NEC EA245WMI-2 COLOR - błędy pomiarów?, różne czujniki

Kalibratory, procedura kalibracji, warunki miejsca pracy, baza profili monitorów.
thunder01
Posty: 12
Rejestracja: 19 lipca 2022, 11:54 - wt

NEC EA245WMI-2 COLOR - błędy pomiarów?, różne czujniki

19 lipca 2022, 12:10 - wt

Cześć wszystkim,

Mam problem z kalibracją monitora NEC EA245WMI-2 COLOR.
Dotychczas monitor był kalibrowany sensorem MDSVSENSOR3 w programie SpectraView II z targetem D65.
Po pierwszej kalibracji nowym kalibratorem (ColorChecker Display Plus) zauważyłem że wszystko jest zimniejsze.
Pomiar w okienku Colorimeter po kalibracji ColorcheCkerem pokazuje 6500K czyli jest okej ale gdy przywrócę profil kalibracji na ten wykonany urządzeniem MDSVSENSOR3 i Colorcheckerem sprawdzę temperaturę to jest około 6100K.
Różnica jest bardzo duża, oczywiście widać to w kolorach monitora. Wychodzi na to że któreś urządzenie musi przekłamywać.
Czy ktoś ze znawców tematu może to mi wyjaśnić (w załączniku zrzuty ekranu)?
Załączniki
kalibracja.jpg
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16332
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: NEC EA245WMI-2 COLOR - błędy pomiarów?, różne czujniki

19 lipca 2022, 12:47 - wt

Przyczyny mogą być dwie:
1. Rozrzut pomiarowy czujników.
2. Zużycie monitora.

Ad. 1 Czujniki używane przy programowaniu monitorów są okresowo badane i mało jest prawdopodobne aby błąd wynikał z błędu wskazania. Może Pan w arkuszu z kalibracji sprawdzić numer seryjny czujnika. Po tym można zweryfikować jego błędy własne z czasu kalibracji, odchyłki, wiek, datę ostatniego przeglądu itd.

Ad. 2 Seria EA nie ma wewnętrznych czujników i nie koryguje samodzielnie zużycia. Stąd po pewnym czasie zacznie być wyczuwalny odjazd. Zależnie od intensywności użytkowania może to być od pół roku do dwóch lat. Jaki monitor ma aktualnie stan licznika?
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
shm
Posty: 45
Rejestracja: 07 marca 2022, 12:33 - pn

Re: NEC EA245WMI-2 COLOR - błędy pomiarów?, różne czujniki

19 lipca 2022, 12:51 - wt

Rozrzut, jaki widziałem miedzy poszczególnymi egzemplarzami i1 Display Pro (jeszcze sprzed rebrandu x-rite -> calibrite) to były max. okolice 200K i to raczej w tych wcześniejszych modelach, ale jak jest teraz to nie mam pewności.

Być może, oprócz różnic między egzemplarzami kolorymetru, SVII błędnie identyfikuje kalibrator i aplikuje złą korekcję pomiaru kolorymetru?
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16332
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: NEC EA245WMI-2 COLOR - błędy pomiarów?, różne czujniki

19 lipca 2022, 12:53 - wt

Tak, to prawda, że różnice międzyinstrumentowe w przypadku tego czujnika są małe. Nie można jednak tego wykluczyć.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
thunder01
Posty: 12
Rejestracja: 19 lipca 2022, 11:54 - wt

Re: NEC EA245WMI-2 COLOR - błędy pomiarów?, różne czujniki

19 lipca 2022, 12:58 - wt

Myślę że gdyby to był błąd pomiaru to wartości wahałyby się mocno przy każdym pomiarze, a one wahają się maks. około 50K.
Co do rozrzutu tak gigantycznego to wydaje mi się on za duży.

Podejrzewam wadliwy czujnik tylko jeden jest nowy więc prawdopodobieństwo wady jest małe, a drugi już ma kilka lat więc stawiam na niego i jest to MDSVSENSOR3 - wypożyczany z monitory.mastiff.pl nr seryjny: NE-16.B-02.109191.01
shm
Posty: 45
Rejestracja: 07 marca 2022, 12:33 - pn

Re: NEC EA245WMI-2 COLOR - błędy pomiarów?, różne czujniki

19 lipca 2022, 13:39 - wt

Jak SVII identyfikuje ten nowy kalibrator?
może sprawdź też pomiar innym softem, np displaycal (tam można wybrać korekcję w zależności od rodzaju podświetlenia monitora)
przy okazji - u mnie iProfiler pokazuje inne wyniki niż SVii na tym samym sprzęcie :)
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16332
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: NEC EA245WMI-2 COLOR - błędy pomiarów?, różne czujniki

19 lipca 2022, 14:11 - wt

Kiedy była robiona kalibracja? Jaki jest stan licznika monitora z chwili kalibracji i obecnie?

Jeśli ma Pan wątpliwości do co sprawności czujnika którym Pan wykonywał kalibrację lub nowego, oferuję bezpłatne badanie Pana czujnika i test porównawczy z poprzednim. Będzie na 100% pewne czy to czujnik i który. Stawiam jednak, że nie w czujnikach jest problem.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
thunder01
Posty: 12
Rejestracja: 19 lipca 2022, 11:54 - wt

Re: NEC EA245WMI-2 COLOR - błędy pomiarów?, różne czujniki

19 lipca 2022, 15:37 - wt

SV II identyfikuje kalibrator poprawnie.
Licznik monitora odkąd kalibrowałem czujnikiem MDSVSENSOR3 wypożyczonym z mastiff to 13,5 godziny.
ccProfiler czyli stary iProfiler pomiar bieli pokazuje taki sam jak SpectraView II więc to nie problem z tym.
Oczywiście posiadam nie tylko jeden komputer, nie tylko jeden monitor NEC, na wszystkich jest dokładnie ta sama sytuacja.
Od kilku lat kalibruje wypożyczanym z Mastiff czujnikiem MDSVSENSOR3 i zawsze obraz był lekko ciepły poznaje to po charakterystycznych dla mnie elementach interfejsu. Po kalibracji nowym ColorChecker Display Plus jest zimniej wyraźnie.

Co radzicie Panowie, czy możliwe żeby czujnik z mastiff źle mierzył, albo o dziwo nowy ColorChecker Display Plus był wadliwy?
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16332
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: NEC EA245WMI-2 COLOR - błędy pomiarów?, różne czujniki

19 lipca 2022, 16:13 - wt

13,5 godziny to nowy monitor. Nie bardzo więc rozumiem w czym leży problem. Każda sztuka jest dostarczana z kompletem pomiarów, poświadczona certyfikatem pomiarowym i to się zawsze zgadza ze stanem z natury. Jeśli są jakieś wątpliwości co do działania, sugeruję kontakt z firmą bezpośrednio z firmą - kontakt@mastiff.pl.

Czujników tego typu mamy w firmie 15 szt, wszystkie mierzą w punkt. Jeśli jest jakaś degradacja, uszkodzenie któregoś, wymieniany jest na nowy. Raczej nie zakładam, że wszystkie czujniki są uszkodzone, jest to nieprawdopodobne.

Niedawno miałem zgłoszenie od użytkownika, że monitor uciekał mu stosunkowo szybko po kalibracji (po zaledwie 200h) właśnie w czerwonkawy i też ten sam model. Faktycznie przyjechał czerwony, tak jakby załadowany był target oparty o cct = 6000K. Przywróciłem mu stan poprawny, był w serwisie na drobiazgowym badaniu, stał pod automatycznym analizatorem ponad 2 tygodnie 24/7 i nic takiego nie stwierdziłem. Sądzę, że odjazd mógł wynikać z jakichś psikusów oprogramowania, albo, co najbardziej prawdopodobne, po prostu z płynięcia parametrów z czasem. Ten model jak pisałem, nie ma żadnej automatycznej korekty i przy intensywnym użytkowaniu będzie zmieniał parametry, to nieuniknione. Wówczas trzeba go po prostu częściej rekalibrować. Istnieje również prawdopodobieństwo usterki monitora, nie wiem jak jest w Pana przypadku, wypadałoby go zbadać, jednak w przypadku poprzedniego egzemplarza nie byłem w stanie stwierdzić nieprawidłowego działania.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
thunder01
Posty: 12
Rejestracja: 19 lipca 2022, 11:54 - wt

Re: NEC EA245WMI-2 COLOR - błędy pomiarów?, różne czujniki

19 lipca 2022, 17:14 - wt

Ooo to już wiem z kim mam do czynienia. To mój monitor był u Pana na reklamacji.
No tak ten monitor który był u Pana to jest inna bajka, sprawa z nim jest w toku.

Szczerze mówiąc po mojej reklamacji to ja nie wiem czy chcę pisać do Pana maila w tej sprawie bo napisze mi Pan znowu że:
- Pan się zdenerwował pismem reklamacyjnym, wręcz jak uczulony zaczął Pan reagować gdy napisałem że reklamuje tytułem rękojmi a nie odsyłam do serwisu NEC,
- że "stracił" Pan czas,
- że Pana "wykorzystuje"; zapomniał Pan skalibrować i przesłać mi profili SVII po wymianie wadliwego piszczącego monitora 245WMI-2 COLOR więc musiał Pan ten kalibrator dosłać...
- że dostałem jakiś "rabat" (i to był zarzut); a kupiłem monitor bez licencji SV II i to był ten rabat...
- że nie wykona Pan odpłatnej usługi kalibracji "bo to obciążenie czasowe dla Pana"; a prosiłem o zrobienie dwóch szybkich targetów;

Żal mi opisywać całą historię, wpadłem w sidła marketingu Pana, odpowiedzi na wszystkie pytania były zachęcające do zakupu, do wypożyczania kalibratorów, do kupowania kabli, ale gdy coś nie tak to już obsługa rodem z lat 90. Doceniam to że Pan zrobił pomiary ale nie zachował Pan się należycie w mojej opinii, ja tak bym do swoich klientów się nie zachował.
Doczytawszy na różnych forach Pana wypowiedzi i konsultując z innymi wiem czego i od kogo nie kupię już nigdy.

Wracając do kalibracji moim nowym kalibratorem to sprawa wygląda jak opisuje więc może Pan ma jakieś wskazówki co by rozwiązało tą różnicę w Kelvinach?
13,5 godziny od ostatniej kalibracji, nie od nowości ma ten monitor na którym robię pomiary (na kilku innych z większym przebiegiem mam to samo).

PS. Ja od Pana dostaję zawsze ten sam czujnik.
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16332
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: NEC EA245WMI-2 COLOR - błędy pomiarów?, różne czujniki

19 lipca 2022, 17:36 - wt

O! A już się wystraszyłem, że jakiś niekorzystny objaw ujawnia się w większej ilości sztuk tego modelu.

A'propos Pana reklamacji. "Żądanie wymiany" to sposób pozostawiający nieco do życzenia jeśli chodzi o interakcje międzyludzkie. Zdziwił się Pan, że człowiek reaguje jak człowiek, a nie robot? Pisaliśmy o tym, myślę że w normalnej atmosferze. Nic natomiast nie wpływało na rzetelność wykonania swoich obowiązków. Monitor został sprawdzony tak dogłębnie, jak przez rzadko który serwis. Nie tylko pomiary i badanie sprawności ale również symulacja zachowania jakie Pan zgłosił. Procedura trwała ponad 2 tygodnie bite 24 godziny na dobę, o 25% dłużej niż Pan stwierdził, że monitor odjeżdża w stronę czerwieni. Nic nie stwierdziłem, żadnego płynięcia. Monitor został poprawnie zaprogramowany i odesłany. Żadnych profili ani niczego nie zapomniałem, wszystko Pan miał pasujące z chwili dostawy nowego. Nic nie trzeba robić. Całość koszów łącznie z wysyłką pokryła moja firma, choć przyjętą praktyką wielu serwisów jest obciążenie w przypadku nieuzasadnionej reklamacji. Wraz z odsyłanym monitorem wypożyczyłem Panu ponownie czujnik, aby przeliczył Pan sobie targety w/g uznania. Takie są fakty.

Wszystkie zastrzeżenia jakie Pan opisał są reperkusją JEDNEGO emaila, kiedy byłem już wyczerpany całą tą sprawą. Napisałem tak:


"Wsparcie pozakupowe otrzymał Pan bardzo szerokie. Konsultacje niezależnie od dnia i godziny. Bezpłatne wypożyczenia czujników. Teraz szczegółowa diagnostyka. Nie zapominajmy też, że miał Pan cenę zakupu też rabatowaną. Odnoszę wrażenie, że zaczyna Pan mnie wykorzystywać. Tak, dodatkowa kalibracja to dla mnie kolejne obciążenie czasem, którego nie mam. Jeśli natomiast mówimy o kompletnej procedurze COLOR, robi to automat, ja nie jestem zaangażowany.

Nie wiem co może Panu źle działać, bo monitor działa poprawnie. Nie udało mi się odtworzyć opisanego objawu, choć zrobiłem wszystko idealnie identycznie jak Pan opisał. "


Po wszystkim sprostowaliśmy to i owo, ustaliliśmy dodatkowe wypożyczenie, o którym wspomniałem, aby sam Pan sobie poprzeliczał co Pan chce. I tak się to zakończyło.

Dwa lata temu zamiana monitora z uwagi piszczenia cewek, to zupełnie inna sprawa. Była to wymiana przynależna do programu COLOR. Nie wiem po co Pan miesza groch z kapustą. Niczego nie "zapomniałem skalibrować", monitor był dostarczony w prawidłowej kompletacji. Faktycznie brakowało obiecanego DODATKOWEGO programowania, GRATISOWEGO, dla złącza DVI, który oczywiście na swój koszt uzupełniłem. O odpływaniu w czerwone wymieniliśmy ze 20 emaili, starałem się pomóc, ile się da. Jeśli faktycznie byłby problem, monitor zostałby naprawiony lub wymieniony. Pomimo starań nie chciał się jakoś zepsuć, a sprawnego serwis przecież nie ma podstaw wymieniać.

PS. Poniżej wykres względnych zmian koordynatów xy tegoż pacjenta zdejmowany przez dwa tygodnie co pół godziny.

Zrzut_2022-07-19_17-31-56.png
Zrzut_2022-07-19_17-31-56.png (43.33 KiB) Przejrzano 7014 razy
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16332
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: NEC EA245WMI-2 COLOR - błędy pomiarów?, różne czujniki

19 lipca 2022, 18:08 - wt

thunder01 pisze:
19 lipca 2022, 17:14 - wt
Wracając do kalibracji moim nowym kalibratorem to sprawa wygląda jak opisuje więc może Pan ma jakieś wskazówki co by rozwiązało tą różnicę w Kelvinach?

Po prostu proponuję odświeżyć kalibrację i znów dać mu czas. Jeśli problemem był jakiś soft lub czujnik, objaw nie wróci. Jeśli problemem jest monitor lub jego zużycie, wróci. Prosta metoda eliminacji. Pan ma go u siebie cały czas, w przeciwieństwie do Pana nie mogę go trzymać miesiącami i czekać co będzie.

Jak mówiłem, objaw musi być potwierdzony i stały, wówczas zorganizuje się wymianę bez problemu. Jeśli objawu nie ma, nic nie wskóram.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16332
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: NEC EA245WMI-2 COLOR - błędy pomiarów?, różne czujniki

19 lipca 2022, 18:10 - wt

thunder01 pisze:
19 lipca 2022, 17:14 - wt
PS. Ja od Pana dostaję zawsze ten sam czujnik.

Do poprawek kalibracji DVI wysłałem ten sam którym był kalibrowany, to naturalne. Jeśli jednak sprawdzi Pan papiery tego piszczącego, (poniżej), czujnik był inny.

Zrzut_2022-07-19_17-55-29.png
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
thunder01
Posty: 12
Rejestracja: 19 lipca 2022, 11:54 - wt

Re: NEC EA245WMI-2 COLOR - błędy pomiarów?, różne czujniki

19 lipca 2022, 19:04 - wt

Tom01 pisze:
19 lipca 2022, 17:36 - wt
O! A już się wystraszyłem, że jakiś niekorzystny objaw ujawnia się w większej ilości sztuk tego modelu.

A'propos Pana reklamacji. "Żądanie wymiany" to sposób pozostawiający nieco do życzenia jeśli chodzi o interakcje międzyludzkie. Zdziwił się Pan, że człowiek reaguje jak człowiek, a nie robot? Pisaliśmy o tym, myślę że w normalnej atmosferze. Nic natomiast nie wpływało na rzetelność wykonania swoich obowiązków.

Apropo komunikacji to nigdy nie byłem dla Pana niegrzeczny w przeciwieństwie do Pana. Przytoczone tutaj "żądanie wymiany" znalazło się w piśmie reklamacyjnym tytułu rękojmi. Polecam prawo konsumenta i co takie pismo musi zawierać. Tutaj link do wzoru takiego pisma rzecznika konsumenta https://konsument.umtychy.pl/rekojmia-w ... amacyjnych. Tak on używa takiego zwrotu. Dla wszystkich czytających zapamiętajcie że wysyłając monitor na reklamacje do Mastiff musicie napisać "proszę Pana bardzo"".... Coś gdzieś czytałem Pana dyskusje z kimś apropo reklamacji i któś Panu też tłumaczył że klienta chroni prawo konsumenta nie tylko gwarancja... ale już nie odkopujmy. Strasznie Pan nerwowo na to reaguje, niepotrzebnie.

