Który z monitorów powinienem wybrać do robienia animacji 3D (filmy) i statycznych obrazków? Kwota do 3000zł.

Proszę wziąć w obliczeniach pod uwagę, że:piotrek1985 pisze:Muszę ponowić pytanie, mój monitor jest tak przepalony że muszę już kupić nowy... mam teraz trochę więcej pieniędzy, wyznaczyłem sobie budżet do 3200zł razem z kalibracją. Rozważałem SX2262W (co oznacza oznaczenie - BK na końcu nazwy? na niektórych stronach było to oznaczenie) ale podobno bardzo trudno jest go skalibrować bo producent blokuje niektóre opcje kalibracji.
Do SX-a nie potrzebne.max pisze:* oprogramowanie ColorNavigator - ok. 490zł
Znaczy, nieprzydatneTom01 pisze:Do SX-a nie potrzebne.max pisze:* oprogramowanie ColorNavigator - ok. 490zł
EIZO CX + CN oraz NEC PA + (darmowy GammaComp MD lub płatny SV Profiler) - nie potrzeba już "serwisanta"...Tom01 pisze:Lepiej zlecić. Można ten model kalibrować sprzętowo, ale tylko metodami serwisowymi.
Nie skalibruje. ColorNavigator jest tylko do serii ColorEdge.max pisze:Znaczy, nieprzydatne
Mz. do (CX240 + selekcja + CN) lub (NEC PA242W + darmowy MultiProfiler) warto dołożyć, gdyż różnica jakości w stosunku do EIZO CS230 i NEC P242W jest duża.piotrek1985 pisze:Tak to właśnie jest , zawsze można dodać 500 zł żeby mieć trochę lepszą jakość.
piotrek1985 pisze:Oczywiście na pewno brałbym opcję kalibracji i selekcji, wychodzi wtedy 3500, jeszcze się zastanawiam, nie będę robił materiału do druku tylko do telewizji. Natknąłem się na kilka wypowiedzi na forum niektóre bardzo stare,
na przykład tutaj http://mva.pl/viewtopic.php?f=5&t=543&start=20 ostatni post, jest mowa o kłopotliwej kalibracji, wcześniej o oświetleniu pomieszczenia, pracuję zawsze wieczorem przy sztucznym ciepłym świetle (2 żarówki), czyli co roku będę musiał zlecić usługę kalibracji?
Najbardziej chciałbym uniknąć sytuacji gdzie detal ustawiony w czerniach byłby na moim monitorze widoczny, a u klienta na telewizorze/laptopie nie. Tak jak pisałem, to nie będzie praca do druku gdzie później będzie porównanie z kartką papieru, to bardziej będzie porównanie u klienta na telewizorze/laptopie/komputerze ze standardowym monitorem za 1500zł.
Postaram się wyjaśnić, skoro nikt się nie kwapi.piotrek1985 pisze:odnośnie NECa
* darmowy MultiProfiler do zarządzania nastawami (rezygnacja z kalibracji usługowej) ----> czyli wbudowana kalibracja? czy działa w miarę dobrze?
* rezygnacja z selekcji (bardzo powtarzalna seria) -----> nie rozumiem za bardzo, czyli mam pewność że będzie dobrze działał?
Podsumowując. Jeśli nie podwyższysz budżetu musisz pójść na pewien kompromis. Od Ciebie zależy wtedy co jesteś wstanie poświęcić, a na czym zależy Ci najbardziej: możliwość kalibracji sensorem, możliwość zaawansowanych ustawień "kalibracyjnych" bez sensora (w celu symulowania innego wyświetlacza), głęboka czerń (charakterystyczna np. dla TV plazmowych), dobre kąty, rozmiar (22"-23"-24"), cena, równomierność podświetlenia... itd. itp......Czornyj pisze:Przy budżecie do 3kpln nie ma "zdecydowanie lepszych" monitorów, są tylko różne kompromisy.
CG223W ma kuriozalnie niską rozdzielczość, SX2262W nie ma sprzętowej kalibracji i mocno ograniczone możliwości sterowania parametrami obrazowania. Oba mają matryce S-PVA, które mają beznadziejną charakterystykę kątąwą przez co rozjaśniają oraz ocieplają cienie i śródtony zdjęć wyświetlonych po bokatch i w rogach matrycy. Mają oczywiście legendarną "czarną czerń", co fotografów obchodzi tyle, co zeszłoroczny śnieg, jest to cecha istotna w rozrywce, gierkach i filmikach oglądanych w ciemnym otoczeniu. Minimalna jaskrawość jest niezła, ale ustępuje konstrukcjom z podświetleniem LED. Dyfuzor nieco mniej matowy niż w świetlówkowych IPS, ale daleko mu do klarowności satynowych dyfuzorów nowszych konstrukcji. Całość wieńczy dość toporna obudowa i podstawka, równomierność ustępująca nowszym panelom i 3 razy większe zużycie prądu.
CS230 i P242W to monitory do pracy w sRGB - jeśli robi zdjęcia pod internet, odbitki czarno-białe, lub kolorowe ze zwykłego labu, wystarczy - natomiast nie są w stanie poprawnie zreprodukować pewnych odcieni błękitu, granatu, turkusu i zieleni możliwych do uzyskania na odbitkach/wydrukach. Ogólnie komfort pracy na jamnikowatym monitorze 23" pozostawia sporo do życzenia, CS230 wymaga też do wykorzystania potencjału dokupienia licencji CN, który i tak jest funkcjonalnie podkastrowany w stosunku do CG/P/PA.
CS230 i P242W mają 100% pokrycie sRGB - de facto są lekko szerokogamutowe, bo kolorant zielony i niebieski są nawet bardziej nasycone. Być może w jakiejś metodologii liczenia gamutu brakuje mu jakichś 0,1%, ale realnie tego nie zobaczy, a już na pewno nie ma szans by tego typu motyw wystąpił na zdjęciach.max pisze:PS2. O ile się nie mylę, przestrzeń kolorów i gamma stosowana w telewizji bardzo zbliżona jest do sRGB i gamma=2,2. Z drugiej strony monitory z podświetleniem W-LED (CS230, P242W) nie w pełni pokrywają gamut sRGB, a jedynie prawie w pełni. W 100% potrafią pokryć sRGB (Rec.709) monitory szerokogamutowe z 3D LUT: SX2262W, CX240, PA242W. Niestety tylko część z nich pozwala na szeroką regulację w tej przestrzeni. Warunku tego, jak już wspomniano, nie spełnia SX2262W. Na placu boju zostaje więc CX240+ColoNavigator i PA242W. O ich zaletach i wadach można poczytać w wątku, który zalinkowałem powyżej.
na czym zależy Ci najbardziej: możliwość kalibracji sensorem, możliwość zaawansowanych ustawień "kalibracyjnych" bez sensora (w celu symulowania innego wyświetlacza), głęboka czerń (charakterystyczna np. dla TV plazmowych), dobre kąty, rozmiar (22"-23"-24"), cena, równomierność podświetlenia... itd. itp......
Wróć do „Telewizja i przemysł filmowy”
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość