NEC PA271Q - problem z multiprofilerem i ogólnie coś nie tak

Monitory dla grafików i fotografów zawodowych, przygotowanie do druku, trudne dziedziny fotografii.
Noir
Posty: 39
Rejestracja: 21 czerwca 2018, 13:14 - czw

NEC PA271Q - problem z multiprofilerem i ogólnie coś nie tak

04 lutego 2022, 16:00 - pt

Witajcie po 2 latach.
Mam monitor NEC PA271Q w wersji COLOR. Kupilam go ze 2 lata temu, gdy wkroczył na rynek. (albo i 3, nie pamietam kiedy) Tom wyszykowal wersję COLOR. Przyznaję się : nie znam się kompletnie na color management i calej tej kalibracji, nie rozumiem instrukcji od mojego monitora ani większości waszych dyskusji tutaj :oops: Obiecywałam sobie, że do tego przysiądę, ale czas zleciał i w mojej głowie pustka, a teraz mam pilną potrzebę, aby mój monitor był godny zaufania. A jakoś mu nie ufam!

Zeby nakreślić tło sprawy: Jestem malarzem, kupiłam ten monitor aby przygotowywać swoje prace do druku i aby dobrze wyświetlał mi rożne obiekty do malowania. Pracuję na systemie windows7 64 bit i używam staruszka photoshop CS6.

Przyznam się bez bicia, że nie używałam zbyt wiele tego monitorka przez te dwa lata do zaawansowanej pracy, raczej do prostej obróbki (nie do druku). W między czasie tego lata padł mi system i przywróciłam wersję z 2016 roku i jeszcze raz wgrałam pliki kalibracyjne monitora, które dostałam od Toma i ponownie ściągnęłam Nec multiprofiler .
obecnie muszę bardzo szybko przygotować moje prace (tzn zdjęcia prac, instalacji i rzeźb) .
No i mój problem jest taki, że gdy się za to zabrałam, zauważyłam, że coś jest nie tak.

1/ Pierwsza sprawa nie tak: Gdy przełączam multiprofiler mając otwarte zdjęcie w photoshopie CS6, ten multiprofiler nie działa chyba prawidłowo, chyba było inaczej gdy monitor był nowy.
Z tego, co rozumiem, gdy mam w multiprofilerze włączony profil Photo (RGB) to obrazki wyświetlają się bardziej nasycone, jaskrawe. Gdy mam włączony profil sRGB, to obrazki są mniej kolorowe, takie jak w internecie. Dobrze rozumiem?