Tom01 pisze:
19 lipca 2022, 17:36 - wt
Dwa lata temu zamiana monitora z uwagi piszczenia cewek, to zupełnie inna sprawa. Nie wiem po co Pan miesza groch z kapustą. Niczego nie "zapomniałem skalibrować", monitor był dostarczony w prawidłowej kompletacji. Faktycznie brakowało obiecanego DODATKOWEGO programowania, GRATISOWEGO, dla złącza DVI, który oczywiście na swój koszt uzupełniłem.

Czujnik był przysłany do mnie właśnie po tej wymianie, nie dostałem profili do SVII więc nie mogłem wgrać scenariuszu kalibracji i profil ICC byłby nie ustawiony (wyświetla się uncalibrated). Te profile powinienem dostać zakupując monitor serii COLOR więc tak Pan zapomniał a ja Pana wyręczyłem bo skalibrowałem go sam tylko musiał Pan dosłać kalibrator.
To Pan mi to wypomniał nie wiem po co przy reklamacji monitora lecącego w czerwony. To nie ja mieszam, to Pana poniosło.

Tom01 pisze:
19 lipca 2022, 17:36 - wt
Całość koszów łącznie z wysyłką pokryła moja firma, choć przyjętą praktyką wielu serwisów jest obciążenie w przypadku nieuzasadnionej reklamacji. Wraz z odsyłanym monitorem wypożyczyłem Panu ponownie czujnik, aby przeliczył Pan sobie targety w/g uznania. Takie są fakty.

Prawo konsumenta mówi też jasno że jeżeli reklamacja tytułem rękojmi jest niezasadna to pokrywa koszt przesyłki reklamujący. W czym jest problem? W korespondencji nie żąda Pan tych kosztów, a później wypomina. Ja przecież bym je pokrył bez problemu.

Tom01 pisze:
19 lipca 2022, 18:08 - wt
Po prostu proponuję odświeżyć kalibrację i znów dać mu czas. Jeśli problemem był jakiś soft lub czujnik, objaw nie wróci. Jeśli problemem jest monitor lub jego zużycie, wróci. Prosta metoda eliminacji. Pan ma go u siebie cały czas, w przeciwieństwie do Pana nie mogę go trzymać miesiącami i czekać co będzie.

Jak mówiłem, objaw musi być potwierdzony i stały, wówczas zorganizuje się wymianę bez problemu. Jeśli objawu nie ma, nic nie wskóram.

To nie o to chodzi. Pytam o problem z którym zaczął się wątek, nie chodzi o ten lecący monitor w czerwone (reklamacja).
Mam świeżo skalibrowany monitor który ma nalot 13,5 godziny czyli nic i kalibruje go innym czujnikiem - rezultat jest mocno inny to któryś czujnik jest walnięty. Trzeba je zbadać, chyba to rozwiąże problem? Tutaj nie rozważam winy monitora. Tu jest coś z czujnikami.
Czy Pan może przebadać ten swój czujnik o numerach seryjnych które podałem? Czy od ostatniego mojego wypożyczenia był on rekalibrowany jeśli się coś takiego robi? Kto i gdzie może zbadać mój nowy ColorChecker?

Tom01 pisze:
19 lipca 2022, 18:10 - wt
Do poprawek kalibracji DVI wysłałem ten sam którym był kalibrowany, to naturalne. Jeśli jednak sprawdzi Pan papiery tego piszczącego, (poniżej), czujnik był inny.

Mówi Pan o papierach czyli kalibracji u Pana, u mnie zawsze przyjeżdżał ten sam czujnik. Mam to w SpectraView w historii kalibracji moich.
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16332
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: NEC EA245WMI-2 COLOR - błędy pomiarów?, różne czujniki

19 lipca 2022, 19:23 - wt

thunder01 pisze:
19 lipca 2022, 19:04 - wt
Mam świeżo skalibrowany monitor który ma nalot 13,5 godziny czyli nic i kalibruje go innym czujnikiem - rezultat jest mocno inny to któryś czujnik jest walnięty. Trzeba je zbadać, chyba to rozwiąże problem? Tutaj nie rozważam winy monitora. Tu jest coś z czujnikami.
Czy Pan może przebadać ten swój czujnik o numerach seryjnych które podałem? Czy od ostatniego mojego wypożyczenia był on rekalibrowany jeśli się coś takiego robi? Kto i gdzie może zbadać mój nowy ColorChecker?

