 2020, 15:14 - pn

Re: Eizo CG 248-4K

17 kwietnia 2020, 19:39 - pt

Witam. Monitor dotarł do serwisu. Diagnoza: wada fabryczna matrycy. Podlega reklamacji. Będzie wymieniana w serwisie. Teraz pytanie: czy serwis w 100% skalibruje monitor jak w fabryce?
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16321
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Eizo CG 248-4K

17 kwietnia 2020, 20:18 - pt

Tak, serwis zrobi tak, jakby zrobiła fabryka.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Karol
Posty: 7
Rejestracja: 24 lutego 2020, 15:14 - pn

Re: Eizo CG 248-4K

17 czerwca 2020, 08:11 - śr

Witam ponownie. Po trzech miesiącach monitor wrócił do mnie z wymienioną matrycą. Mam dwa pytania: czy gwarancja na matrycę liczy się od kupna monitora, czy od wymiany matrycy? Monitor przyszedł z jednym "martwym pikselem". Niby mały czarny punkcik, a w oczy koli. Podlega to reklamacji?Czy ponownie będzie wymieniana matryca, czy już cały monitor?
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16321
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Eizo CG 248-4K

17 czerwca 2020, 09:56 - śr

Gwarancja biegnie od momentu naprawy / wymiany. EIZO ma gwarancję na piksele, warto zgłosić.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl

Wróć do „Serwis”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Zaloguj się · Zarejestruj się

Informacje

Jest 4 użytkowników online :: 3 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość
Zarejestrowani użytkownicy: Bing [Bot], Google [Bot], Semrush [Bot]
Najwięcej użytkowników (76) było online 24 kwietnia 2022, 10:40 - ndz
Liczba postów: 68314
Liczba tematów: 4121
Liczba użytkowników: 3932
Ostatnio zarejestrowany użytkownik: Canon95
Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Wybór stylu