Monitor około 3000zł - praca / rozrywka.

Monitory uniwersalne w dowolnie szerokim ujęciu oraz do zastosowań domowych.
jacques
Posty: 4
Rejestracja: 29 czerwca 2021, 08:51 - wt

Monitor około 3000zł - praca / rozrywka.

29 czerwca 2021, 09:26 - wt

Witam wszystkich,

szukam pomocy w wyborze monitora gdzie głównym kryterium jest wygoda dla moich oczu, nie jestem grafikiem także nie interesują mnie idealne kolory itp.
Na innych forach dostawałem odpowiedzi że Acer za 1000zł (którego teraz posiadam) a inny monitor nie robi żadnej różnicy tylko ergonomia używania (postawa przy komputerze i czas). Ja rozumiem że ergonomia jest bardzo ważna ale nie jestem w stanie uwierzyć iż na moim monitorze a jakimś "porządnym" nie będzie lepszego odczucia dla mojego wzroku.

Dążąc do celu czego bym oczekiwał od monitora:
- rozmiar: 27-32" (z tym że raczej 27" bo 31-32" to już inne ceny niestety...),
- rozdzielczość: WQHD - 4K (zwykłe full HD to już za mało),

Do czego będzie używany to:
- praca biurowa (pakiet office, praca na systemach, czasem małe dłubanie w oprogramowaniu ogólnie praca IT),
- wieczorami jakiś film, serial, gierka,
- myślę o zakupie konsoli którą chciałbym podłączyć pod niego w przyszłości

Nie jestem pro graczem dlatego nie szukam monitora specjalnie do gier 200Hz++ itp. ale też nie jestem programistą i nie siedzę w kodzie po 16h dziennie dlatego szukam monitora który mnie zadowoli w szerokiej gamie zastosowań (oczywiście adekwatnie do mojego budżetu).

Myślałem o dwóch modelach:
1. Eizo FlexScan EV2760 - cena około 2600 - 2700zł
2. Eizo FlexScan EV2795 - cena około 3400 - 3500zł

Teraz kwestia czy opłaca się dorzucać 800zł do droższego modelu przy tym samym rozmiarze i rozdzielczości? Bo bajer USB C do laptopa mi nie jest potrzebny, czy może jednak różnią się czymś więcej i warto dołożyć te pieniądze?
A może ktoś mi zaproponuje zupełnie inny model w okolicach 3000zł? Nie wiem, jakiś NEC?