Oczywiście, że zbadam dodatkowo czujnik, ale nie miałem z nim do tej pory żadnego problemu. Walidacja kalibracji jest zawsze robiona krzyżowo i zupełnie nie mam żadnych adnotacji o nieprawidłowościach. Ale sprawdzę jeszcze raz. Jeśli to rzeczywiście czujnik, rzecz jasna zwrócę opłatę za ostatnie wypożyczenie.

Nowy jest mało prawdopodobne, że walnięty, to są zadziwiająco powtarzalne urządzenia. Weryfikację i porównanie ze swoimi mogę zrobić nieodpłatnie, jak pisałem wcześniej.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16332
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: NEC EA245WMI-2 COLOR - błędy pomiarów?, różne czujniki

19 lipca 2022, 19:30 - wt

thunder01 pisze:
19 lipca 2022, 19:04 - wt
Dla wszystkich czytających zapamiętajcie że wysyłając monitor na reklamacje do Mastiff musicie napisać "proszę Pana bardzo""....

Wie Pan, trochę już na tym świecie żyję i jakoś nie mogę się pogodzić ze stereotypem "klient-Pan", "sprzedawca-sługa". Pożądany powszechnie schemat, że można wszystko, a sprzedawca ma się na to godzić i jeszcze całować po butach, mnie odrzuca. Stąd taka a nie inna reakcja. Proszę prześledzić naszą korespondencję, zarówno przez Messengera jak i emailową. Zresztą przecież doskonale Pan pamięta. Rozmawialiśmy przez długi czas normalnie, jak zwykli ludzie. Dopiero kiedy padły "kategoryczne" formułki, coś się we mnie zbuntowało. Napisał Pan, że profesjonalista nie powinien tak pisać do klienta. Może ma Pan rację, nie jestem w stanie tego rozsądzić. Nie jestem w tej materii obiektywny, bo po prostu nie lubię "żądań" i tym podobnych sformułowań absolutnych. Jeśli coś muszę to sam o tym wiem, nie trzeba mnie zmuszać.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
thunder01
Posty: 12
Rejestracja: 19 lipca 2022, 11:54 - wt

Re: NEC EA245WMI-2 COLOR - błędy pomiarów?, różne czujniki

19 lipca 2022, 20:56 - wt

Tom01 pisze:
19 lipca 2022, 19:30 - wt
thunder01 pisze:
19 lipca 2022, 19:04 - wt
Dla wszystkich czytających zapamiętajcie że wysyłając monitor na reklamacje do Mastiff musicie napisać "proszę Pana bardzo""....

Wie Pan, trochę już na tym świecie żyję i jakoś nie mogę się pogodzić ze stereotypem "klient-Pan", "sprzedawca-sługa". Pożądany powszechnie schemat, że można wszystko, a sprzedawca ma się na to godzić i jeszcze całować po butach, mnie odrzuca. Stąd taka a nie inna reakcja. Proszę prześledzić naszą korespondencję, zarówno przez Messengera jak i emailową. Zresztą przecież doskonale Pan pamięta. Rozmawialiśmy przez długi czas normalnie, jak zwykli ludzie. Dopiero kiedy padły "kategoryczne" formułki, coś się we mnie zbuntowało. Napisał Pan, że profesjonalista nie powinien tak pisać do klienta. Może ma Pan rację, nie jestem w stanie tego rozsądzić. Nie jestem w tej materii obiektywny, bo po prostu nie lubię "żądań" i tym podobnych sformułowań absolutnych. Jeśli coś muszę to sam o tym wiem, nie trzeba mnie zmuszać.
Panie Tomaszu, ja już nie chcę dalej Pana przekonywać jak powinno być. Jak tylko wspomniałem o reklamacji od razu Pan pisał, że to problematyczne, że oddać do serwisu itp. Nie fajne to wtedy było. Zbudował Pan otoczkę o serii COLOR, o selekcji, itp. itd. więc oczywiście że chciałem się zdać na reklamacje u Pana ponieważ monitor leciał w czerwony. Doceniam specjalistyczną wiedzę ludzi zaangażowanych od lat w tematy. W pewnych dziedzinach i ja mam taką wiedzę i sam się nią dzielę, pewne rzeczy mi się nie opłacają ale nie zmieniam swojego oblicza i zachowania i NIE DAJĘ odczuć tego swoim klientom. Nie wymagałem od Pana nic nie zgodnego z prawem zakupu. Na prawdę to Pana sprawa jak Pan prowadzi interesy, warto tylko o tym wiedzieć.

Dzisiaj wysyłam do Pana mój kalibrator ColorChecker Display Plus i czekam na wyniki i sprawdzenie Pańskiego który wypożyczałem.
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16332
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: NEC EA245WMI-2 COLOR - błędy pomiarów?, różne czujniki

19 lipca 2022, 21:10 - wt

thunder01 pisze:
19 lipca 2022, 20:56 - wt
Jak tylko wspomniałem o reklamacji od razu Pan pisał, że to problematyczne

Uściślę tylko, że poprzedzone to było grubymi naradami i przekazaniem Panu jak wyglądają realia pracy serwisu. Objaw musi być, aby było można coś dalej z tym zrobić, a w chwili podjęcia rozmowy, nie dysponował Pan konkretami, poza stwierdzeniem, że leci w czerwony. Serwis w przypadku takiego zgłoszenia, zaprogramuje na nowo i nie będzie sobie zawracał głowy czy coś było głębiej. Sorry, ale tak to działa. Chciałem aby uniknął Pan walki z serwisem, wzajemnego odsyłania, odbijania piłeczki itd. To właśnie miałem na myśli pisząc o potencjalnie problematycznym przebiegu. Chciałem Panu tego oszczędzić i w tym celu sam zaproponowałem symulacyjną procedurę testową z dokumentacją, aby mieć niezbitą podstawę do reklamacji. Pamięta Pan, prawda?

W wielu przypadkach pomagałem użytkownikom w tym jak mają gadać z serwisem, co mówić, z kim się kontaktować, uprzedzałem serwis o co chodzi, w czym użytkownik ma problem itd, aby reklamację załatwić jak najsprawniej. I większości przypadków działa to bez pudła. Nawet na forum znajdzie Pan dość jaskrawy przykład jak użytkownik walczył z serwisem a finalnie ja to załatwiałem i załatwiłem. viewtopic.php?t=3703&hilit=css&start=40#p53243

Rozumiem, że po tych informacjach, wpadł Pan na pomysł, żeby zareklamować u sprzedawcy, nie w serwisie producenta. Wyraźnie mówiłem, że ja ich przecież w okresie gwarancji nie naprawiam, niezależnie od formy prawnej roszczenia. Robi to tylko i wyłącznie serwis fabryczny. Docelowo i tak pojechałby do serwisu NEC. Uznał Pan zapewne, że zyskuje w ten sposób więcej uprawnień i to fakt, ale wracając z uporem maniaka, musi być podstawa, natomiast technicznie cały proces serwisowy jest identyczny. Powtarzam, włożyłem wiele wysiłku aby zidentyfikować problem i on nie chciał wystąpić. W tym celu były całe korowody.

thunder01 pisze:
19 lipca 2022, 20:56 - wt
Dzisiaj wysyłam do Pana mój kalibrator ColorChecker Display Plus i czekam na wyniki i sprawdzenie Pańskiego który wypożyczałem.

OK.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
thunder01
Posty: 12
Rejestracja: 19 lipca 2022, 11:54 - wt

Re: NEC EA245WMI-2 COLOR - błędy pomiarów?, różne czujniki

20 lipca 2022, 07:14 - śr

Tom01 pisze:
19 lipca 2022, 21:10 - wt
thunder01 pisze:
19 lipca 2022, 20:56 - wt
Jak tylko wspomniałem o reklamacji od razu Pan pisał, że to problematyczne

Uściślę tylko, że poprzedzone to było grubymi naradami i przekazaniem Panu jak wyglądają realia pracy serwisu. Objaw musi być, aby było można coś dalej z tym zrobić, a w chwili podjęcia rozmowy, nie dysponował Pan konkretami, poza stwierdzeniem, że leci w czerwony. Serwis w przypadku takiego zgłoszenia, zaprogramuje na nowo i nie będzie sobie zawracał głowy czy coś było głębiej. Sorry, ale tak to działa. Chciałem aby uniknął Pan walki z serwisem, wzajemnego odsyłania, odbijania piłeczki itd. To właśnie miałem na myśli pisząc o potencjalnie problematycznym przebiegu. Chciałem Panu tego oszczędzić i w tym celu sam zaproponowałem symulacyjną procedurę testową z dokumentacją, aby mieć niezbitą podstawę do reklamacji. Pamięta Pan, prawda?

W wielu przypadkach pomagałem użytkownikom w tym jak mają gadać z serwisem, co mówić, z kim się kontaktować, uprzedzałem serwis o co chodzi, w czym użytkownik ma problem itd, aby reklamację załatwić jak najsprawniej. I większości przypadków działa to bez pudła. Nawet na forum znajdzie Pan dość jaskrawy przykład jak użytkownik walczył z serwisem a finalnie ja to załatwiałem i załatwiłem. viewtopic.php?t=3703&hilit=css&start=40#p53243

Rozumiem, że po tych informacjach, wpadł Pan na pomysł, żeby zareklamować u sprzedawcy, nie w serwisie producenta. Wyraźnie mówiłem, że ja ich przecież w okresie gwarancji nie naprawiam, niezależnie od formy prawnej roszczenia. Robi to tylko i wyłącznie serwis fabryczny. Docelowo i tak pojechałby do serwisu NEC. Uznał Pan zapewne, że zyskuje w ten sposób więcej uprawnień i to fakt, ale wracając z uporem maniaka, musi być podstawa, natomiast technicznie cały proces serwisowy jest identyczny. Powtarzam, włożyłem wiele wysiłku aby zidentyfikować problem i on nie chciał wystąpić. W tym celu były całe korowody.

thunder01 pisze:
19 lipca 2022, 20:56 - wt
Dzisiaj wysyłam do Pana mój kalibrator ColorChecker Display Plus i czekam na wyniki i sprawdzenie Pańskiego który wypożyczałem.

OK.
Zupełnie Pan odwraca sytuację. Od początku mojego zgłoszenia do Pana mówiłem o rękojmi. Rękojmi do sprzedawcy, nie ma czegoś takiego jak rękojmia do serwisu, a Pan zachęcał mnie żeby wysłać od razu do serwisu bo finalnie to i tak będzie to Pan musiał zrobić więc ścieżka się wydłuży. Tutaj Pan pisze, że jest inaczej ;) Monitor przyjechał do Pana czerwony, więc czerwony się zrobił po około 200 godzinach pracy, pomiary nic nie dały, rozwiązania brak. Zobaczymy co będzie jak nabije kolejne 200 godzin u mnie. Już nie wałkujmy tego.

Ważniejsze dla mnie jest wyjaśnienie kalibracji o której jest ten wątek, tak żebym miał pewność że mój kalibrator działa poprawnie.
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16332
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: NEC EA245WMI-2 COLOR - błędy pomiarów?, różne czujniki

20 lipca 2022, 09:44 - śr

Nie, nic nie odwracam. Mówiłem, że niezależnie do kogo zgłasza Pan roszczenie, monitor i tak trafi do serwisu producenta, bo tylko on może go naprawić, jeśli byłby uszkodzony. Jeśli wysłałby Pan od razu, jest dzień / dwa krócej niż do mnie, a ja musiałbym i tak odsyłać do CSS. Tak należałoby zrobić jeśli byłoby pewne, że coś go boli, a okazało się, że nie wiadomo było na pewno i po objawach, nie można było nic stwierdzić. Dlatego zaproponowałem pomoc w dobrym przygotowaniu do zgłoszenia i to całkiem osobna rzecz.

Wyjaśnienie w/w jest moim zdaniem konieczne, bo wątek jest dostępny publicznie.

Zrzut_2022-07-20_09-55-24.png
Zrzut_2022-07-20_09-49-55.png
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl

Wróć do „Kalibracja monitorów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Zaloguj się · Zarejestruj się

Informacje

Jest 4 użytkowników online :: 3 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość
Zarejestrowani użytkownicy: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Semrush [Bot]
Najwięcej użytkowników (76) było online 24 kwietnia 2022, 10:40 - ndz
Liczba postów: 68375
Liczba tematów: 4129
Liczba użytkowników: 3942
Ostatnio zarejestrowany użytkownik: kilgore
Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Wybór stylu